Офіційний веб-портал
Чернігівської міської ради

Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія сайту
Знайти
23 червня 2009 р.

Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акту «Про Генеральний план розвитку Національного архітектурно-історичного заповідника «Чернігів стародавній» у м. Чернігові з визначенням меж та зон охорони пам’яток заповідника»

Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акту «Про Генеральний план розвитку Національного архітектурно-історичного заповідника «Чернігів стародавній» у м. Чернігові з визначенням меж та зон охорони пам’яток заповідника»


                 Проект рішення Чернігівської міської ради «Про Генеральний план розвит-ку Національного архітектурно-історичного заповідника «Чернігів стародавній» у м. Чернігові з визначенням меж та зон охорони пам’яток заповідника» підготовлено управлінням архітектури та містобудування міської ради відповідно до Земельного та Водного кодексів України, законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про планування і забудову територій», «Про основи містобудування» та «Про архітектурну діяльність».

                 З впровадженням цього рішення передбачається встановити межі території і охоронної зони Національного архітектурно-історичного заповідника «Чернігів стародавній» та режими їх використання.

                 Проект рішення спрямований на забезпечення збереження та доцільного ви-користання пам’яток та об’єктів культурної спадщини Національного архітектурно-історичного заповідника «Чернігів стародавній» у місті Чернігові, раціонального використання територій, вирішення архітектурно-містобудівних завдань щодо комплексної забудови міста, урахування державних, громадських та приватних інтересів під час проведення містобудівної діяльності.
 
                 При опрацюванні проекту рішення враховано позитивний вплив розробленої та затвердженої містобудівної документації на планомірну забудову міста, розвиток його туристичної інфраструктури і, особливо, на збереження історичного обличчя міста та його культурної спадщини. Так, за останні роки розпочаті роботи з відтворення втраченої будівлі Дворянського зібрання по вул. Горького, 6-а з улаштуванням готельно-туристичного комплексу та будівництво готельно-офісного центру на розі вулиць Київської-П’ятницької.

                 З метою збереження історико-культурної спадщини у 2008 році з державного бюджету були надані кошти у сумі 477 тисяч гривень на виконання протиаварійних робіт з ремонту цокольної частини будівлі із відведенням зливових вод та заміною системи опалення будівлі Катерининської церкви. Також проведені ремонтно-реставраційні та оздоблювальні роботи фасаду і внутрішнього приміщення Борисоглібського собору та фасаду дзвіниці Іллінської церкви з благоустроєм прилеглої території..

                 За останні роки з метою підвищення привабливості пам’яток міста та залучення туристів за кошти місцевого бюджету виконані роботи з декоративно-художнього підсвітлення Катерининської церкви, дзвіниці Троїцько-Іллінського монастиря, церкви Святих Михайла та Федора, гармат на Валу та Красного мосту. Відповідно до рішення виконавчого комітету міської ради інвесторами розробляється проектно-кошторисна документація для реставрації та музеєфікації давньоруських пам’яток ХІІ-ХІІІ ст.ст церкви-усипальниці та князівських воріт, які розташовані на території Валу.

                 В той же час, відсутність затверджених меж території та охоронної зони заповідника негативно впливає на додержання забудовниками режимів їх використання, може загрожувати цілісності ансамблю споруд заповідника та об’єктам археологічної спадщини поза межами його території.

                 Цілі на досягнення яких спрямоване це рішення:

- реалізації Генерального плану міста, Детального плану центральної частини міста та Схеми перспективного розвитку туризму міста;

- збереження історичної та культурної спадщини, рекреаційних зон загального міського призначення та покращення екологічного стану міста;

- забезпечення розвитку туристичної інфраструктури міста.

- встановлення меж території заповідника та його охоронної зони;

- встановлення режимів використання території заповідника, його охоронної зони та зони охорони археологічного культурного шару;

- благоустрій території заповідника;

- приведення положення про архітектурно-історичний заповідник у відповідність до чинного законодавства.


                  Таким чином, від прийняття цього рішення очікується позитивний вплив:

- забезпечення збереження та доцільного використання пам’яток та об’єктів культурної спадщини Національного архітектурно-історичного заповідника «Чернігів стародавній» та цільового використання його території відповідно до затвердженої містобудівної документації;

- прийняття державної програми зі збереження пам’яток архітектури Національного архітектурно-історичного заповідника «Чернігів стародавній»;

- посилення контролю за охороною об’єктів культурної спадщини на території заповідника та міста в цілому;

- реалізація заходів з охорони, використання, реставрації, реабілітації, музеєфікації пам’яток заповідника, збереження традіційного характеру середовища;

- покращення відносин між органом місцевого самоврядування, адміністрацією заповідника та забудовниками.


                  Неприйняття запропонованого регуляторного акту призведе до нецільового використання території заповідника та її самовільної забудову суб’єктами господарювання різних форм власності.

                  Для визначення показників результативності регуляторного акту необхідно використовувати наступні дані:

- кількість коштів, використаних на проведення реставраційно-ремонтних робіт, музеєфікацію об’єктів та виконання науково-технологічних обстежень (статистичні дані);

- розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і цільових фондів, пов’язаних з дією акту;

- кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюється дія акту;

- розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акту;

- рівень поінформованості суб’єктів господарювання та фізичних осіб з основних положень регуляторного акту.


                  З метою обговорення, отримання пропозицій та зауважень проект даного рішення разом з аналізом регуляторного впливу був оприлюднений в мережі Інтернет на офіційному сайті міської ради.

                  В термін, передбачений для обговорення проекту рішення, до розробника проекту надійшли пропозиції та зауваження, які були враховані.




Начальник управління
архітектури та містобудування
міської ради                                                                                                                                            Л.В.Павлінська




 

Анонси та оголошення

Онлайн трансляції
Бюджет участі
Місто легенд
Створення ОСББ
Чернігів, купуй рідне!