Офіційний веб-портал
Чернігівської міської ради

Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія сайту
Знайти
3 березня 2008 р.

Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта проекту рішення Чернігівської міської ради "Про тарифи на послуги водопостачання та водовідведення в м.Чернігові".

  Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта проекту рішення Чернігівської міської ради "Про тарифи на послуги водопостачання та водовідведення в м.Чернігові".

    Проект рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради „Про тарифи на послуги водопостачання та водовідведення в м. Чернігові” підготовлено управлінням житлово-комунального господарства міської ради у відповідності до законів України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про житлово-комунальні послуги”, рішення міської ради від 30 березня 2004 р. (XI сесія XXIV скликання) “Про порядок перегляду тарифів на житлово-комунальні послуги в м. Чернігові”.
    Проект рішення спрямований на стабілізацію роботи комунального підприємства “Чернігівводоканал” Чернігівської міської ради і передбачає підвищення тарифів на послуги водопостачання та водовідведення. На сьогоднішній день на підприємстві склалася критична ситуація, спричинена невідповідністю діючих тарифів на послуги водопостачання та водовідведення фактичним витратам на їх виробництво. Тарифи на дані послуги для населення були затверджені рішенням виконавчого комітету Чернігівської міської ради №192 від 27 липня 2007 р.
    За підсумками роботи за 2007 рік підприємство мало балансовий прибуток в сумі 30,6 тис.грн, в т.ч. за ІV кв. – збиток 275,2 тис.грн.
    Основними причинами цього є ріст експлуатаційних витрат. Так, тарифи на електроенергію збільшились на 20,6% проти закладених в діючих тарифах, у 2008 році прогнозується подальше зростання тарифів на 20% (лист НКРЕ №7109/09/1707 від 11.12.07). Ціни на хлор збільшились на 33%, на паливно-мастильні матеріали на 50%. Відповідно до постанов КМУ від 18.07.2007 №947, від 14.11.2007 №1317 та Закону України “Про державний бюджет на 2008 рік”, збільшились нормативи зборів за геологорозвідувальні роботи, за забруднення довкілля та за спеціальне використання водних ресурсів на 8%, 16,6% та 14,4% відповідно. Крім того збільшились послуги сторонніх організацій (на підкачування холодної води, вивіз мулу, охорону об'єктів та інші). В 2008 році передбачені зміни мінімального розміру заробітної плати.
    Рівень відшкодування тарифами для населення вартості послуг складає по водопостачанню 64,2 %, по водовідведенню 57,2 %.
    Як наслідок, підприємство відчуває нестачу обігових коштів, які поповнюються за рахунок реалізації наданих послуг, в результаті - існує заборгованість за послуги надані сторонніми організаціями, не виконуються в необхідних обсягах роботи з поточного та капітального ремонтів обладнання та споруд, впровадження плану капітальних інвестицій.
    Така ситуація ставить під загрозу стабільність забезпечення населення та підприємств і організацій міста послугами водопостачання та водовідведення і може призвести до:
    - припинення надання цих послуг або введення погодинного графіка подачі води споживачам через відключення об'єктів підприємства від джерел енергопостачання за борги;
    - виникнення заборгованості із заробітної плати;
    - росту плинності кадрів;
    - несвоєчасної оплати податкових платежів;
    - нарахування підприємству штрафних санкцій і пені за несвоєчасні і не в повному обсязі здійснені розрахунки за енергоносії та несвоєчасну оплату податкових платежів.
    Негативним наслідком невідповідності тарифів на послуги водопостачання та водовідведення рівню економічно-обґрунтованих витрат на їх виробництво є підвищення аварійності та зниження якості послуг.
    Таким чином, від прийняття даного рішення очікується позитивний вплив:
    - збереження якості надання послуг водопостачання та водовідведення на належному рівні;
    - збереження коштів міського бюджету через відсутність необхідності дотування комунального підприємства „Чернігівводоканал” Чернігівської міської ради в сумі 9,8 млн. грн. та направлення їх до соціальної сфери;
    - підвищення надійності роботи споруд;
    - можливість впровадження новітніх енергозберігаючих технологій;
    - забезпечення беззбиткової діяльності КП „Чернігівводоканал” Чернігівської міської ради відповідно до вимог Господарського кодексу України та ст.31 Закону України „Про житлово-комунальні послуги" від 24.06.04 № 1875-ІV.
    Для визначення показників результативності регуляторного акта необхідно використовувати наступні дані: розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів; рівень поінформованості суб`єктів господарювання та фізичних осіб з основних положень регуляторного акту; рівень відшкодування тарифами витрат, пов`язаних з наданням послуг водопостачання та водовідведення (плановий рівень відшкодування тарифами для населення витрат на послуги з водопостачання 69%, на послуги з водовідведення 68%, при зниженні фактичного рівня відшкодування на 2% можливий перегляд тарифів); рівень прибутковості/збитковості підприємства (за півріччя); своєчасність проведення розрахунків за електроенергію, розрахунків з бюджетом, з оплати праці; скорочення кількості скарг на якість надання послуг по водопостачанню та водовідведенню.
    15 лютого 2008 року відбулися громадські слухання, з питання “Про тарифи на послуги водопостачання та водовідведення в м. Чернігові”, на які запрошувались всі зацікавлені члени територіальної громади. Пропозиції щодо підвищення тарифів на послуги водопостачання та водовідведення були підтримані більшістю голосів.
    З метою обговорення, отримання пропозицій та зауважень, проект даного рішення разом з аналізом регуляторного впливу був оприлюднений на сайті Чернігівської міської ради за електронною адресою www.chernigiv-rada.gov.ua. В термін, передбачений для обговорення проекту рішення, до розробника проекту надійшли пропозиції від Державної інспекції з контролю за цінами в Чернігівській області щодо погодження граничних розмірів тарифу на послуги водопостачання та водовідведення для інших споживачів (крім населення), які надаються іншими суб’єктами господарювання. Вище зазначені пропозиції були розглянуті і враховані.

Начальник управління
житлово-комунального
господарства міської ради
В.Л. Антошин


Анонси та оголошення

Онлайн трансляції
Бюджет участі
Місто легенд
Створення ОСББ
Чернігів, купуй рідне!