Офіційний веб-портал
Чернігівської міської ради

Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія сайту
Знайти
24 листопада 2008 р.

Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акту - проекту рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради “Про внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 3 березня 2008 року №48 "Про тарифи на послуги водопоста

 

Проект рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради “Про внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 3 березня 2008 року №48 „Про тарифи на послуги водопостачання та водовідведення в м. Чернігові” підготовлено управлінням житлово-комунального господарства міської ради у відповідності до законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про житлово-комунальні послуги", рішення міської ради від 30 березня 2004 р. (XI сесія XXIV скликання) "Про порядок перегляду тарифів на житлово-комунальні послуги в м. Чернігові".

Проект рішення спрямований на стабілізацію роботи комунального підприємства  „Чернігівводоканал” Чернігівської міської ради і передбачає підвищення тарифів на послуги водопостачання та водовідведення. На сьогоднішній день на підприємстві склалася складна ситуація, спричинена невідповідністю діючих тарифів на послуги водопостачання та водовідведення фактичним витратам на їх виробництво. Тарифи на дані послуги були затверджені рішенням виконавчого комітету Чернігівської міської ради №48 від 3 березня 2008 р.
За підсумками роботи за 9 міс. 2008 року підприємство мало балансовий збиток в сумі 1385,2 тис.грн., за підсумками року очікується збиток 3080,0 тис.грн.
Основними причинами цього є ріст експлуатаційних витрат. Так, тарифи на електроенергію збільшились на 36,6%-40,4%, проти закладених в діючих тарифах, збільшились витрати на оплату праці та відрахування на соціальні заходи у зв'язку із зміною мінімального розміру заробітної плати. Крім того, через значне подорожчання електроенергії зросли витрати на послуги сторонніх організацій.
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2006 р. №959 “Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення” було проведено коригування діючих тарифів по статтям електроенергія та заробітна плата з нарахуваннями на заробітну плату та одержаний висновок №276 та №277 від 06.10.2008 р. Держінспекції з контролю за цінами в Чернігівській області щодо розрахунку економічно-обґрунтованих планових витрат на виробництво послуг.
Рівень відшкодування тарифами для населення, які були введені з 05.03.2008 р., вартості послуг станом на 01.10.2008 р. складає по водопостачанню 63,6 %, по водовідведенню 60,7 %.
Як наслідок, підприємство відчуває нестачу обігових коштів, які поповнюються за рахунок реалізації наданих послуг, в результаті існує значна заборгованість за послуги надані сторонніми організаціями, не виконується план капітальних інвестицій.
Така ситуація ставить під загрозу стабільність забезпечення населення та підприємств і організацій міста послугами водопостачання та водовідведення і може призвести до:
 - припинення надання цих послуг або введення погодинного графіка подачі води споживачам через відключення об'єктів підприємства від джерел енергопостачання за борги;
- виникнення заборгованості із заробітної плати;
- росту плинності кадрів;
- несвоєчасної оплати податкових платежів;
- нарахування підприємству штрафних санкцій і пені за несвоєчасні і не в повному обсязі здійснені розрахунки за енергоносії та несвоєчасну оплату податкових платежів.
Негативним наслідком невідповідності тарифів на послуги водопостачання та водовідведення рівню економічно-обгрунтованих витрат на їх виробництво є підвищення аварійності та зниження якості послуг.
Таким чином, від прийняття даного рішення очікується позитивний вплив:
- збереження якості надання послуг водопостачання та водовідведення на належному рівні;
- збереження коштів міського бюджету через відсутність необхідності дотування комунального підприємства „Чернігівводоканал” Чернігівської міської ради в сумі               657,6 тис.грн. на місяць та направлення їх до соціальної сфери;
- підвищення надійності роботи споруд;
- можливість впровадження новітніх енергозберігаючих технологій;
- забезпечення беззбиткової діяльності КП „Чернігівводоканал” Чернігівської міської ради відповідно до вимог Господарського кодексу України та ст.31 Закону України „Про житлово-комунальні послуги" від 24.06.2004 р. № 1875-ІV.
Для визначення показників результативності регуляторного акта необхідно використовувати наступні дані: розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів; рівень поінформованості суб`єктів господарювання та фізичних осіб з основних положень регуляторного акту; рівень відшкодування тарифами витрат пов`язаних з наданням послуг водопостачання та водовідведення (плановий рівень відшкодування тарифами для населення витрат на послуги з водопостачання 69,1%, на послуги з водовідведення 68,6%, при зниженні фактичного рівня відшкодування на 2% можливий перегляд тарифів); рівень прибутковості/збитковості підприємства; своєчасність проведення розрахунків за електроенергію, розрахунків з бюджетом, з оплати праці; скорочення кількості скарг на якість надання послуг по водопостачанню та водовідведенню.
З метою обговорення, отримання пропозицій та зауважень, проект даного рішення разом з аналізом регуляторного впливу був оприлюднений на сайті Чернігівської міської ради за електронною адресою www.chernigiv-rada.gov.ua 23.10.2008 року. В термін, передбачений для обговорення проекту рішення, до розробника проекту пропозицій не надходило.
 
 
 
 
 
Начальник управління                                                         
житлово-комунального
господарства міської ради                                                                     В.Л. Антошин

Анонси та оголошення

Онлайн трансляції
Бюджет участі
Місто легенд
Створення ОСББ
Чернігів, купуй рідне!