Таку думку озвучили учасники всеукраїнської відкритої конференції "Брендинг та іміджева стратегія Чернігова як інструменти розвитку туризму", що відбулася в обласному центрі.
Учасників конференції привітали почесні гості – голова Чернігівської обласної ради Анатолій Мельник і заступник міського голови Анна Романова. У своїх виступах вони погодилися, що Чернігів є туристично привабливим містом, але потребує активізації організаційної роботи, інформаційної промоції, аби більше людей дізналися про унікальну історико-культурну та духовну спадщину столиці Сіверської землі.
Досвідом створення бренду міст і просування їх на всеукраїнському та міжнародному рівні поділилися представники Львова та Черкас. А директор по Центральній і Східній Європі компанії "Williams WopldWide Group", фахівець у сфері маркетингу територій Геннадій Друзенко презентував можливу стратегію виходу Чернігова на туристичний ринок як серйозного гравця. На його думку, основними мають стати нові підходи до розуміння туристичної сфери. Розгляд її не як соціальної складової, а як локомотиву розвитку економіки. Адже, за відкритими статистичними даними, Чернігів за рік відвідують лише 1% туристів, що приїжджають в Україну. А між іншим, наша держава входить до 15 найбільш відвідуваних країн, за рік бувають близько 20 млн. туристів. Фахівець порівняв туристичні можливості Чернігова з австрійським Зальцбургом та великобританським Йорком, визнавши, що в Україні наше місто є туристично-історичною зіркою. Проте надходження від туризму в економіку обласного центру загалом і його бюджет зокрема є на сьогодні мізерними.
"Якщо б кожен третій киянин або кожен десятий пасажир "Бориспіль" провів бодай одні вихідні у Чернігів та залишив у місті 100 доларів, то в економіку б міста надійшло 100 мільйонів доларів за рік ", - вважає Г.Друзенко. він додає, що для цього потрібно вкладати у туристичне просування Чернігова хоча б мільйон гривень на рік.
У рамках конференції також презентовано доопрацьований логотип Чернігова – клубок, на якому чітко виражені місцева символіка – храм, меч, річка, монах-привид. Цей клубок виступає як переплетіння історичних, народних, військових мотивів, як нашарування історичних епох, легенд та переказів різних часів. Запропонований логотип може бути представленим у тривимірному просторі, а відтак легко втілюватися у різноманітній сувенірній продукції. Власне перші її зразки теж було представлено під час конференції.
Всеукраїнська відкрита конференція відбулася у рамках реалізації проекту "Бренд Чернігова: розвиток туризму спільними зусиллями", який здійснюється Чернігівським освітнім центром "Ініціатива" спільно з Управлінням стратегічного розвитку та туризму Чернігівської міської ради, Поліським фондом міжнародних та регіональних досліджень та Експертним клубом "Чиста політика" за підтримки Програми МАТРА Посольства Королівства Нідерландів та Лабораторії законодавчих ініціатив.
Ірина Синельник