Офіційний веб-портал
Чернігівської міської ради

Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія сайту
Знайти
1 серпня 2007 р.

Ви запитували на семінарі.

Чи обкладається ПДВ сума комісійної винагороди у разі здійснення операцій з поставки брухту чорних металів? Відповідно до Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань оподаткування» від 30.11.2006 р. № 398-V, тимчасово, до 01.01.2008 р., операції з поставки відходів і брухту чорних металів, у тому числі операції з імпорту таких товарів, звільняються від обкладання ПДВ. Перелік таких товарів із зазначенням кодів згідно з УКТ ЗЕД затверджує Кабінет Міністрів України. При здійсненні поставок відходів і брухту чорних металів згідно з договорами комісії слід керуватися положеннями п. 4.7 ст. 4 та п. 7.3 ст. 7 Закону «Про податок на додану вартість» від 03.04.97 р. № 168/97-ВР (зі змінами та доповненнями), відповідно до яких у разі здійснення операції з поставки відходів і брухту чорних металів за договорами комісії на митній території України, базою оподаткування є продажна вартість цих товарів, визначена у порядку, встановленому цим Законом. Отже, при визначенні бази оподаткування ПДВ комісійна винагорода окремо не виділяється. Перелік відходів і брухту чорних металів, операції з поставки яких, у тому числі з імпорту, звільняються від обкладання ПДВ, затверджено постановою «Про затвердження переліку відходів і брухту чорних металів, операції з поставки яких, у тому числі операції з імпорту, звільняються від обкладання податком на додану вартість» від 31.01.2007 р. № 104, що набула чинності з дня опублікування (опубліковано в газеті «Урядовий кур'єр» від 06.02.2007 р.). Щодо відповідності вищевказаного Переліку відходів і брухту чорних металів Державному стандарту України ДСТУ 4121-2002, то визначення якості, відповідності ДСТУ 4121-2002, визначення кодів УКТ ЗЕД та походження товару здійснює Торгово-промислова палата України або її регіональні підрозділи. Чи має перевізник, що здійснює міжнародні перевезення, подавати до податкового органу оригінал міжнародної транспортної накладної (CMR) для підтвердження відшкодування ПДВ? При оподаткуванні експорту товарів та супутніх такому експорту послуг за нульовою ставкою ПДВ передбачено засвідчення експорту належно оформленою митною вантажною декларацією (пп. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 Закону «Про податок на додану вартість» від 03.04.97 р. № 168/97-В (зі змінами та доповненнями). При оподаткуванні міжнародних перевезень (які обкладаються ПДВ за нульовою ставкою відповідно до пп. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону № 168/97-ВР) окремих вимог для підтвердження застосовування нульової ставки ПДВ податковим законодавством не визначено. Відповідно до ст. 9 Закону «Про транспортно-експедиторську діяльність» від 01.07.2004 р. № 1955-IV перевезення вантажів супроводжується товарно-транспортними документами, складеними мовою міжнародного спілкування залежно від обраного виду транспорту або державною мовою, якщо вантажі перевозяться в Україні. Такими документами є: авіаційна вантажна накладна (Air Waybill); міжнародна автомобільна накладна (CMR); накладна СМГС (накладна УМВС); коносамент (Bill of Lading); накладна ЦІМ (СІМ); вантажна відомість (Cargo Manifest). Платник податку, який має право на одержання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення повної суми бюджетного відшкодування, подає відповідному податковому органу податкову декларацію та заяву про повернення такої повної суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації. При цьому платник податку в п'ятиденний термін після подання декларації податковому органу подає органу Держказначейства України копію декларації з відміткою податкового органу про її прийняття для ведення реєстру податкових декларацій у розрізі платників. До декларації додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування, копії погашених податкових векселів (податкових розписок) у разі їх наявності та оригіналів п'ятих основних аркушів (примірників декларанта) вантажних митних декларацій у разі наявності експортних операцій. Проведення документальної невиїзної перевірки декларації із заявленими до відшкодування з бюджету сумами ПДВ здійснюється у порядку, визначеному Методичними рекомендаціями щодо взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та проведенні перевірок достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість, затвердженими наказом ДПА України від 18.08.2005 р. № 350. Під час проведення перевірки відповідно до Методичних рекомендацій платник надає завірені копії первинних документів, що підтверджують факт оплати товарів (послуг) основним постачальникам, та копії реєстрів, отриманих і виданих податкових накладних, за попередній податковий період, в якому фактично сплачено суму ПДВ у вартості придбаних товарів (послуг), та податковий період, в якому заявлено бюджетне відшкодування ПДВ. Крім того, згідно із Законом «Про державну податкову службу в Україні» органи державної податкової служби мають право надіслати платнику письмовий запит про надання платником (протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту) до ДПІ за місцем його реєстрації відповідних пояснень щодо достовірності господарських операцій та їх документального підтвердження. На підприємстві для вантажно-розвантажувальних робіт використовується автонавантажувач, що працює на дизельному пальному. Якими нормами варто керуватися при списанні палива? Як вести облік транспортної роботи автонавантажувача? Чи необхідно сплачувати податок із власників транспортних засобів і збір за забруднення навколишнього природного середовища? Для правильного списання пального, використаного автонавантажувачем, підприємству необхідно користуватися Нормами витрати палива й мастильних матеріалів на автомобільному транспорті. Норми витрати палива залежать від марки автомобіля й умов його експлуатації. Даним документом для автонавантажувача передбачено два види норм списання палива: лінійну, при якій витрата палива розраховуються на 100 км пробігу, і норму на роботу устаткування – витрата палива у годину або за виконану операцію. Для розрахунку норм списання палива визначається фактичний пробіг автонавантажувача за показниками спідометра й ця величина множиться на лінійну норму витрати палива у розрахунку на 100 км пробігу. При відсутності в технічній документації заводу - виробника автонавантажувача норм або технічних даних, необхідних для розрахунку, проводяться контрольні виміри витрати палива. Розрахунок тимчасових лінійних норм здійснюється за 1 годину роботи навантажувача (л/година), на одну технологічну операцію (л) або на пробіг спецавтомобіля при виконанні спеціальної роботи (л/100 км). Кількість контрольних вимірів повинна бути не менше трьох. Результати вимірів оформляються відповідним актом, один із завірених екземплярів якого направляється на розгляд у Державтотрансндіпроект, реєструється й повертається на підприємство. Тимчасова індивідуальна норма витрат палива набуває чинності після її реєстрації й затвердження наказом керівника підприємства. Списання палива в податковому й бухгалтерському обліку здійснюється на підставі шляхових документів виходячи з норм витрати палива й мастильних матеріалів на автомобільному транспорті. Відповідно до Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» списане паливо, витрата якого безпосередньо пов'язана з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції, включається до складу валових витрат. Що стосується податку із власників транспортних засобів, то за автонавантажувач, що використовується для забезпечення внутрівиробничого процесу на підприємстві, його сплачувати не потрібно, оскільки у відповідності до Закону України «Про податок із власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів» транспортні засоби вантажні, самохідні, які використовуються на заводах, складах, у портах і аеропортах для перевезення вантажів на короткі відстані, не є об'єктами оподаткування. А от збір за забруднення навколишнього природного середовища підприємство, що використовує у своїй діяльності автонавантажувач, обчислювати й сплачувати повинно, оскільки Порядком установлення нормативів збору за забруднення навколишнього природного середовища й стягнення цього збору передбачено, що даний збір сплачується, у тому числі, за викиди забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище пересувними джерелами забруднення, до яких відносяться й транспортні засоби. Об'єктом оподаткування для пересувних джерел забруднення є обсяги фактично використаних видів пального, у результаті спалювання яких утворюються забруднюючі речовини. Ірина Берегова, завідувач сектору зв’язків з ЗМІ ДПІ у м. Чернігові

Анонси та оголошення

Онлайн трансляції
Бюджет участі
Місто легенд
Створення ОСББ
Чернігів, купуй рідне!