23 жовтня у Верховній Раді України відбулись парламентські слухання з проблем загальної середньої освіти на тему: "Доступність та якість загальної середньої освіти: стан і шляхи поліпшення". Парламентські слухання ініціював Комітет з питань науки та освіти. Одне з основних завдань парламентських слухань, як зауважила голова комітету Лілії Гриневич, формування концептуальних засад нового законодавства про освіту, яке задасть оновлені перспективи розвитку.
У заході взяла участь делегація з Чернігова у складі начальника управління освіти міської ради Володимира Купріяненка, директора загальноосвітньої школи № 21 Надії Шестопалової та завідувача дошкільним навчальним закладом № 36 "Дивограй" Тетяни Ярмоленко.
Під час слухань обговорені питання реалізації конституційних прав громадян на освіту; створення умов для рівного доступу до освіти; законодавчого та нормативно-правового врегулювання найбільш гострих проблем загальної середньої освіти; забезпечення умов для підвищення якості освіти; запровадження спеціальної освіти для дітей з особливими потребами; проблеми підготовки, створення умов для ефективної роботи педагогів та інші.
У своєму виступі перед освітянами міністр освіти і науки України Дмитро Табачник відзначив позитивну тенденцію розвитку шкільної освіти в Україні, про що свідчать міжнародні рейтинги.Так, за оцінками іноземних експертів Всесвітнього економічного форуму у 2013 році українська середня освіта за якістю посіла 45-е місце. Всього оцінювалися 122 країни. Три роки тому за підсумками цього ж дослідження іноземних експертів Україна посідала в рейтингу 56 місце.
Найбільший прогрес, за словами міністра, спостерігається за критеріями якості шкільної природничо-математичної освіти. За три роки Україна піднялася з 42-ї на 24-у сходинку рейтингу глобальної конкурентоспроможності. За якістю початкової освіти Україна посідає у цьому дослідженні 31-е місце, піднявшись у рейтингу з 49 позиції.
Україна вже двічі брала участь у цьому дослідженні якості природничої і математичної освіти: у 2007 і 2011 роках. Як повідомив Д.Табачник, за вибіркою канадського центру TIMSSстатистики учасниками дослідження стали 3 500 тисячі учнів 8-х класів з усіх регіонів України. У 2011 році показники українських восьмикласників за знаннями з математики піднялись з 25-ї на 19-у сходинку, з природничих наук - 18 місце.
Міністр освіти озвучив коментар директора TIMSS Айни Муліс, що "міжнародне тестування школярів з математики і природничих дисциплін, проведене у 50 країнах, свідчить, що система освіти в Україні ефективно працює, а програма українських шкіл збалансована і відповідає кращим міжнародним практикам".
У своєму виступі міністр освіти також розповів про зроблене для покращення рівня освіти в Україні та навів такі дані:
1. За показником доступності освіти в Україні - за даними ЮНЕСКО рівень охоплення освітою складає понад 99%, за даними управлінь освіти - 99,9%.
2. За змістом освіти: уряд затвердив нові стандарти початкової базової середньої освіти. На 1,5 години збільшено кількість годин з фізвиховання, повернуто в школи обов’язкові медичні огляди, запроваджено уроки плавання. За оцінками експертів українські школи на 62-му місці в світі за використанням інформаційно-комунікаційних технологій.
Освітяни порушили також питання щодо рівня заробітної плати та забезпечення житлом вчителів, про належне їх оздоровлення, виділення їм земельних паїв і підняття рівня поваги до вчителя. У цьому руслі вчителі висловлювали сподівання щодо позитивних результатів проведення реформ міністерства та виконання затвержденого Президентом Віктором Януковичем Указу про національну стратегію розвитку освіти в Україні до 2021 року.
Відділ зв'язків з громадськістю міської ради