У Чернігові вивчається питання щодо створення єдиного інформаційно-розрахункового центру для оплати житлово-комунальних послуг, який дозволить упорядкувати та спростити платіжну систему для населення. Про це під час передачі "Мер і місто" в ефірі ТРА "Новий Чернігів" повідомив міський голова Олександр Соколов.
За його словами, йдеться, насамперед, про використання електронних технологій та сучасних засобів зв'язку – приміром, повідомлення про нарахування чи заборгованість може надходити на мобільний телефон абонента, а сплачувати за послуги жителі міста зможуть через термінали самообслуговування, схожі на термінали поповнення рахунків мобільних телефонів.
Також передбачається формування єдиної електронної бази абонентів міста, до якої будуть приєднані РАГС, паспортний стіл, відділи соціального захисту. Відповідно, інформація про пільги та субсидії буде включена до цієї бази. Підприємства, що надають житлово-комунальні послуги, зможуть зменшити витрати на утримування розгалужених абонентських служб, оскільки доречно буде формувати єдину квитанцію усіх послуг. Також є можливість створення єдиного реєстру боржників за послуги ЖКГ.
"Мета такого центру – запровадження принципу "єдиного вікна" у роботі з населенням (усю інформацію споживач може отримати централізовано), підвищення прозорості нарахування та контролю за сплатою житлово-комунальних послуг", - сказав О.Соколов.
Він уточнив, що спеціалісти міської ради на чолі із заступником міського голови Миколою Сеньковичем вже ознайомилися з роботою Муніципального інформаційно-обчислювального центру, який працює у Києві.
На переконання Чернігівського міського голови, сучасна система нарахування та сплати за житлово-комунальні послуги потребує вдосконалення. Адже нарахування проводяться за допомогою застарілого програмного забезпечення, яке не забезпечує прозорість і достовірність нарахувань, недостатньо використовуються сучасні інформаційно-обчислювальні системи та електронні бази даних.
Ірина Синельник