Офіційний веб-портал
Чернігівської міської ради

Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія сайту
Знайти
15 вересня 2008 р.

Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта «Про тарифи на послуги теплопостачання в м.Чернігові»

Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта

Проект рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради «Про тарифи на послуги теплопостачання в м.Чернігові»

 

Проект рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради «Про тарифи на послуги теплопостачання в м.Чернігові» підготовлено управлінням економіки міської ради у відповідності до законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про житлово-комунальні послуги»,  рішення Чернігівської міської ради від 30 березня 2004 р. «Про порядок перегляду тарифів на житлово-комунальні послуги в м.Чернігові» (одинадцята сесія двадцять четвертого (четвертого) скликання).

Проект рішення спрямований на стабілізацію роботи теплопостачальних підприємств міста і передбачає підвищення тарифів на послуги теплопостачання для населення на 17,8%, бюджетних установ – на 9,2% (КЕП «Чернігівська ТЕЦ» ТОВ фірми «ТехНова») і 43,1% (ВАТ «Облтеплокомуненерго»), інших споживачів – на 9,2% (КЕП «Чернігівська ТЕЦ» ТОВ фірми «ТехНова») та 31,4% (ВАТ «Облтеплокомуненерго»).

На сьогоднішній день на теплопостачальних підприємствахсклалася  критична ситуація, спричинена невідповідністю діючих тарифів на послуги теплопостачання фактичним витратам на їх виробництво. Діючі тарифи на послуги з теплопостачання для інших споживачів та бюджетних організацій погоджувалися рішеннями виконкому Чернігівської міської ради від 17 вересня 2007р. № 232 «Про тарифи на послуги теплопостачання в м. Чернігові» для ВАТ «Облтеплокомуненерго» та  від 19 лютого 2008 р. № 18 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради від 21 серпня 2006 р. № 203 «Про тарифи на послуги теплопостачання в м.Чернігові"» для КЕП «Чернігівська ТЕЦ»ТОВ фірми «ТехНова». Тарифи для населення були погоджені органами місцевого самоврядування рішенням виконавчого комітету міської ради від 21 серпня 2006 р. № 203 «Про тарифи на послуги теплопостачання в м.Чернігові» і з того часу не переглядалися.

За час дії тарифів зросли витрати на виробництво теплової енергії, які не залежать від господарської діяльності підприємств теплопостачання. Зокрема, ціна газу для бюджету та інших споживачів станом на 1 травня 2008 р. зросла на 44,3 % у порівнянні з врахованою у діючих тарифах, і становила 1193,21 грн./тис.м3 (без ПДВ). Вартість електроенергії зросла в 1,35 рази (з 0,3336 до 0,4502 грн./кВт.год. без ПДВ). Витрати на послуги сторонніх організацій збільшились у 2,9 рази, витрати на сплату податків і зборів – на 13,1%. Згідно з ст. 59 Закону України від 28 грудня 2007 р. № 107-VI «Про Державний бюджет України на 2008 рік», з 1 січня 2008 р. мінімальну заробітну плату встановлено у розмірі 515 гривень на місяць, з 1 квітня 2008 р. – 525 гривень, з 1 жовтня 2008 р – 545 гривень, з 1 грудня 2008 р. – 605 гривень на місяць. Приведення у відповідність до норм чинного законодавства витрат на оплату праці викликало значне зростання їх розміру. Відповідно збільшились і нарахування на заробітну плату.

Така ситуація ставить під загрозу стабільність забезпечення  споживачів міста тепловою енергією належної якості і може призвести до:

·              припинення або суттєвого обмеження надання цих послуг;

·              виникнення заборгованості за газ та неможливості укладення договорів на його постачання із газопостачальними підприємствами, що поставить під загрозу початок опалювального періоду ;

·           виникнення заборгованості із заробітної плати;

·           зростання плинності кадрів;

·           несвоєчасної оплати податкових платежів;

·              нарахування підприємствам штрафних санкцій та пені за несвоєчасні і неповні розрахунки за енергоносії та несвоєчасну оплату податкових зобов’язань.

Негативним наслідком невідповідності тарифів на послуги з теплопостачання рівню економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво є подальше старіння основних засобів підприємств та зростання рівня їх зносу. В свою чергу, старіння основних засобів призводить до підвищення аварійності та зниження якості послуг теплопостачання.

Серед альтернативних способів досягнення цілей даного регуляторного акту розглядались:

-   збереження існуючого стану (без зміни діючих тарифів та без відшкодування збитків з міського бюджету) – неприйнятно, так як ситуація, що склалася на теплопостачальних підприємствах, потребує негайного вирішення;

-   виділення з місцевого бюджету коштів для компенсації різниці в тарифах – також неприйнятно, тому що надання коштів для компенсації різниці в тарифах бюджетом не передбачене;

-   відмова від регулювання тарифів на послуги теплопостачання –неприйнятно, так як не відповідає чинному законодавству.

Від прийняття даного рішення очікується позитивний вплив, а саме:

-   збереження якості надання послуг теплопостачання на  нормативному рівні;

-  забезпечення беззбиткової діяльності теплопостачальних підприємств відповідно до вимог Господарського кодексу України та ст.31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 24 червня 2004 р. № 1875-ІV;

-   впровадження низки першочергових інвестиційних проектів, спрямованих на зменшення витрат енергетичних ресурсів;

-   сповільнення темпів зносу основних засобів.

Для визначення показників результативності регуляторного акта необхідно використовувати наступні дані:

- показники якості надання послуг;

- рівень поінформованості суб'єктів господарювання та фізичних осіб з основних положень регуляторного акту;

- рівень відшкодування тарифами витрат виконавців послуг (щоквартально);

- стан розрахунків виконавців з оплати праці, за спожиті паливо, електроенергію;

- скорочення кількості скарг на якість послуг.

З метою обговорення, отримання пропозицій та зауважень проект даного рішення разом з аналізом регуляторного впливу був оприлюднений в мережі Інтернет 6 серпня 2008 р. на офіційному web-сайті міської ради (повідомлення про оприлюденння цих документів опубліковано в газеті «Чернігівські відомості» від 06.08.2008 р. №32).

В термін, передбачений для обговорення проекту рішення, до розробника проекту пропозицій та зауважень не надходило.

 

 

Заступник начальника -

начальник  відділу планування,

аналізу та прогнозування соціально-

економічного розвитку

управління економіки                                                             С.М.Святушенко

 

Анонси та оголошення

Онлайн трансляції
Бюджет участі
Місто легенд
Створення ОСББ
Чернігів, купуй рідне!