З початку 2015 року Міністерством юстиції України було запроваджено надання низки своїх послуг через мережу Інтернет, що покликано спростити та покращити ситуацію з надання адміністративних послуг громадянам та юридичним особам, зокрема, у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.
Запровадження такого онлайн сервісу має забезпечити відкритість та доступність даних про зареєстровані права на нерухомість, а головне – можливість, в спрощеному порядку отримувати такі дані без візиту до реєстраційної служби, без черг, використовувати саме достовірні відомості про зареєстровані права на нерухоме майно в комерційному обороті на ринку нерухомості.
З 01 січня 2015 року набув чинності Порядок надання фізичним та юридичним особам інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2014 року № 722, який передбачив можливість отримання громадянами та представниками юридичних осіб інформації про зареєстровані права на нерухомість в електронній формі через офіційний веб-сайт Міністерства юстиції України, сплативши при цьому за допомогою електронних платіжних засобів 17 грн.
Інформація з Державного реєстру прав в електронній формі надається користувачам, які зареєструвалися на офіційному веб-сайті та надали відомості про:
- власне прізвище, ім’я та по батькові (за наявності);
- реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності);
- серію та номер паспорта громадянина України чи реквізити іншого документа, що посвідчує особу;
- найменування та податковий номер юридичної особи (у разі, коли інформація запитується в інтересах юридичної особи її керівником чи представником).
Необхідно звернути увагу на те, що наразі інформацію в електронній формі про зареєстровані речові права та їх обтяження можна отримати виключно за об’єкти нерухомого майна, але починаючи з 06 жовтня 2015 року можливим буде отримання такої інформації і за суб’єктом права.
Слід зазначити, що онлайн послуги отримуються на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України через так званий Кабінет електронних сервісів, який можна знайти за адресою https://kap.minjust.gov.ua/. На даному сайті можна ознайомитись з повним описом послуг, покроковими інструкціями з їх отримання, а також інформацією про нормативно-правові акти, якими врегульовано надання таких послуг.
Разом з отриманням інформації про зареєстровані речові права та їх обтяження на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України існує можливість перегляду стану розгляду державними реєстраторами тієї чи іншої заяви (запиту), а також перевірки того чи іншого документу у сфері державної реєстрації прав.
Так, для отримання інформації про стан розгляду поданої заяви необхідно використати дані, які зазначені в картці прийому заяви, а саме: вказати реєстраційний номер заяви в базі даних про реєстрацію заяв та запитів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, а також дату та час реєстрації заяви.
Електронні сервіси у частині реєстрації бізнесу
Відтепер на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України (www.new.minjust.gov.ua) можна отримати інформацію у вигляді виписки щодо юридичної особи, витягу та довідки щодо юридичної особи або фізичної особи-підприємця.
Для отримання такого документа не потрібно жодних електронних цифрових підписів чи інших ідентифікаторів. Достатньо лише внести кошти за послугу з використанням платіжних систем через мережу Інтернет безпосередньо при її замовленні. Підготовка електронної виписки, витягу чи довідки відбувається автоматично в режимі он-лайн.
Вартість отримання витягу та довідки становитиме 45 грн. 68 коп. та ще 3 гривні у вигляді комісії сплачується Ощадбанку, виписки – 18 грн. 27 коп. та 3 гривні комісії. Тобто загальна сума за проведення операції становитиме – 48 грн. 68 коп. та 21 грн. 27 коп. відповідно. Це складає 75% від вартості паперового аналогу.
Після сплати коштів кожному документу присвоюється унікальний ідентифікаційний код. Документ після його формування можна відразу роздрукувати. Представник банківської чи державної установи до якої подається такий документ зможе легко перевірити його достовірність, увівши в системі унікальний номер документа.
Якщо потрібно подавати документ до декількох установ, платити за кожну нову копію не потрібно. Один раз сплативши за формування електронного документу, запитувач або будь-хто може безкоштовного завантажити сформований витяг, виписку чи довідку у режимі он-лайн через Інтернет.
Ці сформовані документи протягом року зберігатимуться в архіві. Після спливу річного строку в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців будуть зберігатись відомості про факт формування виписки, витягу чи довідки.
Створити запит на отримання документа можливо за максимально розширеною кількістю критеріїв пошуку. Шукати можна за назвою юридичної особи, ідентифікаційним кодом, за її засновниками, або за керівниками чи підписантами.
Електронні виписки, витяги та довідки мають таку саму юридичну силу як і паперові.
Інформацію з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців в он-лайн режимі можна отримати цілодобово, також забезпечується технічна підтримка за телефоном 0-800-50-70-70.
За інформацією Управління
державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у
Чернігівській області