Офіційний веб-портал
Чернігівської міської ради

Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія сайту
Знайти
21 серпня 2014 р.

Проект рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради "Про вартість проїзду у міському пасажирському транспорті"

Проект рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради "Про вартість проїзду у міському пасажирському транспорті"

 

Відповідно до підпункту 2 пункту «а» статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про автомобільний транспорт», Закону України «Про міський електричний транспорт», Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», наказом Міністерства транспорту України від 17.11.2009 № 1175 «Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту» (зі змінами), виконавчий комітет міської ради вирішив:

1. Внести зміни до рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради від 16 травня 2011 року № 120 «Про вартість проїзду у міському пасажирському транспорті» та викласти пункт 1 рішення в наступній редакції:

«1. Встановити вартість разового квитка на проїзд у тролейбусі
комунального підприємства «Чернігівське тролейбусне управління»
Чернігівської міської ради – 1,5 грн.»

2. Внести зміни до рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради від 29 серпня 2011 року № 235 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради від 16 травня 2011 року        № 120 «Про вартість проїзду у міському пасажирському транспорті» та викласти пункт 1 рішення у частині підпункту 2.1 в наступній редакції:

«2.1. Вартість разового квитка на проїзд у автобусі, що працює у звичайному режимі руху – 2,5 грн.»

3. Відділу зв’язків з громадськістю міської ради (Соломаха І. Г.) та комунальному підприємству «Редакція Чернігівської міської газети «Чернігівські відомості» Чернігівської міської ради (Мокроусова І. М.) забезпечити оприлюднення цього рішення у десятиденний термін.

4. Це рішення набуває чинності з моменту його оприлюднення.

5. Контроль за виконанням рішення покласти на першого заступника міського голови Миргородського М. М.

 

 

Міський голова                                                                                            О. В. Соколов

 

Секретар міської ради                                                                                 В. В. Кухар

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А Н А Л І З

регуляторного впливу

проекту рішення виконавчого комітету

Чернігівської міської ради «Про вартість проїзду

 у міському пасажирському транспорті»

 

Цей аналіз регуляторного впливу проекту рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради «Про вартість проїзду у міському пасажирському транспорті» (надалі – Аналіз) розроблений на виконання вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про автомобільний транспорт», Закону України «Про міський електричний транспорт», статті 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 № 1160-ІV, Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308.

Назва регуляторного акту: проект рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради «Про вартість проїзду у міському пасажирському транспорті».

Регуляторний орган: виконавчий комітет Чернігівської міської ради.

Розробники документа: управління транспорту та зв’язку Чернігівської міської ради.

Відповідальна особа: Воронін В. В.

Контактний телефон: 675-503.

 

1. Визначення проблеми

 Проблема, яку необхідно вирішити шляхом прийняття даного рішення, полягає у збалансуванні інтересів держави, органів місцевого самоврядування, користувачів транспортних послуг та підприємств, установ, організацій, інших юридичних та фізичних осіб-підприємців, всіх суб’єктів господарювання на автомобільному транспорті незалежно від форм власності. Проблема, яку необхідно вирішити шляхом прийняття цього рішення, полягає у збалансуванні інтересів, прав та обов’язків таких сторін:

 – органу місцевого самоврядування;

 – суб’єктів господарської діяльності, які надають послуги з перевезення пасажирів на міських тролейбусних і автобусних маршрутах;

 – споживачів послуг міського пасажирського транспорту загального користування.

На даний час в місті діють рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради від 16.05.2011 № 120 «Про вартість проїзду у міському пасажирському транспорті", рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради від 29.08.2011 № 235 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради від 16 травня 2011 року № 120 "Про вартість проїзду у міському пасажирському транспорті».

Даними рішеннями для всіх суб’єктів господарювання міста, незалежно від форм власності, підпорядкованості і методів організації праці та виробництва, які виконують перевезення пасажирів і багажу на міських маршрутах загального користування, встановлюється вартість разового квитка: 

- на проїзд у тролейбусі - 1,5 грн;

- на проїзд у автобусі, що працює у звичайному режимі – 2,5 грн.

Згідно з пунктом 1.6. наказу Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 № 1175 «Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту» перегляд рівня тарифів повинен здійснюватись у зв’язку зі зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг пасажирського автомобільного транспорту, що не залежать від господарської діяльності автомобільного перевізника, в тому числі в разі зміни вартості палива більш, ніж на 10 %.

Діючі на теперішній час тарифи, встановлені у 2011 році, не відшкодовують витрати. Так, піднялася вартість:

 

№ п/п

Показники

Одиниці виміру

Закладено в тарифі

Підвищення до діючої ціни

діючий

проект

1.

Мінімальна середня з/плата за рік

грн.

960,00

1218,00

1,3 рази

2.

Дизельне пальне

л

9,15

14,4

1,6 рази

3.

Газ стиснений

м3

4,5

8,94

1,4 рази

4.

Мастила

л

13,42

31,76

2,4 рази

5.

Електроенергія

кВт/год.

0,34

0,3495

0,37 рази

 

Таким чином, зазначені тарифи не забезпечують стабільну і рентабельну роботу як спеціалізованих автопідприємств, так і фізичних осіб-підприємців.

У зв’язку з підвищенням цін на запасні частини, паливо-мастильні матеріали та ін., виникла необхідність переглянути діючий тариф та встановити тариф на транспортні послуги, які надаються автомобільними перевізниками населенню на міських автобусних маршрутах загального користування, на яких здійснюються перевезення пасажирів у звичайному режимі руху, і тролейбусах, з урахуванням існуючих витрат на надання даних послуг.

Обґрунтування необхідності державного регулювання та неможливість розв’язання проблеми за допомогою чинного регулювання.

Прийняття даного регуляторного акта та встановлення економічно обґрунтованого розміру тарифів на перевезення пасажирів тролейбусами і автомобільним транспортом на міських маршрутах загального користування, надасть можливість вчасно виплачувати заробітну плату, сплачувати податки до бюджету, поновлювати основні фонди.

Найбільш складна ситуація склалася на комунальному підприємстві «Чернігівське тролейбусне управління» міської ради.

Послуги комунального підприємства «Чернігівське тролейбусне  управління» міської ради є найбільш прийнятними для більшості населення, оскільки лише в міському електричному транспорті надається безкоштовний проїзд всім пільговим категоріям громадян.

На підприємстві експлуатується 94 пасажирських тролейбусів, з них 74 одиниць відпрацювали термін експлуатації та підлягають списанню.

Протягом багатьох років заміна рухомого складу проводилась на недостатньому рівні, підприємство змушене було прикладати значних зусиль для покращання технічного стану транспортних засобів власними силами, але відсутність обігових коштів примушує постійно скорочувати витрати на ремонт рухомого складу та утримання матеріально-технічної бази.

Значний знос рухомого складу, особливо рам кузова, який складає близько 81%, вже призвів до скорочення кількості тролейбусів на маршрутах міста і призупинення роботи на двох маршрутах.

Як наслідок, несвоєчасно, неякісно і не в повному обсязі надаються послуги з перевезення пасажирів на міських пасажирських маршрутах, що призводить до недотримання вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 № 176) і Правил надання населенню послуг з перевезень міським електротранспортом (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2004 № 1735). Підприємство не взмозі забезпечити своєчасний поточний ремонт транспортних засобів та оновити рухомий склад, що необхідно для підтримання на належному рівні надання послуг з перевезення пасажирів.

Таким чином, існує необхідність розробити регуляторний акт, прийняття якого дасть змогу стабілізувати роботу перевізників, що зайняті у сфері пасажирських перевезень, та задля забезпечення регулярності руху тролейбусів і автобусів на міських маршрутах, підвищення якості надання послуг з перевезень пасажирів.

 

2. Цілі регулювання

Основною метою регулювання є забезпечення реалізації тарифної політики на перевезення пасажирів і багажу автобусами, основні завдання якої спрямовані на подолання збитковості перевізників, забезпечення обґрунтованості тарифів, прозорості, збереження ринку соціально важливої послуги пасажирських перевезень на міських автобусних маршрутах загального користування, на яких здійснюються перевезення пасажирів у звичайному режимі руху, і тролейбусах.

Метою прийняття рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради «Про вартість проїзду у міському пасажирському транспорті» є необхідність забезпечення безперебійного випуску на маршрути технічно справного рухомого складу, створення умов для забезпечення конкуренції на ринку пасажирських перевезень на міських маршрутах та беручи до уваги звернення підприємств-перевізників щодо приведення у відповідність розміру тарифів на послуги міського пасажирського транспорту економічно обґрунтованим витратам, зважаючи на зростання вартості матеріальних ресурсів, паливно-мастильних матеріалів, розміру мінімальної заробітної плати.

забезпечення якісного та безпечного функціонування автомобільного транспорту загального користування;

сприяння розвитку ринкової інфраструктури пасажирського автотранспорту;

покращення рівня обслуговування пасажирів, фінансового стану автопідприємств та фізичних осіб-підприємців;

недопущення необґрунтованого підвищення тарифів;

забезпечення покриття тарифами витрат на надання послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування.         

3. Альтернативні способи досягнення цілей

Під час розробки проекту рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради «Про вартість проїзду у міському пасажирському транспорті»  було розглянуто такі альтернативні способи досягнення визначених цілей:

1. Збереження діючого рівня тарифу на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, на яких здійснюються перевезення пасажирів у звичайному режимі руху, і тролейбусах,  призведе до:

погіршення фінансово-економічного стану перевізників;

зниження рівня обслуговування населення;

погіршення технічного стану рухомого складу;

зниження кількості транспортних засобів на маршрутах від необхідної;

втрата кваліфікованих працівників внаслідок неможливості забезпечення їх гідних рівнем заробітної плати,

Дана альтернатива є неприйнятною.

2. Вирішення питання шляхом передбачення у місцевому бюджеті дотації на покриття збитків від неповного відшкодування економічно обґрунтованих витрат в тарифі без їх зміни. Однак, такий шлях вирішення проблеми є неприйнятним, в зв’язку з недостатністю бюджетних коштів, можливих затримок надходжень, що в подальшому призведе до погіршення якості послуг та фінансового стану автоперевізників.

Прийняття рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради «Про вартість проїзду у міському пасажирському транспорті».

Спосіб є прийнятним, так як він задовольняє інтереси суб’єктів господарювання, що надають послуги з перевезення пасажирів на міських тролейбусних і автобусних маршрутах загального користування на території міста і дозволяє органу місцевого самоврядування у визначений законодавством спосіб досягти цілей регулювання, що викладені у пункті 2 цього Аналізу. Враховуючи, що можливість надання послуг з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, на яких здійснюються перевезення пасажирів у звичайному режимі руху, відбуватиметься із залученням до цих перевезень найширшого кола, як юридичних осіб - підприємств, так і фізичних осіб-підприємців, запропоноване рішення є найбільш прийнятним.

 

4. Механізми розв’язання проблеми

Вирішення проблеми, зазначеної в пункті 1 цього Аналізу, повинно здійснюватись шляхом прийняття рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради «Про вартість проїзду у міському пасажирському транспорті».

Розробка рішення здійснюється за принципами:

законності;

гласності (відкритості та загальнодоступності);

колегіальності;

урахування пропозицій перевізників;

урахування практичного досвіду роботи з організації пасажирських перевезень;

економічної та юридичної обґрунтованості, тощо.

Проект розроблено на підставі Законів України: «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про автомобільний транспорт», «Про міський електричний транспорт», постанови Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 № 176 «Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту», постанови Кабінету Міністрів України від 23.12.2004 № 1735 «Про затвердження Правил надання населенню послуг з перевезень міським електротранспортом».

 

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Проект рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради «Про вартість проїзду у міському пасажирському транспорті», передбачає встановлення тарифів у розмірах:

1. Встановити вартість разового квитка на проїзд у тролейбусі
комунального підприємства «Чернігівське тролейбусне управління»
Чернігівської міської ради – 1,5 грн.

2. Вартість разового квитка на проїзд у автобусі, що працює у звичайному режимі руху – 2,5 грн.

Запропоновані тарифи на послуги з перевезення пасажирів на тролейбусах і автобусах що працюють у звичайному режимі руху, відповідають вимогам Закону України ”Про автомобільний транспорт”, щодо забезпечення балансу інтересів платоспроможного попиту населення на послуги та обсягом витрат на їх надання.

Це надасть можливість задовольнити потреби населення у якісному перевезенні пасажирів шляхом покращення транспортного сполучення та зниження аварійності на дорогах, та забезпечити захист населення від необґрунтованого підвищення вартості проїзду при одночасному врахуванні інтересів перевізників.

Передбачається інформування управління транспорту та зв’язку про кількість виходу рухомого складу і типи (марки) транспортних засобів на маршрути міського пасажирського транспорту, щоденно, за станом на 7-00 годину ранку.

Прийняття запропонованого рішення виконавчого комітету забезпечить стабільність роботи та позитивну динаміку показників розвитку галузі пасажирських перевезень за умови стабільності цін постачальників палива, мастильних матеріалів, запасних частин та регулярності їх поставки.

При необхідності до регуляторного акту будуть вноситись відповідні зміни.

 

6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта

Впровадження даного рішення виконавчого комітету позитивно вплине на цінову ситуацію на ринку пасажирських перевезень, дозволить покращити якість надання послуг з перевезення пасажирів, що в свою чергу зменшить соціальну напругу, дозволить суб'єктам господарювання, які здійснюють перевезення пасажирів, забезпечити беззбитковість своєї діяльності.

            Від впровадження цього рішення виконавчого комітету очікуються наступні результати:

відшкодування фактичних витрат, пов’язаних з перевезенням пасажирів;

підтримання належного рівня безпеки руху та пасажирів;

забезпечення необхідних обсягів перевезень пасажирів;

забезпечення безперебійного випуску на маршрути рухомого складу;

гарантування надійності транспортного забезпечення.

 

Аналіз вигод і витрат

 

Назва

категорії

Вигоди

Витрати

Органи влади

вирішення питання стабільно-регулярного надання послуг з перевезення пасажирів на тролейбусах і автобусах,  що працюють у звичайному режимі;

зменшення звернень громадян щодо якості послуги;

збільшення податкових

надходжень;

Додаткових витрат не передбачається

Суб’єкти господарювання

стабілізація фінансово-господарської діяльності суб’єктів господарювання, які задіяні у сфері пасажирських перевезень;

відшкодування витрат, пов’язаних з наданням послуг з перевезення пасажирів в тролейбусах і автобусах, що працюють у звичайному режимі

Додаткових витрат не передбачається

Населення

запобігання необґрунтованому підвищенню вартості квитків на перевезення пасажирів в тролейбусах і автобусах, що працюють у звичайному режимі;

забезпечення необхідних обсягів перевезень пасажирів в тролейбусах і автобусах, що працюють у звичайному режимі;

вартість проїзних квитків на проїзд у тролейбусах не змінюється.

Збільшення вартості проїзду в тролейбусах і автобусах, що працюють у звичайному режимі

 

Отже, у разі прийняття регуляторного акта, з огляду на збитковість діючих тарифів з однієї сторони і низьку матеріальну забезпеченість населення з іншої сторони, очікується вирішення проблеми збереження ринку такої соціально важливої послуги, як пасажирські автоперевезення в тролейбусах і автобусах, що працюють у звичайному режимі та забезпечення стабільної роботи пасажирського автотранспорту.

 

7. Строк дії регуляторного акта

Термін дії чинності запропонованого регуляторного акта необмежений. Його дія постійна з можливістю внесення змін до прийняття нового акта. Прийняття нового регуляторного акта відбуватиметься у разі збільшення або зменшення собівартості послуг з перевезення пасажирів в тролейбусах і автобусах, що працюють у звичайному режимі.

Зміни, доповнення будуть вноситись за підсумками аналізу відстеження його результативності, внесення змін до чинного законодавства України тощо.

На скорочення строку чинності регуляторного акта можуть вплинути значні зміни в оплаті праці працівників галузі, зростання цін на енергоносії, здорожчання паливно-мастильних матеріалів, запчастин та інші послуги сторонніх організацій тощо.

 

8. Показники результативності регуляторного акта

Показниками результативності рішення є  стабільна, беззбиткова робота автоперевізників, збереження обсягів перевезень, забезпечення підвищення якості надання послуг з перевезення пасажирів.

Також показниками результативності є:

кількість суб’єктів господарювання та фізичних осіб-підприємців, на яких поширюється дія акта.

Дія регуляторного акта поширюється на суб’єкти господарювання міста, незалежно від форм власності, підпорядкованості і методів організації праці та виробництва, які виконують перевезення пасажирів на міських автобусних  у звичайному режимі руху і населення Чернігова, яке є споживачами даного виду послуг.

розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та фізичними особами-підприємцями, пов’язаними з виконанням вимог акта.

Виконання вимог регуляторного акта не потребує від суб’єктів господарювання та фізичних осіб-підприємців, на яких він поширюється додаткових витрат, не передбачених законодавством України.

рівень поінформованості суб’єктів господарювання та фізичних осіб-підприємців з основних положень акта.

Інформування зацікавлених суб’єктів господарювання та фізичних осіб-підприємців про рішення виконавчого комітету буде здійснено шляхом його оприлюднення в друкованих і електронних засобах інформації.

Крім того зі змістом рішення виконавчого комітету можна ознайомитися на офіційному веб-сайті Чернігівської міської ради (www.chernigiv-rada.gov.ua) в розділі «Регуляторна політика».

скарги від суб’єктів господарської діяльності та фізичних осіб-підприємців пов’язаними з виконанням вимог акта.

 

9. Заходи відстеження результативності регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта будуть проводитись на основі статистичних даних.

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до дня набрання чинності рішення.

Повторне відстеження результативності буде здійснюватись через рік.

Періодичні відстеження результативності будуть здійснюватись один раз через кожні три роки після проведення повторного відстеження результативності регуляторного акта.

 

 

 

Заступник начальника управління
        транспорту та зв’язку міської ради                                                     О. В. Бєльський

 

 

 

 

 

Анонси та оголошення

Онлайн трансляції
Бюджет участі
Місто легенд
Створення ОСББ
Чернігів, купуй рідне!