проект рішення “Про внесення змін і доповнень до рішення міської ради від 07 червня 2001 року “Про встановлення розмірів ставок єдиного податку для фізичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності” (19 сесія 23 скликання) зі змінами і доповненнями (10 сесія 4 (24) скликання)”
Проект рішення міської ради “Про внесення змін і доповнень до рішення міської ради від 7 червня 2001 року “Про встановлення розмірів ставок єдиного податку для фізичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності” (19 сесія 23 скликання) зі змінами і доповненнями (10 сесія 4 (24) скликання)” підготовлено фінансовим управлінням Чернігівської міської ради, керуючись статтею 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, відповідно до пункту 2 Указу Президента України від 3 липня 1998 року № 727 “Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва” у редакції Указу Президента України від 28 червня 1999 року № 746/99 “Про внесення змін до Указу Президента України від 3 липня 1998 року № 727 “Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва”, вимог Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, введення в дію нового Державного класифікатора України “Класифікація видів економічної діяльності” ДК 009: 2005, який прийнято та надано чинності наказом Держспоживстандарту України від 26 грудня 2005 року № 375 з 1 квітня 2006 року, та звернень суб’єктів господарювання до міської ради.
Проект спрямований на встановлення оптимальних, найприйнятніших розмірів ставок єдиного податку з метою врегулювання нормативно-правового простору, який буде відповідати потребам сучасної системи оподаткування сфери малого підприємництва та сприяти збільшенню кількості платників єдиного податку (суб’єктів підприємницької діяльності - фізичних осіб), зростання надходжень єдиного податку з фізичних осіб до міського бюджету, створення умов для легалізації діяльності суб’єктів підприємницької діяльності – фізичних осіб у місті.
Виникли нові види діяльності, які раніше не визначалися або були враховані в інших видах діяльності.
З іншого боку, за даними ДПІ у м. Чернігові деякі види підприємницької діяльності, що оподатковуються за спрощеною системою, отримують високі обсяги доходів, наприклад: “Виробництво будівельних металевих конструкцій”, “Будівництво будівель”, “Діяльність автомобільного вантажного транспорту”, “Діяльність у сфері інжинірингу (проектування)”, “Надання секретарських послуг та послуг з перекладу”, “Діяльність по забезпеченню фізичного комфорту (фізкультурно-оздоровчі центри, кабінети масажу, парові бані, сауни, солярії)” – це визнають профспілкові комітети підприємців і самі підприємці.
У результаті виникла потреба щодо внесення змін і доповнень у діючий акт органу місцевого самоврядування, який встановлює ставки єдиного податку для суб’єктів малого підприємництва – фізичних осіб.
При невтручанні у вирішення вказаної проблеми можуть мати місце основні негативні наслідки:
- збереження діючих ставок єдиного податку для суб’єктів малого підприємництва – фізичних осіб, зокрема по інших видах діяльності (без диференціації по видах), не сприятиме легалізації та детінізації окремих видів підприємницької діяльності;
- економічним підгрунтям проблеми є в повній мірі наповнення міського бюджету.Цілі, на досягнення яких спрямоване це рішення:
1) зростання надходжень до міського бюджету м. Чернігова та державних цільових фондів (Пенсійний фонд України, обов’язкове соціальне страхування) через збільшення розміру ставок єдиного податку для високодохідних видів діяльності;
2) легалізація окремих видів діяльності через зменшення ставок єдиного податку за тими видами підприємницької діяльності, якими за даними державної податкової інспекції у м. Чернігові займається незначна кількість офіційно зареєстрованих суб’єктів підприємницької діяльності (фізичних осіб), але, виходячи з практики, можна стверджувати, що ці види активно провадяться у “тіньовому” секторі економіки;
3) створення законодавчо врегульованого правового простору, який відповідатиме потребам діючої системи оподаткування сфери малого підприємництва та дозволить підприємцям розвивати види діяльності, які мають попит у ринковому середовищі, і задовольнять потреби громадян міста.Для визначення результативності регуляторного акта необхідно використовувати наступні показники: розмір надходжень до міського бюджету та державних цільових фондів та кількість суб’єктів підприємницької діяльності (фізичних осіб) – платників єдиного податку, рівень поінформованості суб'єктів господарювання.
Начальник фінансового управління
Чернігівської міської ради В.Е.Бистров