27 жовтня 2010 р.
У Чернігові пройшли демонстраційні випробування тролейбусу моделі 321, аналоги якого будуть вироблятися на спільному українсько-білоруському підприємстві.
Першими пасажирами білоруського тролейбусу, що вийшов в експериментальному режимі на чернігівський маршрут, стали голова Чернігівської облдержадміністрації Володимир Хоменко, Чернігівський міський голова Олександр Соколов, голова правління ЗАТ "Чернігівський автозавод" Валерій Купцов, керівник корпорації "Еталон" Володимир Бутко та місцеві журналісти. Тролейбус проїхав від Красної площі до автозаводу, де відбулося спілкування гостей із працівниками підприємства.
В. Хоменко підкреслив, що виробництво тролейбусів у Чернігові сприятиме вирішенню транспортних проблем міста і обов’язково прискорить оновлення рухомого складу Чернігівського тролейбусного управління.
"Це добрий крок, добрий знак, що сприятиме розвитку міста. Це успіший приклад транскордонного співробітництва у конкретній галузі економіки", - сказав він.
Міський голова повідомив, що кілька українських міст претендували розмістити виробництво тролейбусів у себе, але переміг Чернігів. "Українсько-білоруський тролейбус – це буде чернігівсько-мінський тролейбус", - наголосив О.Соколов. Він також зауважив, спочатку ідея спільного підприємства із білоруською стороною здавалася нереальною, проте завдяки наполегливості керівництва підприємства, підтримці обласної державної адміністрації та центральних органів влади, вона сьогодні уже втілюється у життя.
За інформацією В.Купцова, наразі на автозаводі готуються два майданчики, на яких розпочнеться складання тролейбусів. До кінця року планується зібрати три машини та розпочати сертифікацію чернігівського тролейбусу в Україні. "У кінці червня маємо розпочати серійне виробництво", - поділився планами директор підприємства.
Як повідомлялося раніше, ЗАТ "Чернігівський автозавод" та ВАТ "Белкомунмаш" (Республіка Білорусь) підписали договір про співпрацю, який передбачає поетапний план розвитку виробництва тролейбусів на площах автозаводу у Чернігові. Кінцевою метою проекту є випуск 25-30 тролейбусів щомісячно з часткою не менше 51% вузлів та комплектуючих вітчизняного виробництва.
Очікується, що вартість чернігівських тролейбусів буде на 30% нижчою за аналогічні моделі українського виробництва. На ЗАТ "Чернігівський автозавод" буде створено до 400 нових робочих місць.
Ірина Синельник