Офіційний веб-портал
Чернігівської міської ради

Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія сайту
Знайти
11 лютого 2022 р.

В Україні змінилася методика розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг

Розподілити між споживачами витрати за комунальні послуги у житлових будинках відтепер має новий удосконалений механізм формування розрахунків за тепло та воду. Відповідні зміни до нормативних документів вступили в дію наприкінці січня та з лютого вже будуть застосовані в нарахуваннях підприємств-надавачів послуг.

Докладніше про ці зміни дізнаємося на прикладі одного з підприємств, яке надає чернігівцям послуги з теплопостачання - АТ "Облтеплокомуненерго". Заступниця голови правління зі збуту АТ «ОТКЕ» Ірина Штипа розповіла про них журналістам:

- Оплата за місця загального користування і витрата теплової енергії на забезпечення функціонування загальнобудинкових мереж теплопостачання тепер будуть виділені в окремий рядок, який буде мати назву «Забезпечення загальнобудинкових потреб». Розрахунок цих загальнобудинкових потреб буде у відсотковому відношенні, в залежності від поверховості житлового будинку. Тобто загальний обсяг теплової енергії, який надійшов до житлового будинку, не зміниться - але зміниться його розподілення, - розповіла представниця підприємства.

Для квартир, які не оснащені лічильниками, буде застосовуватися нове поняття – максимальна частка питомого споживання тепла. Це дозволить розподілити обсяг необлікованої теплової енергії між всіма абонентами рівномірно.

- Для споживачів, які не мають квартирного обліку, буде застосовуватися ця максимальна частка. А різниця між сумою максимальних часток, сумою всіх квартирних приладів обліку і обсягом теплової енергії, який спожив житловий будинок, буде рівномірно розподілятися на всіх, - Ірина Штипа.

Таким чином, плата за забезпечення функціонування системи гарячого водопостачання в будинку збережеться за всіма його мешканцями. Але зміниться методика її розрахунку.

Також новий стандарт платіжок передбачає й інші зміни.

- З 1 листопада ми повинні застосовувати наказ Міністерства розвитку громад на території України, яким затверджені вимоги до формування рахунку. У лютому споживачі АТ «ОТКЕ» отримають платіжні документи нового зразка. Квитанція буде містити  загальну інформацію, інформацію про нарахування, інформацію про оплату та обсяги комунальних послуг. Деякі квитанції містять індивідуальну інформацію, наприклад, наявність заборгованості у споживача тощо, - Ірина Штипа.

На звороті платіжок буде міститися стисла інформація з нагадуванням про строки та способи передачі показників лічильників, про зміни в розрахунках, роз’яснення щодо процедури укладання договорів реструктуризації боргу, варіанти з дистанційного зв’язку з підприємством на час дії карантинних обмежувальних заходів.

- Якщо споживачем будуть виявляти якісь неточності в інформації у нових платіжках (наприклад, щодо власника приміщення або опалювальної площі) - ми просимо споживачів повідомити про це підприємство зручним для них способом. Можна передати скановані копії документів на електронну пошту компанії, а можна звернутися до розрахункового центру та надати фізичні документи. Або ж залишити документи у спеціальній скриньці в розрахунковому центрі, - Ірина Штипа.

Оплату за послуги можна проводити як на підставі квитанції, так і, для додаткової зручності, віддалено, через відповідні банківські сервіси – такі як Приват24, Ощад24 та інші.

Не дивлячись на стрімке зростання вартості газу та електроенергії для АТ «ОТКЕ», рішенням Чернігівської міської ради тариф за тепло для населення зафіксовано на рівні минулого опалювального сезону. Різницю у тарифі відшкодують органи місцевого самоврядування. Однак, це не сприяло скороченню рівня заборгованості населення перед підприємством.

- На 1 лютого 2022 року заборгованість населення перед  підприємством складає 216 мільйонів гривень, - Ірина Штипа.

Тож вимушеним кроком для АТ «ОТКЕ» стало укладання договору зі спеціалізованою службою стягнення заборгованості. Наразі підприємство формує списки боржників, які будуть передані їй у роботу. Споживачам, які не сплачують за послуги понад 3 місяці та мають намір добровільно погасити заборгованість або укласти договір на реструктуризацію боргу, потрібно якнайшвидше звернутися до підприємства та провести звірку заборгованості.

- Це потрібно для того, щоб або підтвердити цю заборгованість, або її спростувати. Щоб жодним чином наш споживач, який є сумлінним платником, не був занесений у реєстр для роботи цієї служби, - представниця підприємства.

У випадку відкриття виконавчого провадження та за наслідками судових проваджень споживач, крім наявної суми боргу, понесе додаткові фінансові витрати. Він буде внесений до єдиного реєстру боржників виконавчої служби, у результаті чого до нього застосовуватиметься ряд обмежень та заборон.

- Ми дуже вдячні нашим споживачам, які все ж таки дотримуються фінансової дисципліни, своєчасно розраховуються. У всіх бувають складнощі - але підприємство, зі свого боку, пропонує споживачу всі можливі заходи, які б вирішили питання погашення заборгованості, - наголосила Ірина Штипа.

 

Прес-служба Чернігівської міської ради

Відео телеканалу "Дитинець"

Анонси та оголошення

Онлайн трансляції
Бюджет участі
Місто легенд
Створення ОСББ
Чернігів, купуй рідне!