Загальні положення
1.1. Сфера застосування системи “Безпечне місто Чернігів на 2018-2020 роки” (надалі БМ Чернігів) повинна відповідати завданням, функціям і повноваженням органів місцевого самоврядування, територіальних органів виконавчої влади, національної поліції, адміністрацій об’єктів з масовим перебуванням людей, оперативних штабів тощо, щодо попередження, припинення й ліквідації кризових ситуацій криміногенного, терористичного, природного й техногенного характеру, антитерористичного й протикримінального захисту, убезпечення й правопорядку.
Створення системи повинне носити комплексний міжвідомчий характер, спрямований на вдосконалювання інформаційно-технологічної та інформаційно-комунікаційної інфраструктури державного управління в цілому.
1.2. Призначення системи “БМ Чернігів”:
- надання поточної інформації про стан захищеності об’єктів захисту службам органів місцевого самоврядування, територіальних органів виконавчої влади, національної поліції і адміністрацій об’єктів з масовим перебуванням людей (у межах їх компетенції) і оперативним штабам міста;
- забезпечення аналітичної й управлінської діяльності органів місцевого самоврядування, територіальних органів виконавчої влади, національної поліції і адміністрацій об’єктів з масовим перебуванням людей, оперативних штабів в рамках вирішення ними завдань по протидії погрозам природного, техногенного, кримінального, терористичного й іншого характеру;
- забезпечення інформаційної взаємодії органів місцевого самоврядування, територіальних органів виконавчої влади, національної поліції і адміністрацій об’єктів з масовим перебуванням людей і оперативних штабів при виконанні спільних завдань із метою безпеки життєдіяльності населення.
1.3. Програма ”Безпечне місто Чернігів на 2018-2020 роки“, яка включає систему відеоспостереження, включаючи програмний комплекс на критично важливих об’єктах та об’єктах захисту міста розроблена у відповідності до ст. 26,38 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”.
1.4. Система “БМ Чернігів” як комплексна система убезпечення життєдіяльності територіальної громади та мігруючого населення створюється на об’єктах захисту та критично важливих об’єктах міста, а також при проведенні суспільно-політичних (спортивних, культурно-масових та інших) заходів для інформаційно-аналітичного забезпечення прийняття управлінських рішень і організації ефективної взаємодії з органами місцевого самоврядування, територіальними органами виконавчої влади, національною поліцією й посадовими особами адміністрацій об’єктів з масовим перебуванням людей, антитерористичних комісій і оперативних штабів в інтересах попередження, припинення й ліквідації кризових ситуацій криміногенного, терористичного, природного й техногенного характеру, антитерористичної захищеності й противокриминального захисту, убезпечення й правопорядку шляхом об’єднання та інтеграції існуючих і створюваних інформаційних і технічних систем.
1.5. Територіально розподілена система відеоспостереження (надалі Система) є власністю Чернігівської міської ради, забезпечує відео контролювання та відеоспостереження за міськими об’єктами з масовим перебуванням людей (площі, вулиці та інші місця найбільш масового скупчення та перебування людей, транспортні засоби колективного використання, тобто потенційно криміногенні ділянки міста) з передачею оперативної інформації до моніторингового центру для подальшого зберігання та обробки даних, розпізнавання номерних знаків, відстеження руху транспортних засобів та формування архівних даних.
1.6. Термін реалізації Програми –2018-2020 роки. Програма розрахована на встановлення Системи на критично важливих об’єктах та об’єктах захисту (об’єктах відеоспостереження) і передбачає заходи, спрямовані на її розвиток та модернізацію.
Заходи по встановленню Системи та розвитку Програми планують щороку у відповідності до бюджетних асигнувань, передбачених бюджетом міста на поточний рік.
Мета Програми
2.1. Метою створення системи “БМ Чернігів” є убезпечення об’єктів захисту та критично важливих об’єктів шляхом зниження ймовірності реалізації погроз природного, техногенного, кримінального, терористичного й іншого характеру за рахунок:
- запобігання кризових ситуацій шляхом оснащення об’єктів захисту та критично важливих об’єктів технічними засобами моніторингу (відеоспостереження) та убезпечення інструментальними засобами контролю функціонування засобів (систем) життєзабезпечення;
- ефективного моніторингу поточної обстановки за рахунок використання системи відеоспостереження й надання інформації для дій територіальних органів виконавчої влади, національної поліції і посадових осіб адміністрацій об’єктів з масовим перебуванням людей, що забезпечує своєчасність прийняття управлінських рішень.
2.2. Враховуючи кількість злочинів, які скоюються в громадських місцях, метою Програми є також підвищення ефективності роботи національної поліції щодо забезпечення громадського правопорядку на території міста, профілактики злочинності, боротьби з нею, охорони прав, свободи і законних інтересів громадян міста та посилення взаємодії з органами місцевого самоврядування у протидії всім формам злочинності в інтересах територіальної громади.
2.3. Для безпеки міста, моніторингу, контролю, керування та оперативного реагування на надзвичайні події щорічно необхідне встановлення камер відео спостереження в кількості 100 шт., а також доукомплектування моніторингового центру необхідною кількістю серверів.