11 червня 2009 р.
3-8 червня 2009 року на запрошення Туристично-інформаційного центру (ТІЦ) м. Таллінна, за сприяння Державної служби туризму і курортів України та Туристично-інформаційного центру м. Києва «Український дім» делегація із України вивчала роботу туристично-інформаційних центрів Естонії, Фінляндії та Швеції. Серед учасників стажування були і працівники Туристично-інформаційного центру Чернігова, який працює з 2008 року.
Програма заходу була доволі насиченою: на ознайомлення з роботою ТІЦів кожної держави було відведено по одному дню. Туристично-інформаційні центри в цілому покликані надавати інформацію про туристичний потенціал того чи іншого міста (держави).
Зазначені структури у багатьох державах працюють вже не одне десятиліття: в Таллінні –з 1997 року, в Хельсінкі - з 1968 року, в Стокгольмі – з 1973 року. Головне завдання - допомогти відвідувачу, туристу отримати максимальну інформацію про туристичні, екскурсійні, мистецькі та інші заходи, сприяти в їх максимально швидкій організації (або придбанні квитків), а також допомагати в бронюванні готелів, організації харчування, дозвілля тощо.
Для всіх ТІЦів міжнародного класичного зразка, з якими мали змогу ознайомитися учасники стажування, характерні наступні риси: розміщення головного приміщення в центрі міста; на вокзалах, у торговельних центрах та в інших масових місцях працюють філії - інформаційні пункти (ТІП); всі мають сучасне обладнання, по декілька інформаційних терміналів безпосередньо і в головному приміщенні, і в кожному із ТІПів, безкоштовний для відвідувачів доступ до Інтернету, інтерактивні табло з різноманітною інформацією, велика кількість безкоштовної друкованої продукції на багатьох мовах (в Естонії – література 7 мовами, в Фінляндії та Швеції - 10 мовами), в т.ч. і російською. У всіх офісах є працівники, які володіють однією із мов, якими представлена друкована продукція, та зможуть, при потребі, надати довідку цією ж мовою. Також у кожному із ТІЦів є окремий працівник, який займається безпосередньо Інтернет-листуванням. Проводиться відповідна підготовка спеціалістів для роботи в ТІЦах та ТІПах та сезонне залучення спеціалістів. Всі центри мають окремі туристичні сайти, на яких представлена інформація багатьма мовами. І, звичайно, загальний для всіх ТІЦів логотип: буква «і» на зеленому тлі.
Всі ТІЦи фінансуються із місцевих та державних бюджетів: у Таллінні тільки на маркетинг та друк безкоштовної інформації щороку витрачається понад 1 млн.євро, в Хельсінкі – 3 млн. євро (в тому числі понад 1 млн.євро на заробітну плату), у Стокгольмі – 2 млн. євро на випуск друкованої продукції.
Також учасники стажування мали змогу ознайомитися з роботою ряду музейних установ вказаних країн, екскурсійною діяльністю та організацією індустрії сувенірної продукції.
Учасники семінару також мали змогу бути присутніми на святкових заходах з нагоди Дня прапора Естонії, джаз-фестивалю та урочистостях з нагоди 70-річчя відомого естонського диригента Ері Класа, виборів у Європарламент. У Фінляндії в ці дні також проходив етнографічний фестиваль. А у Швеції учасники стажування мали змогу побачити святкові заходи з нагоди Національного Дня Швеції та оглядово відвідати сценічні майданчики рокфесту.
Для України в цілому і для Чернігова, зокрема, організація та забезпечення роботи туристично-інформаційних центрів та туристично-інформаційних пунктів – це новий вид діяльності, але дуже важливий. Україна в цьому напрямі робить перші кроки. У нашій державі працює 48 ТІЦів (за даними Держслужби туризму і курортів України) різних форм власності. Приємно зазначити, що Туристично-інформаційний центр Чернігова в черговий раз був відзначений одним із кращих ТІЦів в Україні міжнародного класичного зразка.
Хоча організатори стажування профінансували перебування учасників навчання на території Естонії, Фінляндії та Швеції максимально, зазначене стажування для працівників Туристично-інформаційного центру Чернігова стало можливим завдяки допомозі видавця, депутата Чернігівської міської ради Ярослава Володимировича Сухомлина.
За інформацією управління інвестицій
і туризму міської ради