Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта
Проекти 1 та 2 рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради "Про послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій" підготовлені у відповідності до законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про житлово-комунальні послуги", "Про відповідальність суб'єктів підприємницької діяльності за несвоєчасне внесення плати за спожиті комунальні послуги та утримання прибудинкових територій" та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 липня 2005р. №560 "Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій".
Проект 1 передбачає перегляд тарифівна послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у два етапи:
1 етап - підвищення тарифів у середньому на 30 %,
2 етап - введення з 1 січня 2009 року економічно обґрунтованих тарифів.
Проект 1 приймається у разі прийняття міською радою рішення про виділення коштів комунальним житлово-експлуатаційним підприємствам з бюджету міста на покриття витрат, які не відшкодовуються тарифами у 2008р.
Проект 2 - передбачає введення у дію економічно обґрунтованих тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. (Приймається у разі неприйняття Чернігівською міською радою рішення про виділення коштів комунальним житлово-експлуатаційним підприємствам з бюджету міста на покриття витрат, які не відшкодовуються тарифами у 2008р.).
Ці проекти рішень спрямовані на стабілізацію роботи житлово-експлуатаційних підприємств та підприємств, що надають послуги з вивезення, прийому та знешкодження твердих побутових відходів та рідких нечистот. Результативність регуляторного акту полягає у збалансованості інтересів споживачів, власників житла та виконавців послуг. Споживачам буде забезпечено стабільне надання послуг. Прозорість структури плати за послуги зобслуговування житла та прибудинкових територій забезпечується впровадженням диференціації плати за послуги в залежності від ступеню благоустрою по кожному житловому будинку.
Плата за житлові послуги виросте в середньому в 1,3-1,6 разів в залежності від прийнятого виконавчим комітетом Чернігівської міської ради проекту рішення.
Підставою для розробки проектів є підвищення цін на електроенергію, паливно-мастильні матеріали, будівельні і сантехнічні матеріали, зростання мінімального розміру заробітної плати з 400 грн. до 605 грн. та вартості послуг сторонніх підприємств, що входять до складу тарифу.
Діючі тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій були введені в дію з 01.02.2007 року і затверджені рішенням виконавчого комітету Чернігівської міської ради від 22 січня 2007 № 8 „Про внесення змін та доповнень до рішення виконавчого комітету міської ради № 181 від 31 липня 2006 року „Про послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій”.
Прийняття одного з двох запропонованих проектів рішень забезпечить вирішення проблеми i є єдиним виходом з ситуації, що склалася. Ці проекти вiдповiдають принципам державної регуляторної полiтики – доцiльностi, ефективностi, адекватностi, збалансованостi, передбачуваностi, принципу прозоростi i врахування громадської думки.
Для визначення показників результативності регуляторного акта та ступеня досягнення визначеної мети необхідно використовувати наступні дані:
- розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів;
- рівень поінформованості суб'єктів господарювання та фізичних осіб з основних положень регуляторного акту;
- розмір отриманих доходів від надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій;
- рівень відшкодування тарифами витрат Виконавців послуг (плановий рівень відшкодування - 100%, допустиме відхилення – 2%);
- своєчасність проведення розрахунків з бюджетом, з оплати праці;
- збільшення обсягів поточного ремонту (в межах коштів накопичених у спецфондах);
- кількість скарг на якість обслуговування житла.
З метою обговорення, отримання пропозицій та зауважень два проекти рішення разом з аналізом регуляторного впливу були оприлюднені в Інтернеті на офіційному сайті міської ради.
З цією ж метою протягом терміну обговорення на комунальних підприємствах „ЖЕК-10”, „ЖЕК-6”, „Деснянське” (в чотирьох структурних підрозділах), „Новозаводське” (в трьох структурних підрозділах) були проведені збори мешканців житлових будинків. Загальна кількість присутніх на зборах громадян – 570 чоловік.
Думка більшості виступачих: після підвищення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у 2006 році значно покращилось обслуговування будинків, благоустрою прибудинкових територій, виконувались ремонти під’їздів, покрівель, інших конструктивних елементів будинків. Перегляд тарифів є економічною необхідністю для збереження житлового фонду територіальної громади, структури житлово-комунальних підприємств.
Противники підвищення пояснювали свою позицію складним матеріальним станом пенсіонерів через зростання цін на продукти харчування, різні інші товари і послуги та наполягали на наданні житлово-експлуатуючих підприємствам дотації з бюджету.
В цілому проекти рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради "Про послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій" підтримали 94 відсотки присутніх на зборах.
В термін, передбачений для обговорення проекту рішення до розробника проекту інших пропозицій та зауважень не надходило.
Начальник управління житлово-
комунального господарства міської ради В.Л. Антошин