Офіційний веб-портал
Чернігівської міської ради

Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія сайту
Знайти
24 жовтня 2012 р.

Про реалізацію Програми розвитку туристичної галузі й міжнародних відносин Чернігова


Фото № 1

 

Програма розвитку туристичної галузі й міжнародних відносин міста Чернігова та сприяння залученню інвестицій на 2011-2012 роки підготовлена відповідно до Європейської Хартії місцевого самоврядування, Конституції України, законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про туризм», «Про інвестиційну діяльність», інших нормативно-правових актів та Стратегії розвитку міста Чернігів на 2007-2015 роки. Про її реалізацію інформував на розширеній міській нараді начальник управління стратегічного розвитку міста та туризму міської ради Борис Атрощенко.

Основними напрямками Програми, за його словами, є розвиток туристичної галузі, розвиток міжнародних відносин та сприяння залученню інвестицій.

Завдання Програми: формування позитивного іміджу міста Чернігова, сприяння участі міста Чернігова в міжнародних проектах і програмах (у тому числі спільно з містами-партнерами), спрямованих на культурний, соціальний та економічний розвиток, сприяння збільшенню надходжень до міського бюджету та створенню нових робочих місць за рахунок розвитку туристичної галузі та впровадження інвестиційних проектів.

Обсяг фінансування Програми з міського бюджету у 2011 році становив 233 тис. грн., на 2012 рік затверджено – 474 тис. грн.  Разом з тим, для реалізації заходів Програми передбачено залучення позабюджетних коштів у сумі  494 тис. грн.  – у 2012 році.

Одним з основних напрямів розвитку будь – якого міста, спираючись на міжнародний досвід є його брендування.  Бренд міста – це скоординована та організована робота всіх структурних підрозділів міської ради та інших зацікавлених установ, організацій в одному напрямі. Зовнішні атрибути (логотип, герб, прапор, гімн тощо)  – це важлива складова, але тільки невелика частина великої злагодженої скоординованої діяльності. Минулого року за ініціативи громадських організацій та приватних структур був проведений конкурс на кращий візуальний знак Чернігова. Бренд-переможець вже визвав зацікавленість на всеукраїнських та міжнародних форумах і конференціях, а також, у жителів Чернігова. 

Одним із напрямів вказаної діяльності є проведення конкурсу на кращий проморолік про Чернігів. Проморолік, який переміг в конкурсі, неодноразово демонструвався на різних телеканалах України. Робота по створенню нових відео продуктів триває.

У лютому 2012 року була  створена міська міжвідомча рада з туризму під головуванням Чернігівського міського голови О. В. Соколова. Діяльність ради дозволяє створити дієві механізми співпраці влади,  бізнесу та громадськості в питанні розбудови туристичної галузі міста.

За два роки реалізації Програми були розроблені макети та  віддруковано низку інформаційно-поліграфічної продукції, зокрема: путівник «Чернігів як на долоні» російською та англійською мовами з окремими картами – схемами центральної частини міста з визначеними туристичними об’єктами, транспортною схемою та загальною картою міста; карта – схема Чернігова з короткою анотацією про основні пам’ятки (українською та англійською мовами), календарики на 2012 та 2013 роки, флаєри про діяльність ТІЦу та екскурсійні маршрути, знято та випущено до ефіру новий документальний фільм про туристичні можливості Чернігова.

Інформація про туристичний потенціал міста розміщувалась на зовнішніх рекламоносіях як у Чернігові, так і в інших містах (так у Львові були розміщені постери для сіті-лайтів із символікою м. Чернігова, а у Чернігові, у свою чергу – із символікою Львова).

Значним внеском у розвиток туристичної сфери міста Чернігова є всебічне поширення  інформації про його туристичний потенціал  шляхом забезпечення діяльності та вдосконалення роботи міського туристичного багатомовного сайту www.chernihivtourist.com.ua .

Начальник управління стратегічного розвитку міста та туризму вказав на постійний ріст кількості відвідувань сайту протягом останніх років. Так, у 2010 році кількість відвідувань сайту становила 12792, у 2011 – 16189, у І півріччі 2012 – 9748. Поширюється і географія країн, з яких зареєстровані відвідування, загалом їх кількість становить 82 країни.

Створені відповідні сторінки з постійним оновленням інформації у соціальних мережах facebook, vkontakte, twitter, odnoklassniki, youtube, Rutube  та на файлообмінниках.

Продовжувалося налагодження партнерських взаємин з іншими веб-сайтами туристичного спрямування. Проводився обмін інформацією про туристичні події нашого міста.

Сайт зареєстрований в наступних каталогах (реєстрація проведена на безоплатній основі):

Каталог biz-info.com

Каталог VisitUkraine Group

Електронний каталог This is Ukraine

Протягом звітного періоду туристичні можливості міста були презентовані на 14 виставкових та інших масових заходах туристичного спрямування. Працівники управління підвищували кваліфікацію на різноманітних курсах, семінарах, конференціях та ін.(участь у роботі трьох майстерень, організованих проектом «Локальні інвестиції та національна конкурентоспроможність» (USAID ЛІНК), присвячених розвитку та активізації туристичної галузі в регіонах; Міжвідомчої координаційної ради по туризму при Державному агентстві  України з питань туризму та курортів (м. Київ); семінарів: «Розвиток стандартів роботи та співпраці туристично-інформаційних центрів Криму та України (м. Сімферополь), «Ефективні методи просування туристичного веб-сайту» (м. Київ), «Масові комунікації та PR в промоції туристичних дестинацій (м. Кам’янець–Подільський); Всеукраїнського туристичного форуму «Туризм – ефективний чинник розвитку міст»,  (м. Тернопіль); Всеукраїнської  конференції «Дні відкритих дверей Інформаційно-туристичного центру Євпаторії»; всеукраїнського семінару «Спеціальні види туризму в Україні» (м. Київ); Санкт-Петербурзького міжнародного культурно-історичного університету та ін.)

Однією із важливих складових комфортного перебування туристів у місті є дорожні вказівники до туристичних об’єктів. Управлінням розроблена концепція проекту програми встановлення двомовних знаків загальнодержавного зразка на автошляхах міста, також стилізованих вказівників безпосередньо в  історичних зонах Чернігова.

Активно діє Туристично-інформаційний центр, як сучасна модель обслуговування туристів. Основне завдання центру - надання безкоштовної інформації про туристичний потенціал міста. Основні питання, з якими звертаються до ТІЦу: екскурсійне обслуговування по місту та області, сприяння в організації екскурсії, про інфраструктуру міста, в т.ч. інформацію про готелі, квартирні бюро, міні-готелі, бази відпочинку, можливості активного відпочинку та ін.

За звітний період безпосередньо надана допомога в організації 204 екскурсій по місту та області та проведено 68 екскурсій працівниками управління по Чернігову. Спільно з міським центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді розроблений проект програми «Розвиток волонтерського руху у Чернігові». Проведені курси навчання волонтерів.

З метою своєчасного інформування громадськості про масові заходи, які проводитимуться у місті,  у 2011 році був розроблений Календар подій міста. У 2012 році було роздруковано два варіанти Календаря трьома мовами. Цього року вже розпочалась робота щодо створення Календаря подій Чернігова на 2013 рік.

Також вивчається досвід, форми та методи роботи щодо організації масових заходів таких фестивальних міст як Львів, Кам’янець – Подільський. За рейтингом журналу «Фокус» Чернігів входить до першої 10-ки серед 50 міст України по кількості різноманітних подій. Відомими в Чернігові та привабливими для туристів стали такі фестивалі та акції: велодень в Чернігові, «Сплав на плотах із сміття?! Чом би й ні!» (проводиться п’ять років поспіль), «Ульотний Чернігів», фестиваль аматорських фільмів «ХлоПушка», благодійний фестиваль вареників, фестиваль тантамаресок, «Чернігів - екстрим – сіті», «Романтік», «Зелена сцена» та ін.

Позитивного туристичного іміджу міста додає відкриття в цьому році вільних WiFi зон, які охоплюють проспект Миру від Катерининської церкви до пам’ятника загиблим в Афганістані, а також  сквер Попудренка та сквер Богдана Хмельницького.

Розроблені нові туристичні маршрути та  продовжували реалізовуватися вже існуючі, серед яких:

- соціальний туристично-екскурсійний  проект «Автоподорожі Черніговом» - оглядова екскурсія по місту (50% вартості екскурсії оплачує банк «Демарк»);

- екскурсійне таксі з аудіо гідом, оплата здійснюється тільки за оренду транспорту, екскурсійні послуги в таксі -  безкоштовні;

- аудіо-пішохідна екскурсія по центральній частині Чернігова із записом екскурсії на електронних носіях та на мобільний телефон туриста. Підготовлені до запису наступні аудіо екскурсії по місту: по Болдиних горах та по території Єлецького, Успенського монастиря російською мовою,  по центральній частині Чернігова англійською мовою;

- екскурсійний маршрут “Чернігів 1941…2010” із додатковою послугою перегляду (або запис на електронний носій)  слайдфільму із фотографіями Чернігова періоду Великої Вітчизняної війни та сучасних;

 - у співпраці з Чернігівським вищим училищем побутового обслуговування реалізовувалась, розроблена,  костюмована екскурсія "Чернігів – місто легенд";

 - розроблено шість різних програм (дво- та триденних)  перебування туристів у Чернігові.

Б. Атрощенко повідомив, що на часі впровадження нового проекту туристичної навігації в місті шляхом встановлення стилізованих вказівників у історичних та пішохідних зонах, розміщення туристичних карт на зупиночних комплексах, створення куточків туристичної інформації у закладах розміщення та харчування.

Характерною рисою контактів з представниками іноземних держав у 2012 році на відміну від попередніх можна назвати економічну спрямованість всіх візитів та зацікавленість у розвитку нових та поглибленні вже встановлених зв’язків. Тому, окрім безпосередньої участі в урочистостях, почесні гості знайомилися з інвестиційним і туристичним потенціалом Чернігова, відвідували підприємства міста, налагоджували попередні ділові контакти.  

Загалом місто Чернігів за 2012 рік в рамках робочих та ознайомчих візитів відвідало понад 150 представників іноземних держав, міжнародних організацій та офіційних гостей.

У 2011 році з метою розширення географії міжнародних відносин було встановлено побратимські зв’язки з Македонським містом Прилеп. Представники муніципалітету цього міста під час відвідання Чернігова з ознайомчим візитом, підписали угоду про побратимство між нашими містами та інші угоди про співпрацю з інституціями нашого міста: угода про співпрацю між ЧРТПП міста Чернігова та міста Прилепа, угода про співпрацю між Державним інститутом економіки та управління м. Чернігова та Інститутом економіки міста Прилеп. В рамках цього візиту місто також відвідали представники бізнесу Македонії, які провели переговори з місцевими бізнесменами.

Також, у грудні 2011 року місто Чернігів з робочим візитом відвідала делегація представників Митіщінського муніципального району та міста (Російська Федерація), метою візиту якої було обговорення співробітництва в туристичній галузі, обмін туристичною інформацією, розвиток прикордонної інфраструктури.

Під час візитів до міста Чернігова представників дипломатичних представництв іноземних держав, зокрема, надзвичайних та повноважних послів Китайської Народної Республіки, Республіки Македонії та Індонезії  обговорювалися здебільшого питання економічної співпраці.

Чернігівську міську раду з робочим візитом відвідав представник Світового банку Філіп Бйорн. Продовжувалась активна співпраці з американською агенцією розвитку USAID. У Чернігові 22 серпня відбулася презентація спільного проекту Чернігівської міської ради та Проекту USAID «Реформа міського теплозабезпечення в Україні».

У Чернігові проходили урочистості з нагоди Дня міста та 1320-ої річниці заснування міста. У святкуванні Дня міста у Чернігові взяли участь делегації з 12 міст-партнерів, у тому числі з Росії, Болгарії, Польщі, Чехії.

За 2012 рік управлінням стратегічного розвитку було підготовлено понад 10 закордонних візитів представників міської ради та ділових кіл міста.

Управління стратегічного розвитку міста та туризму продовжило співпрацю з представникам Корпусу Миру США в Україні щодо проведення стажування волонтерів зазначеної організації в місті Чернігові. Понад 20 волонтерів Корпусу Миру пройшли чергове стажування у Чернігові у 2012 році, проживаючи в українських родинах та вивчаючи культуру, мову і побут України. Продовжувалась активна співпраця з американською агенцією розвитку USAID.

У рамках реалізації частини «Програми розвитку туристичної галузі й міжнародних відносин міста Чернігова та сприяння залученню інвестицій на 2012 рік щодо залучення інвестицій вжито ряд заходів з формування позитивного інвестиційно-інноваційного іміджу міста, наприклад, презентовано інвестиційно-інноваційні можливості міста на національних та міжнародних форумах, виставково-ярмаркових заходах в Україні та за кордоном; проведено роботу по створенню Банку інвестиційних проектів міста із урахуванням інвестиційних пропозицій усіх суб’єктів господарювання та формуванню бази даних потенційних інвесторів національного та міжнародного рівня та ін.

Щодо впровадження інвестиційно-інноваційних проектів, слід відзначити роботу ПАТ "Облтеплокомуненерго" щодо реалізації проекту  збору та утилізації звалищного газу на міському полігоні твердих побутових відходів. КП «Чернігівводоканал» дієво співпрацює зі Світовим банком по залученню коштів у інноваційні проекти, активно інвестує у основний ПАТ «Чернігівобленгерго». Кількість інноваційно активних підприємств міста складає 20 одиниць, а це - 28% від загальної кількості промислових підприємств.

Управління постійно працює над налагодженням дієвої співпраці у напрямку  інвестиційно-інноваційної політики з Державним агентством з інвестицій та управління національними проектами і його відповідним обласним представництвом.

 

 

Відділ зв’язків з громадськістю міської ради

 

Анонси та оголошення

Онлайн трансляції
Бюджет участі
Місто легенд
Створення ОСББ
Чернігів, купуй рідне!