Офіційний веб-портал
Чернігівської міської ради

Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія сайту
Знайти
14 липня 2011 р.

Про стан призначення та виплати державної допомоги сім’ям з дітьми у Деснянському районі м. Чернігова


Фото № 1

Про стан призначення та виплати державної допомоги сім’ям з дітьми у Деснянському районі міста Чернігова доповів на розширеній нараді голова Деснянської районної у м. Чернігові ради Юрій Горбань.

Він зазначив, що в районі приділяється велика увага виконанню державних програм соціальної допомоги, яка надається управлінням праці та соціального захисту населення, і складається з низки різних компонентів, а саме: державна допомога сім’ям з дітьми; допомога малозабезпеченим сім’ям; державна соціальна допомога інвалідам з дитинства та дітям – інвалідам; грошова допомога малозабезпеченій особі, яка проживає разом з інвалідом І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу; допомога на оплату житла та комунальних послуг; пільги та компенсаційні виплати інвалідам, ветеранам війни та праці; пільги та компенсації особам, які постраждали внаслідок політичних репресій; пільги та компенсаційні виплати особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, допомоги на поховання.

Призначення всіх видів державної соціальної допомоги здійснюється відділом соціальних допомог та субсидій. Відповідно до затвердженої Урядом єдиної технології заявники мають можливість отримати всі види соціальної допомоги за одним зверненням на підставі єдиного пакету документів.

Мета єдиної технології прийому громадян, це не тільки призначення всіх видів допомоги за однією заявою, а ще й надання якісних послуг з максимальною зручністю та мінімальними затратами часу, скорочення терміну оформлення документів, забезпечення цільового використання бюджетних коштів, створення сприятливих умов для ефективної роботи працівників, атмосфери взаємоповаги між працівниками й отримувачами допомог. 

Відповідно до наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 23.05.2005 № 183 «Про впровадження в місцевих органах праці та соціального захисту населення єдиної технології прийому громадян, які звертаються за призначенням усіх видів соціальної допомоги» в управлінні створено 3 функціональні сектори (сектор очікування та заповнення заяв, сектор прийняття документів, сектор прийняття рішення).

Для зручності відвідувачів та запобігання утворення черг громадян, які звертаються за призначенням соціальної допомоги, у відділі здійснюється прийом без обідньої перерви з 8 до 18 години, в суботу з 8 до 17 години, проводиться попередній запис на прийом по телефону або безпосередньо в управлінні.

Голова райради зробив короткий огляд чинного законодавства, що регулює виплати державної допомоги.

Відповідно до Закону України „Про державну допомогу сім’ям з дітьми” № 2811-XII від 21.11.1992 року, „Порядку призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми” № 1751 від 27.12.2001 року станом на 01.07.2011 року призначено слідуючі види допомоги:

Допомогу в зв’язку з вагітністю та пологами 293 особам на суму –  336,0 тис. грн ( 257 особам на суму – 257,1 тис. грн за аналогічний період минулого року);

Допомогу при народженні дитини 2286 особам на суму – 17722,9 тис. грн (2364 особам на суму – 15541,8 тис. грн за аналогічний період минулого року);

Допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку 4692 особам на суму – 9674,6 тис. грн. (4691 особам на суму – 6644,7 тис. грн за аналогічний період минулого року);

Допомогу на дітей, які перебувають під опікою чи піклуванням, 175 особам на суму – 2060,9 тис. грн. ( 175 особам на суму – 1771,9 тис. грн за аналогічний період минулого року);

Допомогу на дітей одиноким матерям 2015 особам на суму – 3767,7 тис. грн. (1948 особам на суму - 3295,9 тис.грн за аналогічний період минулого року);

Допомогу при усиновленні 3 особам на суму 28,5 тис. грн ( 9 особам на суму 68,2 тис. грн за аналогічний період минулого року).

Станом на 01.07.2011 року загальна сума фінансування складає 43007,1 тис. грн (в тому числі допомога сім’ям з дітьми у сумі 33590,6 тис.грн) Заборгованність по виплаті станом на 01.01.2011 року становила 346,2 тис.грн. Станом на 04.07.2011 року заборгованості по виплаті немає.

Всі види державної соціальної допомоги призначаються чітко з додержанням встановлених законодавсвом термінів.

За перше півріччя з метою з’ясування матеріального стану для прийняття об’єктивного рішення про призначення або відмову в призначенні державної допомоги, було складено 1289 актів обстеження матеріально – побутових умов сім’ї. В т.ч. з метою контролю за цільовим використанням бюджетних коштів по виплаті допомоги при народженні дитини і створення належних умов для повноцінного утримання та виховання дітей постійно здійснюються обстеження окремих сімей, станом на звітну дату складено 257 актів обстеження.

Як зауважив Ю.Горбань, щоденне спілкування з людьми з різними проблемами та характерами вимагає високої кваліфікації та певної моральної витримки спеціалістів, бо, на жаль, не завжди бажання відвідувачів знаходяться в правовому полі, а інформація про доходи та майновий стан, яка ними надається для призначення державної соціальної допомоги, є повною та достовірною.

Оскільки управління праці та соціального захисту населення є головним розпорядником коштів передбачених на надання державної соціальної допомоги здійснюється постійний контроль за цільовим використанням даних коштів.

З початку року працівниками відділу державних соціальних інспекторів та контролю за цільовим використанням бюджетних коштів було здійснено 9489 перевірок особових справ отримувачів державної соціальної допомоги, в тому числі 1301 справу заявників, які звернулися за призначенням допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.

На жаль, не кожна родина спрямовує кошти державної допомоги при народженні дитини на ці цілі.

Мають місце випадки, коли після обстежень спільно зі службою у справах дітей виявляються родини, де діти проживають у жахливих умовах без батьківського догляду.

В кризових сім’ях народження дитини є джерелом для отримання коштів, а оскільки на сьогоднішній день суми виплат значні, то необхідне втручання держави з переглядом виплат цих коштів в інший спосіб враховуючи європейський досвід.

Внаслідок подання громадянами неповної або недостовірної інформації про доходи або майновий стан, яка вплинула на встановлення права або визначення розміру державної допомоги, переплата бюджетних коштів за 6 місяців складає 72,1 тис.грн. Безумовно громадяни повинні повертати на рахунки управління такі кошти. Сума повернутих до бюджету з початку року коштів складає 31,2 тис.грн.

Робота по відшкодуванню надміру виплачених коштів знаходиться під постійним контролем. Враховуючи матеріальний стан та стан здоров’я отримувачів державної допомоги сім’ям з дітьми, укладаються угоди на подовження терміну виплати. У разі відмови в сплаті, стягнення проводиться в судовому порядку згідно з чинним законодавством України. Так на даний час діє 3 угоди, на суму 9,5 тис.грн, а з початку року на розгляд суду направлено 8 позовних заяв на суму 4,0 тис.грн..

Найбільше переплат протягом 2011 року виникло внаслідок несвоєчасного подання інформації щодо працевлаштування, виходу на роботу або звільнення з роботи під час перебування у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, незважаючи на той факт, що відповідно до чинного законодавства всі роботодавці зобов’язані надавати управлінням праці та соціального захисту населення інформацію про вихід працівників на роботу, незалежно від того виходить робітник на повний або не повний робочий день.

 

За інформацією Деснянської районної у м. Чернігові ради

Анонси та оголошення

Онлайн трансляції
Бюджет участі
Місто легенд
Створення ОСББ
Чернігів, купуй рідне!