Офіційний веб-портал
Чернігівської міської ради

Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія сайту
Знайти
9 грудня 2009 р.

Про транспортне забезпечення населення міста


Фото № 1
Сьогодні на розширеній міській нараді начальник управління транспорту і зв’язку міської ради Володимир Воронін доповідав про виконання рішення виконавчого комітету міської ради від 10 березня 2009 року № 54 "Про транспортне забезпечення населення міста”. Він повідомив, що місто має в своєму розпорядженні маршрутну мережу загального користування, що складається з 11 тролейбусних маршрутів загальною довжиною 103 км, і 45 автобусних - 350 км. Для посадки й висаджування пасажирів визначено 406 зупинок, з них - 171 тролейбусних і 235 автобусних, 182 - обладнане павільйонами й навісами для очікування. Існуюча мережа громадського транспорту протягом багатьох років формувалася з урахуванням мінімальної транспортної утоми, зокрема: безпересадочне сполучення промислових і спальних районів, мінімальність витраченого часу на поїздку, можливість вибору транспортного засобу залежно від вартості проїзду й комфортності. Щодня перевезення пасажирів на цій маршрутній мережі здійснюють відповідно до договорів 15 перевізників: це комунальне підприємство «Чернігівське тролейбусне управління», 9 автомобільних перевізників – юридичні особи й 6 автомобільних перевізників – фізичні особи. Для обслуговування пасажирів щодня надається 80 тролейбусів, 160 автобусів середньої й великої місткості, що працюють у звичайному режимі, і 188 автобусів малої місткості, що працюють у режимі маршрутного таксі. Основним пасажирським перевізником, як і у попередні роки, є комунальне підприємство «Чернігівське тролейбусне керування». На балансі підприємства перебуває 132 тролейбуси, марок ЗИУ, ЮМЗ, і 2- ЛАЗ. З них – 110 експлуатується понад 10 років, у тому числі, 30 - понад 20 років. І лише 22 одиниці - молодше 10 років. Крім цього, підприємство налічує 24 пасажирські автобуси марок ПАЗ і Еталон. Найбільшу кількість автобусних маршрутів - 22 обслуговує ВАТ «Чернігівавтосервіс» 146 одиницями рухомого складу. Усього на балансі перевізників – юридичних осіб перебуває 259 автобусів і мікроавтобусів, фізичних осіб - 89 одиниць. Автомобільні перевізники щодня надають населенню автобуси великої місткості – Ікарус, Кароса, ЛАЗ - 10 шт., автобусів середньої місткості ПАЗ, Еталон, І-Ван – 150 шт., автобусів малої місткості Дельфін, Рута - 188 шт. За винятком автобусів великої місткості, рухомий склад не старше 7 років. За 10 місяців поточного року перевезено пасажирів: електротранспортом - близько 33 млн. чоловік, автотранспортом – понад 48 млн. чол. Рух транспорту загального користування в місті на маршрутах в основному починається о 5 годині 30 хв, закінчується в 23 години. За 10 місяців поточного року в управління надійшло 60 звернень з питань роботи транспортного комплексу міста, з них із пропозиціями по поліпшенню якості обслуговування - 46, із пропозиціями щодо зміни схем руху, створення та облаштування додаткових зупинок – 14. Аналізуючи звернення громадян, вважає начальник управління, існуюча міська маршрутна мережа громадського транспорту практично задовольняє потреби населення. Усі пропозиції громадян уважно розглядаються, аналізуються, приймаються відповідні заходи. На жаль, не всі звернення вдається задовольнити, оскільки в окремих випадках необхідно виконати будівельні роботи, наприклад: організація зупинки громадського транспорту на автобусному маршруті № 7 перед мостом через ріку Десна, по проспекту Перемоги, перед вулицею Жабінського в напрямку вокзалу, перед поліклінікою № 4, по вулиці Молодшого біля Педуніверситету. Рішенням виконкому позначене коло завдань для перевізників, які обслуговують міські маршрути. Незважаючи на складну економічну ситуацію в країні, цього року перевізники продовжували обновляти рухомий склад. Придбано 29 нових автобусів марок Еталон, І- Ван, удосконалена Рута. Згідно з договірними зобов'язаннями оновлена екіпіровка автобусів. Водночас, В.Воронін вказав на недостатньо високий рівень якості обслуговування пасажирів. Навіть в економічно складних умовах нинішнього року не вистачає водіїв та кондукторів. Має місце й некоректне ставлення водіїв та кондукторів до пасажирів, порушення правил перевезень, порушення правил дорожнього руху. З ініціативи управління транспорту з такими порушниками перевізники ведуть відповідну роботу, вживають заходів дисциплінарного впливу. Велику увагу, за рішенням виконкому, управління приділяє питанню про організацію перевезення пасажирів до дачних масивів. Дачні маршрути у місті існують уже багато років, і користуються великим попитом у весняно-літній період, особливо серед людей літнього віку. Сьогодні важко уявити наше місто без пільгових автобусів до Березанки, Якубівки, Рівнопілля, Рудки й іншим дачним масивам, які курсують два рази в тиждень уже тривалий час. Таким чином, усі пенсіонери мають реальну можливість безкоштовно доїхати до дач, які розташовані за межею міста. На підставі рішення виконкому до дачних масивів на період з 11 квітня до 11 жовтня поточного було організовано 11 маршрутів, на яких по вівторках і четвергам працювало 14 автобусів великої й середньої місткості, які здійснювали перевезення громадян усіх пільгових категорій. За підрахунками, за один день ці автобуси перевозили до 10 тис. пасажирів (прямий і зворотний рейси). Крім цього, для зручності жителів міста у зв'язку з переходом на літній розклад приміських потягів, був відкоректований розклад руху тролейбусів, які прямують до вокзалу. При організації літніх перевезень цього року управлінням максимально враховані усі раніше висловлені зауваження й побажання пасажирів. Позитивним результатом такої діяльності є значне зменшення скарг і пропозицій у порівнянні з попередніми роками. Одним з важливих завдань, що виконує управління транспорту щорічно понад 10 років - забезпечення перевезення жителів міста до міських цвинтарів у поминальні дні. Управління має достатньо великий досвід в організації таких перевезень. На ці дні вносяться зміни в маршрутну мережу з організацією 4 напрямків руху транспорту із залученням понад 120 одиниць рухливого складу різного класу. У такий спосіб цього року за два дні перевезено майже 100 тис. пасажирів. Надання населенню якісних послуг громадського транспорту неможливо при поганому стані проїзної частини вулиць і доріг. Тому рішенням виконкому були визначені завдання не тільки для управління транспорту й зв'язку, але й для управління ЖКГ. Зокрема, здійснені ремонтно-будівельні роботи проїзної частини окремих вулиць, нанесення дорожньої розмітки, установлення дорожніх знаків «Зупинка автобуса» і «Зупинка тролейбуса», виготовлення металевих турнікетів для установки по вулиці Кленова в поминальні дні. Через низку об'єктивних і суб'єктивних причин за останні 5 років спостерігається суттєве зменшення обсягів перевезень міськими тролейбусами. Це характерно не тільки для Чернігова, але й для всіх міст, де є тролейбусне сполучення. Головна причина – невідповідність рухомого складу вимогам сьогоднішнього дня – комфортності й швидкості поїздки. Забезпечення перевезення пасажирів електротранспортом вимагає великих витрат – утримання контактної мережі й 10 підстанцій, ремонт і технічне обслуговування зношеного рухомого складу, підтримка працездатності складного устаткування Депо. Собівартість перевезень пасажирів електротранспортом перевищує існуючий тариф. Майже половина планової компенсації за перевезення громадян окремих категорій з державного бюджету цього року припадає на останні два місяці листопад-грудень – 4,9 млн., з річної - 10,9 млн. грн. На даний момент, заборгованість з питань виплат компенсації складає 2, 3 млн. грн., а запланована річна сума компенсації становить 60 % від потреби. Це спричиняє певні складності з виплатою заробітної плати, погашення кредиту. Нестача фінансування призводить до невиконання Державної програми по розвитку електротранспорту й не дозволяє підприємству здійснювати необхідний ремонт контактної мережі. На сьогоднішній день, крім інших статей витрат, необхідно 2, 5 млн. на термінову заміну 20 км лінії. Під загрозою - можливість здійснення руху тролейбусів по деяких маршрутах. Але попри всі труднощі, тролейбусне управління регулярно забезпечує плановий випуск 80 тролейбусів і 20 автобусів. З метою збільшення доходів змінені графіки руху автобусів і частково їх маршрути. Керівництво підприємства приймає всі заходи для зменшення витрат і збільшення дохідної частини. Підводячи підсумки результатів виконання рішення виконкому «Про транспортне забезпечення населення міста», В.Воронін зазначив, що існуюча мережа громадського транспорту в цілому задовольняє потреби пасажироперевезень мешканців міста. Управління продовжує вживати необхідні заходи щодо поліпшення якості обслуговування пасажирів, посилення контролю над виконанням перевізниками договірних зобов'язань. Відділ звязків з громадськістю міської ради

Анонси та оголошення

Онлайн трансляції
Бюджет участі
Місто легенд
Створення ОСББ
Чернігів, купуй рідне!