Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта
Проект рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради “ Про
тарифи на послуги теплопостачання в м.Чернігові" підготовлено
управлінням економіки міської ради у відповідності до законів України
"Про місцеве самоврядування в Україні", "Про житлово-комунальні
послуги", рішення міської ради від 31 березня 2004р. (XI сесія XXIV
скликання) "Про порядок перегляду тарифів на житлово-комунальні послуги в
м.Чернігові".
Проект рішення спрямований на стабілізацію роботи ВАТ
“Облтеплокомуненерго” і передбачає підвищення тарифів на послуги
теплопостачання для бюджетних установ та інших споживачів.
На сьогоднішній день на підприємстві склалася критична ситуація,
спричинена невідповідністю діючих тарифів на послуги теплопостачання
фактичним витратам на їх виробництво. Тарифи на послуги теплопостачання
були погоджені органами місцевого самоврядування рішенням виконавчого
комітету від 21 серпня № 203 "Про тарифи на послуги теплопостачання в
м.Чернігові" .
За час дії тарифів зросли витрати на виробництво теплової енергії, які
не залежать від господарської діяльності підприємств теплопостачання.
Зокрема, тарифи на природний газ для бюджетних установ та інших
споживачів станом на 1 січня 2007 року зросли в 1,44 і відповідно в 1,3
рази, на електроенергію в 1,1 рази порівняно з тарифами на вказані
енергоносії застосованими при розрахунку чинних тарифів ВАТ "ОТКЕ",
збільшився розмір мінімальної заробітної плати, збільшились витрати за
послуги сторонніх організацій.
Така ситуація ставить під загрозу стабільність забезпечення бюджетних
установ та інших споживачів міста тепловою енергією належної якості і
може призвести, до:
• припинення або суттєвого обмеження надання цих послуг споживачам міста
через відключення об’єктів підприємств теплопостачання від джерел газ-,
електро-, та водопостачання за борги;
• виникнення заборгованості із заробітної плати;
• росту плинності кадрів;
• несвоєчасної оплати податкових платежів;
• нарахування підприємствам штрафних санкцій і пені за несвоєчасні і не в
повному обсязі розрахунки за енергоносії та несвоєчасну оплату
податкових платежів;
• невиконання запланованих заходів підготовки підприємств теплопостачання до роботи в осінньо-зимовий період;
Негативним наслідком невідповідності тарифів на послуги теплопостачання
рівню економічно - обґрунтованих витрат на їх виробництво є подальше
старіння основних засобів підприємств та зростання рівня їх зносу.
В свою чергу, старіння основних засобів призводить до підвищення аварійності та зниження якості послуг теплопостачання.
Таким чином, від прийняття даного рішення очікується позитивний вплив:
- збереження якості надання послуг теплопостачання на нормативному рівні;
- забезпечення беззбиткової діяльності теплопостачальних підприємств
відповідно до вимог Господарського кодексу України та ст.31 Закону
України „Про житлово-комунальні послуги" від 24.06.04 № 1875-ІV;
- впровадження низки першочергових інвестиційних проектів, спрямованих
на зменшення витрат енергетичних ресурсів та здешевлення їх вартості;
- сповільнення темпів зносу основних засобів ВАТ "Облтеплокомуненерго".
Для визначення показників результативності регуляторного акта необхідно
використовувати наступні дані: розмір надходжень до державного та
місцевих бюджетів; розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами
господарювання при виконанні вимог рішення; рівень поінформованості
суб'єктів господарювання та фізичних осіб з основних положень
регуляторного акту; рівень відшкодування тарифами витрат Виконавців
послуг (плановий рівень відшкодування - 100%, допустиме відхилення –
2%); рівень розрахунків з оплати праці, рівень прибутковості чи
збитковості підприємства (за рік та щоквартально), показники витрат та
втрат ресурсів (питомі витрати умовного палива та електроенергії, втрати
тепла в теплових мережах, продуктивність праці); стан розрахунків
виконавців за спожиті паливо, електроенергію, з оплати праці; кількість
скарг на якість теплопостачання.
З метою обговорення, отримання пропозицій та зауважень проект даного
рішення разом з аналізом регуляторного впливу був оприлюднений в
Інтернеті на офіційному сайті міської ради.
В термін, передбачений для обговорення проекту рішення до розробника проекту пропозицій та зауважень не надходило.
Заступник начальника -
начальник відділу планування,
аналізу та прогнозування соціально -
економічного розвитку
управління економіки
С.М.Святушенко