17 березня 2009 р.
Поліпшення організації та якості надання послуг автомобільним та електротранспортом, оновлення рухомого складу міського пасажирського автотранспорту, подальша оптимізація маршрутної мережі в місті, контроль за дотриманням чинного законодавства у сфері пасажирських перевезень, організація перевезення пасажирів міста до садово-городніх масивів – головні завдання підприємств транспорту, про які говорив на засіданні виконкому начальник управління транспорту та зв’язку міської ради Володимир Воронін.
Він повідомив, що існуюча на даний час мережа маршрутів міського пасажирського транспорту охоплює фактично всі житлові та промислові райони міста, і формування її практично завершено. Щоденно на 43 автобусних маршрутах працюють 133 автобуси і 205 мікроавтобусів, на 11 тролейбусних маршрутах у дві зміни – біля 80 одиниць електротранспорту. Перевезення пасажирів здійснюють 8 автотранспортних підприємств і КП «Чернігівське тролейбусне управління», яким належать 246 одиниць транспортних засобів, а також 7 приватних підприємців, 69 автобусів яких працюють на міських маршрутах.
З початком відкриття сезону садово-городніх робіт значно підвищується навантаження на міський транспорт та на автобуси, що працюють на дачних маршрутах, особливо у вихідні дні літнього періоду.
Зважаючи на це, за останній рік маршрутна мережа зазнала деяких змін, а саме, продовжено та відкрито нові автобусні маршрути, повністю забезпечено потребу в транспортних засобах при перевезенні населення у святкові та вихідні дні до місць відпочинку, забезпечується поява нових сучасних автобусів.
Також у минулому році реконструйовано та відбудовано розворотне коло на автобусних маршрутах №14, 26, 43, 27, частина під’їзної дороги для транспорту біля кладовища Яцево, відкрито рух по новозбудованій дорозі по вулиці Незалежності, виконано транспортну розв’язку на перехресті вулиць 1 Травня – Рокоссовського після його реконструкції. На 37 зупинкових комплексах проведено брендування кіосків та встановлено написи з назвами зупинок.
На думку начальника управління транспорту та зв’язку, проблемним питанням залишається перевезення пільгових категорій населення. Адже відповідно до чинного законодавства України перевізнику забороняється відмовляти громадянам у таких перевезеннях, а замовник повинен відшкодувати перевізнику втрати. Розміри передбачених у державному бюджеті відшкодувань втрат становили лише третину від здійснених пільгових перевезень.
З метою соціального захисту інвалідів, пенсіонерів, інших громадян пільгових категорій в місті щоденно здійснюються пасажирські перевезення в пільговому режимі. Навесні минулого року додатково почали працювати два нових тролейбуси з низьким рівнем підлоги, які можуть перевозити осіб з обмеженими фізичними можливостями на візках. Також у період навчального року школярі сплачують половину вартості квитка.
Наявність стихійних стоянок легкових автомобілів - ще одне гостре питання, яке існує на сьогоднішній день. Через їх непередбачувану кількість та нерегульоване хаотичне розміщення на магістральних вулицях міста постійно виникають аварійні ситуації, створюються перешкоди для безпечного руху пасажирського транспорту, затори.
Зважаючи на всі проблеми та результати роботи в минулому році, з метою покращення забезпечення пасажирських перевезень населення міста, начальник управління транспорту та зв’язку міської ради В.Воронін вважає, що, насамперед, необхідно продовжувати проведення ремонтних робіт дорожнього полотна вулиць, встановлювати світлофори у місцях концентрації ДТП, збільшити кількість додаткових автобусів, переглянути графік руху тролейбусів, приділяти більше уваги перевезенню пасажирів до садово-городніх ділянок та у святкові дні.
Міський голова Олександр Соколов, запевнив, що за будь-яких проблем та обставин, які склалися у зв’язку з кризовою ситуацією в державі, перевезення інвалідів, пенсіонерів, інших громадян пільгових категорій в міському пасажирському транспорті будуть збережені.
Відділ зв’язків з громадськістю
міської ради