19 червня 2007 р.
Соціологічне опитування платників податків щодо якості роботи податківців традиційно проводиться щоквартально. Уже відомі попередні підсумки опитування про роботу фахівців ДПІ у м. Чернігові за І півріччя року.
Підсумки опитування засвідчили, що 52,2% опитаних громадян оцінюють діяльність органів державної податкової служби щодо налагодження партнерських відносин з платниками податків як добру, 29,5% - як задовільну, 17,3% - як дуже добру. Лише 1% - як незадовільну.
Відповідно до узагальненого опитувального листа, у 46,8% опитуваних не виникає жодних проблем під час своєчасної сплати податків, заповнення та надання податкової звітності тощо, у 39,2% громадян іноді виникають окремі питання. У 3,7% постійно виникають проблеми під час виконання податкових зобов’язань, 10,3% респондентів зазначили, що з цими питаннями не стикаються.
Результати опитування також засвідчили, що 70,4% платників податків вважають, що органи державної податкової служби своєчасно та якісно розглядають звернення громадян; задовільно оцінюють рівень розгляду звернень громадян 7,7%, а 2,2% опитуваних вважають, що відповіді на запитання носять формальний характер та не вирішують питання по суті звернення, 0,2% респондентів були змушені звертатися повторно або за допомогою органів ДПС вищого рівня. Щоправда, 19,5% опитаних платників податків не відповіли на це запитання.
Заслуговує на увагу запитання щодо рівня послуг з роз’яснення податкового законодавства, що надаються працівниками податкових органів. 71,8% громадян вважають, що послуги з роз’яснення податкового законодавства надаються завжди своєчасно та на високому професійному рівні, 21,1% громадян такі послуги задовольняють, 0,5% - зовсім не задовольняють, 6,6 % респондентів такими послугами не користуються.
У своїх анкетах респонденти також назвали фактори, що негативно впливають на авторитет податкової служби. Чернігівці, які брали участь в опитуванні, основними негативними чинниками вважають:
- недосконалість податкового законодавства (часті зміни, неоднозначне тлумачення, розбіжності у законодавчих актах) – 68,3%;
- високі ставки податків – 20,4%;
- важка і заплутана податкова звітність – 3,6%;
- великі штрафні санкції – 3,2%.
- інші - 4,5%;
Загалом було опитано 1951 респондент різного віку. Серед опитаних переважали громадяни, що мають вищу освіту – 49,5%. В опитуванні брали участь підприємці (41,8%), службовці (27,7%), робітники (12,7%), студенти (8,0%), пенсіонери (4,4%), безробітні (4,0%), військовослужбовці (1,4%).
Моніторинг громадської думки здійснювався шляхом анкетування громадян під час взяття на облік суб’єктів підприємницької діяльності, проведення семінарів, лекцій для платників податків, засідань “круглого столу” за участі підприємців, зустрічей з трудовими колективами підприємств, організацій, установ, відвідування громадянами податкових органів.
Ірина Берегова, завідувач сектору зв’язків із ЗМІ