Офіційний веб-портал
Чернігівської міської ради

Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія сайту
Знайти
28 вересня 2011 р.

Про проблемні питання адміністрування податків до міського бюджету


Фото № 1

Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року суттєво змінено кількість, види та порядок справляння місцевих податків і зборів. Скасовано цілий ряд місцевих податків і зборів, а саме: комунальний податок, податок з реклами, збір за право використання місцевої символіки, ринковий збір та визначено новий перелік місцевих податків і зборів, до яких, зокрема, включено збір за місця паркування транспортних засобів та туристичний збір.

Про деякі проблемні питання адміністрування податків, що зараховуються до міського бюджету, інформував сьогодні на розширеній міській нараді перший заступник начальника державної податкової інспекції у м. Чернігові Олександр Марухленко.

За вісім місяців поточного року за рахунок проведеної роботи ДПІ у м. Чернігові місцевий бюджет поповнився на 298,4 млн. грн., бюджетні призначення виконано на 109,7 %. У порівнянні до січня-серпня 2010 року доходи місцевого бюджету зросли на 15,7 %, або 40,6 млн. грн.

Доходи місцевих бюджетів в січні-серпні поточного року сформовані в розрізі джерел надходжень:

на 78,0 % за рахунок податку на доходи фізичних осіб (232,7 млн. грн.);

на 9,9 % за рахунок плати за землю (29,6 млн. грн.);

на 4,0 % за рахунок єдиного податку (12,0 млн. грн.);

на 1,9 % за рахунок екологічного податку (5,8 млн. грн.);

на 0,8 % за рахунок збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності (2,3 млн. грн.).

Бюджет міста в частині надходжень, що контролюються ДПІ, за січень-серпень 2011 року поповнився на 224,6 млн. грн.. Забезпечено приріст надходжень до обсягів 2010 року на 17,1 % або 32,8 млн. грн.

Податок на доходи фізичних осіб залишається основним джерелом ресурсного забезпечення і бюджету міста. Станом на 1 вересня 2011 року платниками податків до місцевого бюджету є: юридичні особи – 4587, що на 1284 особи більше в порівнянні з відповідним періодом минулого року, та 14186 суб’єктів господарської діяльності-фізичних осіб, що на 5396 особи менше, ніж за відповідний період минулого року.

О. Марухленко підкреслив, що залишається актуальноюситуація із виплатою зарплати та перерахуванням до бюджету податку на доходи фізичних осіб. Проблемними є також питання виплати заробітної плати нижче мінімальної, виплата доходів за рахунок «тіньових» коштів, використання праці найманих працівників без укладання трудових договорів, заборгованість по заробітній платі.

948 підприємств м. Чернігова протягом ІІ кварталу поточного року виплачують незначну заробітну плату. З цього питання постійно проводиться інформування територіальної державної інспекції праці у Чернігівській області та управління праці та соціального захисту населення. Зокрема, впродовж звітного періоду до прокуратури м. Чернігова передано 89 листів по 1305 СГ та до територіальної державної інспекції праці в Чернігівській області – 7 листів по 2039 СГД.

Станом на 15 вересня 2011 року заборгованість по заробітній платі за попередніми даними становила 17,3 млн. грн., а на початок року – 12,5 млн. грн. З початку року проведено 18 засідань комісій, на яких було заслухано керівників 45-ти підприємств щодо вирішення питання погашення заборгованості по заробітній платі та податку на доходи фізичних осіб.

За результатами вжитих працівниками ДПІ заходів погашено заборгованості по заробітній платі 15,8 млн. грн. та надійшло в бюджет ПДФО 1415,25 тис. грн.

Крім того, з початку року проведено 5527 перевірок, виявлено порушення у 2933 випадках, донараховано 5,6 млн. грн. За результатами проведених документальних перевірок встановлено 35 випадків використання праці найманих працівників без укладання трудових договорів, донараховано 655,7 тис. грн.

За 8 місяців легалізовано 1521 робочих місць, залучено до державної реєстрації 418 громадян, очікувані надходження становлять 124,6 тис. грн.. та 39,9 тис. грн. За відповідний період минулого року легалізовано 1482 фізичних осіб та 417 залучено до державної реєстрації.

Наступним вагомим платежем, що зараховується до міського бюджету є плата за землю. Питома вага її складає майже 1,2 % в загальні кількості надходжень платежів, що контролюються податковою службою. За січень-серпень до бюджету міста надійшло плати за землю 29,6 млн. грн.: 5 млн. грн. від фізичних осіб та 24,6 млн. грн. від юридичних осіб.

Проблемним є погашення боргів по земельному податку з фізичних осіб. Так, станом на 1 вересня 2011 року борг від плати за землю складає 509,5 тис. грн. по 3176 громадянам, з них борги минулих років мають 428 громадян на суму 15,1 тис. грн.

ДПІ у м. Чернігові щороку направляє до Чернігівської міської ради списки громадян, які систематично не сплачують земельний податок та орендну плату до місцевого бюджету, але жодного факту вилучення із користування у громадян та у орендарів земельних ділянок за систематичну несплату податку за землю не було, зазначив О. Марухленко.

З метою збільшення надходжень по платі за землю суб’єктам господарської діяльності, які мають у користуванні або власності на території м. Чернігова земельні ділянки, направлені листи з інформацією щодо зміни розміру нормативної грошової оцінки, також відповідна інформація розміщена на вікнах з прийому звітності в приміщенні ДПІ та в ЗМІ.

В результаті проведеної роботи станом на 1 вересня поточного року  майже 130 платників плати за землю, що отримали в Управлінні Держкомзему витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки подали уточнюючі податкові декларації по земельному податку на суму близько 400,0 тис. грн.

З 2011 року запроваджено новий збір – туристичний. За 8 місяців поточного року до міського бюджету надійшло майже 52,0 тис. грн.

ДПІ у м. Чернігові з початку 2011 року проаналізовано перелік суб’єктів господарювання, одним із видів діяльності яких є діяльність готелів. Результатом такої роботи станом на 1 вересня 2011 року залучено до оподаткування 13 суб’єктів господарської діяльності, які надають послуги з тимчасового проживання.

Проте, залишаються на сьогодні невирішеними деякі проблемні питання щодо адміністрування даного збору. Неврегульоване питання щодо укладання договорів міською радою на справляння туристичного збору по юридичних або фізичних особах-підприємцях може спричинити несплату даного збору в повному обсязі до місцевого бюджету.

 

 

Відділ зв’язків з громадськістю міської ради

 

Анонси та оголошення

Онлайн трансляції
Бюджет участі
Місто легенд
Створення ОСББ
Чернігів, купуй рідне!