Офіційний веб-портал
Чернігівської міської ради

Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія сайту
!
Знайти
8 грудня 2006 р.

Виступ Олександра Соколова на засіданні 11-ї сесії Чернігівської міської ради

Шановні депутати! Дорогі гості!
Нам з Вами пощастило жити у древньому, православному, вимоленому Богом місті, яке наступного року відзначатиме 1100-річчя з дня першої літописної згадки. Для міста з багатовіковою спадщиною втрата півроку історії, півроку безвладдя і безладу є хоча і досить болючою, але не фатальною. Тому пропоную всім разом перегорнути цю сторінку і розпочати сумлінну роботу на благо і славу нашого міста! Ми перебуваємо сьогодні у тій точці владного міжсезоння, яка відкриває сприятливі можливості для організації ефективної роботи міської влади. Для цього треба відкинути штучний поділ депутатів на протилежні табори, внаслідок якого вони змушені брати участь в обрядах протистояння. Для цього треба не бути заручниками політичних амбіцій і не видавати безпринципність за політичну позицію, відійти від превалювання особистих інтересів. Зараз, як ніколи, потрібна конструктивна співпраця всіх фракцій міської ради. Протягом найближчого часу ми повинні закласти основи ефективної взаємодії між міською радою і виконкомом, його структурними підрозділами. Зрозуміло, саме початковий період нашої з вами спільної роботи є найбільш відповідальним. Для розв'язання складних питань, що безперечно виникатимуть, нам потрібно довіряти одне одному, поважати позицію, допомагати і підтримувати одне одного, щоб знаходити найоптимальніші варіанти вирішення кожного конкретної проблеми. Знаю, що саме так налаштовані переважна більшість депутатів міськради та представників державних інституцій різного рівня. А це означає, що складнощі будуть подолані і дії міської влади відновлять довіру громадян до неї. Впевнений, що буде саме так. Якими мають бути головні засади роботи міської ради. Перше. Налагодити нову систему ефективної взаємодії між міською радою і виконкомом. Принципами нашої роботи повинні стати взаємозв'язок, взаємна залежність і взаємна відповідальність за результати. Для цього потрібно переглянути регламент міської ради та вдосконалити структуру міськвиконкому. Друге. Забезпечити комплексний системний підхід до принципів формування роботи міської ради, що насамперед повинно знайти відображення в перспективному плануванні порядку денного засідань. Третє. Робота міської влади, всіх її підрозділів має бути демократичною, прозорою, відкритою. Це - аксіома. Для реального втілення її в життя нам належить зробити багато суттєвих кроків. Інформування громадян про діяльність міської влади та залучення чернігівців до процесу ухвалення рішень повинні стати головними у нашій спільній роботі. Для цього ми будемо тісно співпрацювати із представниками засобів масової інформації, оперативно реагувати на їхні запити, проводити прес-конференції та брифінги. Інформація про діяльність міської влади буде обов'язково публікуватися в міській газеті «Чернігівські відомості», на офіційному веб-порталі Чернігівської міської ради. Четверте. Ефективним способом налагодження конструктивного діалогу міської влади із громадою стане утворення Громадської ради Чернігова. Це буде реально діючий консультативно-дорадчий колегіальний орган при міському голові. Головними функціями Ради будуть: > вплив на вироблення рішень міської ради та розпоряджень міського голови, > відстеження та аналіз ефективності діяльності виконавчих органів, > оцінка результатів роботи міської влади та коригування її політики, > забезпечення прозорості прийняття рішень органами влади, > подання на розгляд місцевої влади пропозицій щодо основних засад реалізації державної політики на місцевому рівні. До складу Громадської ради увійдуть представники: > політичних партій, насамперед тих, які не мають свого представництва у міській раді; > громадських організацій різного спрямування, > бізнес-структур, > профспілок, > засобів масової інформації. Поєднання представників усіх секторів громадянського суспільства у постійно діючому консультативному органі є надійною запорукою ефективного діалогу громадськості з міською владою. П'яте. Запорукою ефективного контролю громадськості за діяльністю міської влади є її звітність перед громадою. Моя практика спілкування з чернігівцями на вулицях міста, започаткована під час виборчої кампанії, буде продовжена. Ті накази, які я отримав від виборців, будуть обов'язково виконані. Це - справа моєї честі і честі всієї міської влади. Шосте. Ми повинні започаткувати практику проведення регулярних громадських слухань для прийняття виважених рішень з питань стратегічного розвитку міста, зокрема: > залучення системних інвестицій в економіку > стан і перспективи розвитку системи теплопостачання, > тарифів і цін у комунальній сфері, на транспорті. Ці надзвичайно важливі і для чернігівців, і для економічного розвитку міста проблеми треба розглянути невідкладно, тримати в курсі справ усіх мешканців міста. Сьоме. Чернігову вкрай необхідний Статут місцевої територіальної громади. Він відповідно до Конституції і законів України: > закріпить систему місцевого самоврядування, форми та порядок його здійснення територіальною громадою; > визначить функції і повноваження органів та посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів міської ради, органів самоорганізації населення. Статут Чернігова буде актом прямої дії і матиме вищу юридичну силу в системі нормативно-правових актів міської влади на території міста. Всі акти органів міського самоврядування на території міста будуть прийматися на основі Статуту Чернігова і відповідатимуть йому. Процес створення Статуту Чернігова має бути публічним, широко висвітлюватися у місцевих засобах масової інформації. Вже на початку 2007 року ми проведемо відкриті громадські слухання із цього питання. Восьме. Необхідно суттєво посилити контрольну функцію міської влади. Для цього потрібно впровадити якісно нові підходи. Це стосується насамперед питань наповнення міського бюджету, цільового витрачання бюджетних коштів, встановлення економічно і соціально обґрунтованих цін на комунальні послуги. Дев'яте і найголовніше -питання економічного розвитку міста. Наріжним каменем під час виборчої кампанії було питання тарифів на житлово-комунальні послуги. їхнє нещодавнє підвищення було надзвичайно різким, при цьому значна частина чернігівців зараз просто не в змозі їх сплачувати. Ми з вами повинні спільними зусиллями знайти можливості для негайного зменшення тарифів. Головними шляхами покращення добробуту чернігівців і водночас збільшення наповнення міського бюджету є: > забезпечення зростання заробітної плати, > створення нових робочих місць, > поліпшення інвестиційного клімату для залучення потужних капіталовкладень. У цьому напрямі проводилися численні напрацювання з українськими та іноземними компаніями, зокрема щодо будівництва сміттєпереробного заводу, комплексних робіт з очищення річки Стрижень. На часі - втілення цих проектів у життя. Туристична галузь - ще один вагомий наповнювач міського бюджету. Прийнята нами Програма перспективного розвитку туризму повинна активно впроваджуватися, а це - створення нових робочих місць у сфері обслуговування, реконструкція центральної частини міста, реставрація та відновлення історичних, релігійних, культурних пам'яток нашого древнього міста. Разом з вами ми продовжимо й удосконалимо виконання нових і раніше розроблених стратегічних програм розвитку міста. Попереду - напружена робота з виконання Генерального плану розвитку Чернігова, програм освітлення, реконструкції твердого покриття доріг, запуску нових транспортних ліній, розвитку малого і середнього бізнесу і ще багато інших завдань для покращення добробуту чернігівців. Шановні колеги! Завдяки спільним зусиллям всіх небайдужих до майбутнього нашого міста у Чернігові відбулися демократичні вибори міського голови. Я щиро дякую всім чернігівцям за підтримку! Вклоняюся перед Вашою мудрістю і розсудливістю, вмінням відрізняти зерна від полови, реальні дії від порожніх обіцянок. На численних зустрічах з Вами я переконався: Ви щиро вболіваєте за долю нашого древнього Чернігова і готові пліч-о-пліч працювати заради його майбутнього. Під час виборчих перегонів я неодноразово наголошував, що разом зі мною у міську владу прийде якісно оновлена команда. Хочу зараз чітко заявити, що формувати цю команду ми будемо разом з вами. Усі кадрові рішення будуть прийматися виключно за професійною ознакою, підкреслюю, за професійною ознакою, без огляду на партійну приналежність або особисту прихильність. Механізм формування управлінської структури міськвиконкому буде прозорим і відбуватиметься на конкурсній основі. Ми повинні створити ефективну інтелектуальну команду управлінців з молодих перспективних та обдарованих чернігівців, Потрібно вже зараз сформувати надійний кадровий резерв з патріотів Чернігова для збереження і продовження соціальних перетворень задля розвитку міста. Для цього я ініціюю відкритий конкурс на заміщення посад у виконавчій владі, щоб до керівництва містом прийшли справжні фахівці своєї справи. Я запрошую до участі в кадровому конкурсі всіх небайдужих, які готові працювати, розвивати місто і розвиватися самим у сфері місцевого самоврядування. Шановні депутати! Переконаний, що злагодженість наших дій, відкритість нашої політики, відвертість в оцінках стану справ допоможуть нашій ефективній спільній праці заради поліпшення життя людей, формування у них довіри до міської влади і упевненості у завтрашньому дні. Це є найвищим завданням міської ради і сподіваюся на вашу підтримку!
Онлайн трансляції
Бюджет участі
Місто легенд
Створення ОСББ
Чернігів, купуй рідне!