17 листопада 2010 р.
Про виконання рішення виконавчого комітету міської ради "Про транспортне забезпечення населення міста Чернігова на весняно-літній період 2010 року" інформував начальник управління транспорту і зв’язку міської ради Володимир Воронін.
Основним завданням управління він назвав забезпечення населення міста якісними транспортними послугами. Він повідомив, що місто має в своєму розпорядженні маршрутну мережу загального користування, що складається з 10 тролейбусних маршрутів загальною довжиною 103 км і 45 автобусних - 350 км, вздовж яких визначено 406 зупинок. Протягом поточного року за проханням мешканців міста подовжено до вокзалу автобусний маршрут № 20, а № 39 – до Олександрівки. Наразі вирішується питання про подовження маршруту № 33 до вул. Кільцева.
Існуюча мережа громадського транспорту розроблена Київським інститутом "Діпромісто" у 2003 році та протягом багатьох років формувалася з урахуванням мінімальної транспортної утоми, зокрема: безпересадочне сполучення промислових і спальних районів, мінімальність витраченого часу на поїздку, можливість вибору транспортного засобу залежно від вартості проїзду й комфортності.
Основним пасажирським перевізником, не зважаючи на фінансові труднощі, як і у попередні роки, є комунальне підприємство «Чернігівське тролейбусне управління». На балансі підприємства перебуває 116 тролейбусів марок ЗІУ, ЮМЗ, і 2- ЛАЗ. З них – 88 експлуатуються понад 10 років, і лише 28 одиниць - молодші 10-ти років. Крім цього, підприємство налічує 24 пасажирські автобуси марок ПАЗ і Еталон. За 10 місяців поточного року міським електротранспортом перевезено 32 млн. пасажирів.
Щоденно підприємство забезпечує випуск на лінію по буднях 75 тролейбусів, у вихідні дні – 66. Рух тролейбусів починається у 5.00, закінчується у 24.00. З метою зменшення витрат, враховуючи складне фінансове положення підприємства, прийнято рішення про зменшення кількості тролейбусів з 5.00 до 6.00 та у вечірні часи – після 20.00 через їх нерентабельність. Це дозволило щомісячно економити майже 290 тис. грн.
Автобусні маршрути відповідно до договорів обслуговують 15 перевізників: це комунальне підприємство «Чернігівське тролейбусне управління», 9 автомобільних перевізників – юридичні особи й 6 автомобільних перевізників – фізичні особи. Для обслуговування пасажирів щодня надаються автобуси великої місткості: Ікарус, Кароса, ЛАЗ - 10 одиниць та середньої місткості: ПАЗ, Еталон, І-Ван - 144 одиниці, що працюють у звичайному режимі і 214 автобусів малої місткості: Дельфін, Рута, що працюють у режимі маршрутного таксі. За виключенням автобусів великої місткості, термін експлуатації рухомого складу не перевищує 6 років.
Загалом, на думку В. Вороніна, кількість маршрутів та рухомого складу відповідає потребам жителів міста.
Велику увагу, за рішенням виконкому, управління приділяє питанню щодо організації перевезення пасажирів до дачних масивів. Дачні маршрути у місті існують уже багато років, і користуються великим попитом у весняно-літній період, адже чернігівці мають понад 20 тис. дачних ділянок, як у межах міста, так і на достатній відстані від нього: Березанка, Якубівка, Рівнопілля, Рудка, Деснянка, Шестовиця та інші.
На підставі рішення виконкому до дачних масивів у період з 10 квітня до 10 жовтня поточного року організовано 13 маршрутів, на яких по вівторках і четвергах 17 автобусів великої та середньої місткості безкоштовно перевозили громадян усіх пільгових категорій. За інформацією управління транспорту і зв'язку щодня ці автобуси перевозили понад 16 тис. пасажирів. Загалом, за сезон виконано 26,5 тис. рейсів і перевезено близько 2,5 млн. пасажирів пільгових категорій.
Цього року з державного бюджету для компенсації за пільгові перевезення передбачено суму у розмірі 15,1 млн. грн., що складає 60 % від потреби. Отже, на сьогоднішній день, за словами В. Вороніна, перед автопарком за міські та дачні перевезення існує заборгованість у сумі 1,3 млн. грн. У зв'язку з цим, існує гостра проблема здійснення пільгових дачних перевезень у наступному році, підкреслив він.
Одним з важливих завдань, що виконує управління транспорту понад 10 років, зауважив В. Воронін, також є забезпечення перевезення жителів міста до міських цвинтарів у поминальні дні. Управління має достатньо великий досвід в організації таких перевезень. На ці дні вносяться зміни в маршрутну мережу з організацією 4-х напрямків руху транспорту із залученням понад 120 одиниць рухливого складу різного класу. У такий спосіб цього року за два дні перевезено майже 100 тис. пасажирів.
Надання населенню якісних послуг громадського транспорту, вважає начальник управлння, неможливо при поганому стані проїзної частини вулиць і доріг. Тому рішенням виконкому були визначені завдання не тільки для управління транспорту й зв'язку, але й для управління ЖКГ. Зокрема, здійснення ремонтно-будівельних робіт проїзної частини окремих вулиць, нанесення дорожньої розмітки, установлення дорожніх знаків.
Підводячи підсумки результатів виконання рішення виконкому "Про транспортне забезпечення населення міста Чернігова на весняно-літній період 2010 року", В.Воронін зазначив, що існуюча мережа громадського транспорту в цілому задовольняє потреби пасажироперевезень мешканців міста. Управління вживає необхідних заходів щодо поліпшення якості обслуговування пасажирів, посилення контролю над виконанням перевізниками договірних зобов'язань.
Продовжується робота щодо аналізу та виконання пропозицій громадян щодо організації нових маршрутів, перегляду інтервалу і графіків руху транспорту та інших. Зокрема, одним з актуальних питань В. Воронін назвав покращення якості транспортного обслуговування жителів району Масани. На його думку, тролейбусна лінія, що проводиться по вул. Незалежності, дозволить зняти напруженість роботи транспорту в цьому районі у часи пік.
Відділ зв'язків з громадськістю
міської ради