Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта „Про тарифи на послуги водопостачання та водовідведення”
Проект рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради „Про
тарифи на послуги водопостачання та водовідведення ” підготовлено
управлінням економіки міської ради у відповідності до законів України
"Про місцеве самоврядування в Україні", "Про житлово-комунальні
послуги", рішення міської ради від 31 березня 2004 р. (XI сесія XXIV
скликання) "Про порядок перегляду тарифів на житлово-комунальні послуги в
м. Чернігові".
Проект рішення спрямований на стабілізацію роботи комунального
підприємства "Чернігівводоканал” і передбачає підвищення тарифів на
послуги водопостачання та водовідведення. На сьогоднішній день на
підприємстві склалася критична ситуація, спричинена невідповідністю
діючих тарифів на послуги водопостачання та водовідведення фактичним
витратам на їх виробництво. Тарифи на дані послуги для населення були
затверджені рішенням виконкому Чернігівської міської ради № 228 від
20.09. 2006 р.
За період дії тарифів на водопостачання та водовідведення зростали
витрати на їх виробництво. А саме, тариф на електроенергію зріс на 19 %,
вартість газу зросла на 31,6%, хлору на 13%, тарифи на послуги з
централізованого опалення збільшились в 2,2 рази. Крім того з 01.01.2007
року згідно Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих
актів України” від 30.11.2006 р. № 398-V, збільшений норматив збору за
спеціальне водокористування в 2,6 рази, введений норматив відрахувань на
геологорозвідувальні роботи – 2,11 замість 1,94, передбачені зміни
мінімального розміру заробітної плати.
Через ріст витрат виробництво послуг водопостачання та
водовідведення стало збитковим. За І півріччя 2007 року збитки по КП
„Чернігівводоканал” від надання послуг з водопостачання та
водовідведення склали 182 тис. грн. Рівень відшкодування тарифами для
населення вартості послуг складає по водопостачанню 60,5 %, по
водовідведенню 57,2 %.
Як наслідок, підприємство відчуває нестачу обігових коштів які
поповнюються за рахунок реалізації наданих послуг, в результаті - існує
заборгованість за енергоносії, по податках, не виконуються в необхідних
обсягах роботи з поточного і капітального ремонтів обладнання та споруд,
призупинено виконання заходів по поліпшенню якості послуг та
впровадженню енергозберігаючих заходів..
Така ситуація ставить під загрозу стабільність забезпечення
населення та підприємств і організацій міста послугами водопостачання та
водовідведення і може призвести до:
- припинення надання цих послуг або введення погодинного графіка
подачі води споживачам через відключення об"єктів підприємства від
джерел енергопостачання за борги;
- виникнення заборгованості із заробітної плати;
- росту плинності кадрів;
- несвоєчасної оплати податкових платежів;
- нарахування підприємству штрафних санкцій і пені за несвоєчасні
і не в повному обсязі здійснені розрахунки за енергоносії та
несвоєчасну оплату податкових платежів;
- невиконання запланованих заходів підготовки підприємства до роботи в осінньо-зимовий період.
Негативним наслідком невідповідності тарифів на послуги
водопостачання та водовідведення рівню економічно-обгрунтованих витрат
на їх виробництво є підвищення аварійності та зниження якості послуг.
Таким чином, від прийняття даного рішення очікується позитивний вплив:
- збереження якості надання послуг водопостачання та водовідведення на належному рівні;
- збереження коштів міського бюджету через відсутність
необхідності дотування комунального підприємства "Чернігівводоканал” в
сумі 14,2 млн. грн. та направлення їх до соціальної сфери;
- підвищення надійності роботи споруд;
- можливість впровадження новітніх енергозберігаючих технологій;
- забезпечення беззбиткової діяльності КП „Чернігівводоканал”
відповідно до вимог Господарського кодексу України та ст.31 Закону
України „Про житлово-комунальні послуги" від 24.06.04 № 1875-ІV.
Для визначення показників результативності регуляторного акта
необхідно використовувати наступні дані: розмір надходжень до державного
та місцевих бюджетів; рівень поінформованості суб`єктів господарювання
та фізичних осіб з основних положень регуляторного акту; рівень
відшкодування тарифами витрат пов`язаних з наданням послуг
водопостачання та водовідведення (плановий рівень відшкодування тарифами
для населення витрат на послуги з водопостачання 83%, на послуги з
водовідведення 74 %, при зниженні фактичного рівня відшкодування на 2%
можливий перегляд тарифів); рівень прибутковості/збитковості
підприємства (за рік); своєчасність проведення розрахунків за
електроенергію, розрахунків з бюджетом, з оплати праці; скорочення
кількості скарг на якість надання послуг по водопостачанню та
водовідведенню.
З метою обговорення, отримання пропозицій та зауважень, проект
даного рішення разом з аналізом регуляторного впливу був оприлюднений в
офіційному друкованому засобі Чернігівської міської ради – газеті
“Чернігівські відомості”. В термін, передбачений для обговорення проекту
рішення, до розробника проекту пропозицій та зауважень не надходило.