Офіційний веб-портал
Чернігівської міської ради

Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія сайту
Знайти
29 грудня 2006 р.

Проект рішення “Про внесення змін і доповнень до рішення міської ради від 07 червня 2001 року “Про встановлення розмірів ставок єдиного податку для фізичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності” (19 сесія 23 скликання) зі змінами і доповненнями (10 сесія 4 (24) скликання)”

Звіт про базове відстеження регуляторного акту

проект рішення “Про внесення змін і доповнень до рішення міської ради від 07 червня 2001 року “Про встановлення розмірів ставок єдиного податку для фізичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності” (19 сесія 23 скликання) зі змінами і доповненнями (10 сесія 4 (24) скликання)”

    Проект рішення міської ради “Про внесення змін і доповнень до рішення міської ради від 7 червня 2001 року “Про встановлення розмірів ставок єдиного податку для фізичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності” (19 сесія 23 скликання) зі змінами і доповненнями (10 сесія 4 (24) скликання)” підготовлено фінансовим управлінням Чернігівської міської ради, керуючись статтею 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, відповідно до пункту 2 Указу Президента України від 3 липня 1998 року № 727 “Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва” у редакції Указу Президента України від 28 червня 1999 року № 746/99 “Про внесення змін до Указу Президента України від 3 липня 1998 року № 727 “Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва”, вимог Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, введення в дію нового Державного класифікатора України “Класифікація видів економічної діяльності” ДК 009: 2005, який прийнято та надано чинності наказом Держспоживстандарту України від 26 грудня 2005 року № 375 з 1 квітня 2006 року, та звернень суб’єктів господарювання до міської ради. 
   Проект спрямований на встановлення оптимальних, найприйнятніших розмірів ставок єдиного податку з метою врегулювання нормативно-правового простору, який буде відповідати потребам сучасної системи оподаткування сфери малого підприємництва та сприяти збільшенню кількості платників єдиного податку (суб’єктів підприємницької діяльності - фізичних осіб), зростання надходжень єдиного податку з фізичних осіб до міського бюджету, створення умов для легалізації діяльності суб’єктів підприємницької діяльності – фізичних осіб у місті.
   Виникли нові види діяльності, які раніше не визначалися або були враховані в інших видах діяльності. 
   З іншого боку, за даними ДПІ у м. Чернігові деякі види підприємницької діяльності, що оподатковуються за спрощеною системою, отримують високі обсяги доходів, наприклад: “Виробництво будівельних металевих конструкцій”, “Будівництво будівель”, “Діяльність автомобільного вантажного транспорту”, “Діяльність у сфері інжинірингу (проектування)”, “Надання секретарських послуг та послуг з перекладу”, “Діяльність по забезпеченню фізичного комфорту (фізкультурно-оздоровчі центри, кабінети масажу, парові бані, сауни, солярії)” – це визнають профспілкові комітети підприємців і самі підприємці. 
   У результаті виникла потреба щодо внесення змін і доповнень у діючий акт органу місцевого самоврядування, який встановлює ставки єдиного податку для суб’єктів малого підприємництва – фізичних осіб.
   При невтручанні у вирішення вказаної проблеми можуть мати місце основні негативні наслідки:

- збереження діючих ставок єдиного податку для суб’єктів малого підприємництва – фізичних осіб, зокрема по інших видах діяльності (без диференціації по видах), не сприятиме легалізації та детінізації окремих видів підприємницької діяльності;
- економічним підгрунтям проблеми є в повній мірі наповнення міського бюджету.
   Цілі, на досягнення яких спрямоване це рішення:
1) зростання надходжень до міського бюджету м. Чернігова та державних цільових фондів (Пенсійний фонд України, обов’язкове соціальне страхування) через збільшення розміру ставок єдиного податку для високодохідних видів діяльності;
2) легалізація окремих видів діяльності через зменшення ставок єдиного податку за тими видами підприємницької діяльності, якими за даними державної податкової інспекції у м. Чернігові займається незначна кількість офіційно зареєстрованих суб’єктів підприємницької діяльності (фізичних осіб), але, виходячи з практики, можна стверджувати, що ці види активно провадяться у “тіньовому” секторі економіки;
3) створення законодавчо врегульованого правового простору, який відповідатиме потребам діючої системи оподаткування сфери малого підприємництва та дозволить підприємцям розвивати види діяльності, які мають попит у ринковому середовищі, і задовольнять потреби громадян міста.
   Для визначення результативності регуляторного акта необхідно використовувати наступні показники: розмір надходжень до міського бюджету та державних цільових фондів та кількість суб’єктів підприємницької діяльності (фізичних осіб) – платників єдиного податку, рівень поінформованості суб'єктів господарювання.
З метою обговорення, отримання пропозицій та зауважень проект даного рішення оприлюднений у Чернігівській міській газеті “Чернігівські відомості”, аналіз регуляторного впливу разом з проектом рішення - у мережі Інтернет на офіційній web - сторінці міської ради за адресою www.chernigiv-rada.gov.ua.
   У термін, передбачений для обговорення проекту рішення, до розробника проекту та до відділу з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва міської ради надійшли пропозиції та зауваження, які були враховані.


Начальник фінансового управління
Чернігівської міської ради В.Е.Бистров


Анонси та оголошення

Онлайн трансляції
Бюджет участі
Місто легенд
Створення ОСББ
Чернігів, купуй рідне!