Офіційний веб-портал
Чернігівської міської ради

Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія сайту
Знайти
11 червня 2009 р.

Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта проекту рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради “Про тарифи на послуги водопостачання та водовідведення в м. Чернігові”

Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта проекту рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради “Про тарифи на послуги водопостачання та водовідведення в м. Чернігові”

 

              Проект рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради “Про тарифи на послуги водопостачання та водовідведення в м. Чернігові” підготовлено управлінням житлово-комунального господарства міської ради у відповідності до законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про житлово-комунальні послуги", рішення міської ради від 30 березня 2004 р. (XI сесія XXIV скликання) "Про порядок перегляду тарифів на житлово-комунальні послуги в м. Чернігові".

             Проект рішення спрямований на стабілізацію роботи комунального підприємства „Чернігівводоканал” Чернігівської міської ради і передбачає підвищення тарифів на послуги водопостачання та водовідведення для населення.

             На сьогоднішній день на підприємстві склалася складна ситуація, спричинена невідповідністю діючих тарифів на послуги водопостачання та водовідведення фактичним витратам на їх виробництво. Тарифи на дані послуги були затверджені рішенням виконавчого комітету Чернігівської міської ради №323 від 25 листопада 2008 р.

             За підсумками роботи 2008 року підприємство мало балансовий збиток в сумі 2455,8 т.грн, за І квартал 2009 р. збиток складає 1079,0 т.грн.

            Основними причинами збитковості є ріст експлуатаційних витрат, зменшення обсягів виробництва та споживання послуг водопостачання і водовідведення промисловими підприємствами.

            Підвищення статей витрат у запропонованих тарифах зумовлено ростом цін на матеріали (труби, фланці, муфти, засувки на 30%-90%, люки – 55%, автошини – 18%, запчастини до заглибних насосів – 30%), підвищенням цін на газ у 2,5 рази, хлор – 18,4%, послуг з опалення на 82%, зміною мінімального розміру заробітної плати у 2009 році згідно ЗУ “Про державний бюджет на 2009 рік”, збільшенням нормативу збору за забруднення навколишнього природного середовища на 22,3%, на спецводокористування на 43,9%, тощо. Крім того, в розрахунку тарифів враховані фінансові витрати на сплату відсотків за користування кредитом Світового банку.

            Тарифи на послуги були розраховані відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.07.06 №959 “Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення” із змінами, внесеними згідно постанови КМУ №1267 від 24.10.2007 р. та одержані висновки №57 та №58 від 07.05.2009 р. Держінспекції з контролю за цінами в Чернігівській області щодо розрахунку економічно обгунтованих планових витрат на виробництво житлово-комунальних послуг.

            Рівень відшкодування діючими тарифами для населення вартості послуг станом на 1.06.09 складає по водопостачанню 62,4%, по водовідведенню 59,2%.

            Як наслідок, підприємство знаходиться в критичному фінансовому стані, має борги по сплаті податків, по розрахунках за послуги сторонніх організацій, не може погашати кредит, взятий для проведення реконструкції аварійних очисних споруд.

            Така ситуація ставить під загрозу стабільність забезпечення населення та підприємств і організацій міста послугами водопостачання та водовідведення і може призвести до:

- припинення надання цих послуг або введення погодинного графіка подачі води споживачам через відключення об'єктів підприємства від джерел енергопостачання за борги;

- виникнення заборгованості із заробітної плати;

- росту плинності кадрів;

- несвоєчасної оплати податкових платежів;

- нарахування підприємству штрафних санкцій і пені за несвоєчасні і не в повному обсязі здійснені розрахунки за енергоносії та несвоєчасну оплату податкових платежів;

            Негативним наслідком невідповідності тарифів на послуги водопостачання та водовідведення рівню економічно-обгрунтованих витрат на їх виробництво є підвищення аварійності та зниження якості послуг.

           Таким чином, від прийняття даного рішення очікується позитивний вплив:

- збереження якості надання послуг водопостачання та водовідведення на належному рівні;

- збереження коштів міського бюджету через відсутність необхідності дотування комунального підприємства „Чернігівводоканал” Чернігівської міської ради в сумі 850,3 т.грн на місяць та направлення їх до соціальної сфери;

- підвищення надійності роботи споруд;

- можливість впровадження новітніх енергозберігаючих технологій;

- забезпечення беззбиткової діяльності КП „Чернігівводоканал” Чернігівської міської ради відповідно до вимог Господарського кодексу України та ст.31 Закону України „Про житлово-комунальні послуги" від 24.06.04 № 1875-ІV.

           Для визначення показників результативності регуляторного акта необхідно використовувати наступні дані: розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів; рівень поінформованості фізичних та юридичних осіб з основних положень регуляторного акту; рівень відшкодування тарифами витрат пов`язаних з наданням послуг водопостачання та водовідведення (плановий рівень відшкодування тарифами для населення витрат на послуги з водопостачання - 80,6%, на послуги з водовідведення -86,5%, при зниженні фактичного рівня відшкодування на 2% можливий перегляд тарифів та приведення їх до рівня економічно обґрунтованих витрат); рівень прибутковості/збитковості підприємства; своєчасність проведення розрахунків за електроенергію, розрахунків з бюджетом, з оплати праці; скорочення кількості скарг на якість надання послуг по водопостачанню та водовідведенню.

           З метою обговорення, отримання пропозицій та зауважень, проект даного рішення разом з аналізом регуляторного впливу був оприлюднений на сайті Чернігівської міської ради за електронною адресою www.chernigiv-rada.gov.ua 13.05.2009 року. В термін, передбачений для обговорення проекту рішення, до розробника проекту надійшла пропозиція про виключення із складу витрат на послугу водопостачання застосування інгібітору корозії “Sea Quest” для стабілізаційної обробки води, яку було враховано. В результаті цього тариф на послугу водопостачання для населення складе 1,70 грн/м3 замість 1,83 грн/м3, який було наведено в аналізі регуляторного впливу даного проекту рішення.




Начальник управління
житлово-комунального
господарства міської ради                                                         В.Л. Антошин



 

Анонси та оголошення

Онлайн трансляції
Бюджет участі
Місто легенд
Створення ОСББ
Чернігів, купуй рідне!