Офіційний веб-портал
Чернігівської міської ради

Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія сайту
Знайти
24 червня 2019 р.

ПРОГРАМА встановлення засобів обліку гарячого та холодного водопостачання мешканцям міста Чернігова на 2017-2020 роки

ПРОГРАМА

встановлення засобів обліку гарячого та холодного водопостачання

 

мешканцям міста Чернігова на 2017-2020 роки


ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Головним пріоритетом соціальної політики нашої держави є постійне підвищення життєвого рівня та добробуту громадян країни. У державі поступово зростає рівень заробітної плати, але кількість населення з доходами нижче прожиткового мінімуму і низьким рівнем пенсійного забезпечення ще залишається значним.

Зростання потреб громадян країни, у тому числі і мешканців нашого міста, в отриманні соціальної та матеріальної допомоги зумовлено збереженням кризових явищ в економічній галузі (низький рівень доходів більшості населення), підвищенням вартості послуг в соціальних сферах (житловій, комунальній, освітній, охорони здоров’я і т.д.).

Програма являє собою комплекс заходів, що здійснюються на місцевому рівні в доповнення до державного соціального забезпечення (пенсії, доплати, пільги, субсидії та ін.).

Програма ґрунтується на створенні в місті Чернігові системи цільової допомоги, раціонального використання водних ресурсів та постійному аналізі матеріального забезпечення громадян м. Чернігова, яким відповідно до законодавства призначено субсидію.

Програма орієнтована на мешканців міста Чернігова, які отримуютьпослугу з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) та які отримують субсидію на сплату вартості отриманих комунальних послуг.

Витрати на встановлення приладів обліку мешканцям міста Чернігова, яким відповідно до законодавства призначено субсидію здійснюються за рахунок внеску в статутний капітал КП «Чернігівводоканал» Чернігівської міської ради.

Встановлення приладів обліку здійснюється одноразово та за умов:

– відсутності відповідних приладів обліку води у житловому приміщенні;

– що заявник є власником або співвласником житлового приміщення (власність набута в порядку не забороненому законодавством України), користувачем житла житлового фонду комунальної власності;

– проживає за місцем реєстрації;

– отримує субсидію на сплату комунальних послуг.

Встановлення приладів обліку здійснюється на підставі заяви, яка подається до КП «Чернігівводоканал» Чернігівської міської ради (абонентський відділ) від особи, яка отримує субсидію на сплату комунальних послуг та переліку документів, визначених для встановлення засобів обліку гарячого та холодного водопостачання за рахунок внеску в статутний капітал КП «Чернігівводоканал» Чернігівської міської ради. Разом з заявою абонент подає:

· копію паспорта громадянина України;

· копію довідки реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта);

· правовстановлюючі документи на житло, або документи підтверджуючі право користування житлом житлового фонду комунальної власності.

Копії всіх документів надаються з пред'явленням оригіналів.

Заяви на встановлення приладів обліку приймаються комунальним підприємством «Чернігівводоканал» Чернігівської міської ради.

На підставі поданих заяв формується Реєстр осіб на встановлення приладів обліку гарячої та холодної води.

Рішення про встановлення приладів обліку приймається комунальним підприємством «Чернігівводоканал» Чернігівської міської ради за результатами погодження з управліннями праці та соціального захисту населення районних у місті Чернігові рад Реєстру осіб на встановлення приладів обліку гарячої та холодної води.

Прилади обліку гарячої та холодної води є комунальною власністю та передаються абоненту на відповідальне зберігання за договором.

 

Розділ 3. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ 

На сьогодні в місті Чернігові за інформацією абонентського відділу КП «Чернігівводоканал» Чернігівської міської ради зареєстровано 122 655 особових рахунків споживачів холодного та гарячого водопостачання. Станом на січень 2017 року в місті прилади обліку встановлено у 82 903 абонентів(див. Додаток №1 Діаграма зростання кількості особових рахунків за роками). Без приладів обліку залишається  39 752 абоненти.

З цієї кількості абонентів без лічильників отримувачами субсидій є 14 720 абонентів, але нормативи споживання більші за соціальну норму лише у 13 105 абонентів. З них централізоване гаряче водопостачання отримують 7 123 абоненти. При цьому 855 абонентів (коефіцієнт 0,12) потребує встановлення двох приладів обліку холодної та двох приладів обліку гарячої води. Таким чином, загальна кількість прилади обліку, що мають бути встановлені за кошти міського бюджету міста Чернігова становитиме 22 793 шт. (виходячи з такого розрахунку: 855 абонентів по 4 приладів обліку це – 3420 приладів обліку; 7123 абонентів по 2 прилади обліку це – 14246 приладів обліку; 5127 абонентів по 1 приладу обліку, тобто 5127 приладів обліку відповідно).

Виконання Програми з встановлення приладів обліку мешканцям м. Чернігова розраховане на чотири роки.

Встановлення приладів обліку надасть можливість:

1. Суттєвої економії коштів міського бюджету м. Чернігова.

Суть проблеми полягає в тому, що Постановою Кабінету Міністрів України № 409 від 06.08.2014 р. «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування», яка набула чинності 1 жовтня 2014 року, затверджені соціальні норми житла та соціальні нормативи користування житлово-комунальними послугами для надання населенню пільг та субсидій.

Постановою встановлено Єдині соціальні норми для всіх споживачів:

– 2,4 м3 холодної води за користування послугами з централізованого постачання холодної водина одну особу на місяць (за наявності централізованого постачання гарячої води);

– 1,6 м3 гарячої води за користування послугами з централізованого постачання гарячої водина одну особу на місяць (за наявності централізованого постачання гарячої води);

– 4 м3 холодної води на одну особу на місяць (за відсутності централізованого постачання гарячої води);

– 4 м3 для користування послугами з централізованого водовідведення на одну особу на місяць.

В той же час, рішенням виконавчого комітету Чернігівської міської ради 14 квітня 2014 року № 112встановленонорми витрат води більше, ніж визначено Постановою Кабінету Міністрів України № 409 від 06.08.2014 р. Ці норми розроблені спеціалізованим інститутом та відображають реальний рівень споживання води в місті Чернігові (див Додаток №2 Таблиця різниці між соціальними нормами та нормами споживання, встановленими у м. Чернігові).

Сьогодні, у разі відсутності квартирних приладів обліку холодної та гарячої води в помешканнях громадян, законодавець намагається перекласти частину витрат з виплати субсидій на рахунок відповідних місцевих бюджетів. Враховуючи постійне зростання вартості комунальних послуг, в т.ч. постачання холодної, гарячої води та водовідведення (див.Додаток №3 Діаграма зростання тарифів на холодне водопостачання та водовідведення), витрати органів місцевого самоврядування на відшкодування субсидій буде тільки збільшуватись.

Фактично, в Чернігові на одного абонента, який споживає послугу холодного водопостачання, по діючим в місті нормам нараховується плата за холодну воду та водовідведення (з урахуванням 350 днів/рік гарячого водопостачання) в сумі 121,35 грн. Але субсидія нараховується лише на суму, нараховану за соціальною нормою –  53,72 грн. Тобто, на різницю в сумі 67,63 грн. субсидія не нараховується.

По гарячому водопостачанню субсидія не нараховується на 2,05м3 гарячої води, або на суму близько 152 грн. (при середньому тарифі на гаряче водопостачання по місту в 74 грн./м3).

Щорічні витрати міського бюджету при такому вирішенні питання можуть скласти понад 24 млн. грн. щорічно. Враховуючи той факт, що зростання вартості житлово-комунальних послуг не припиняється, вже в 2017 році зазначена сума може бути значно більшою.

Виконання Програми призведе до економії зазначених сум з міського бюджету, адже компенсація додаткових витрат за рахунок відповідних місцевих бюджетів здійснюватиметься лише у разі відсутності квартирних приладів обліку у помешканнях набувачів субсидій.

 

2. Економити сімейні бюджети та підвищить соціальний захист мешканців міста Чернігова.

Треба наголосити, що після встановлення приладів обліку, фактичні обсяги споживання гарячої та холодної води населенням суттєво зменшуються та наближаються до соціальних норм споживання. Тобто, ті громадяни, які використовують воду економно, будуть отримувати субсидію на реально спожиті обсяги води.

Через значні нарахування на 1 абонента при використанні гарячої води за нормами споживання, встановленими у Чернігові (див. Додаток №4 Вартість гарячої води в м. Чернігові у розрахунку на 1 людину за нормами споживання станом на січень 2017 року), встановлення лічильників гарячої води надасть можливість абонентам самим регулювати обсяги її споживання. Враховуючи вартість 1м3 гарячої води по м. Чернігову (див. Додаток №5 Вартість 1 м3гарячої води в місті Чернігові станом на січень 2017 року), встановлення приладів обліку гарячої води дасть суттєву економію для сімейних бюджетів громади міста. 


3. Уникнути понаднормових втрат води підприємствами-надавачами послуг.

За статистикою, абоненти, що споживають холодну та гарячу воду по нормативах, втрачають до 30% води через витікання та несправні прилади водопостачання. Ці витрати лягають на збитки підприємств-надавачів послуг. Встановлення приладів обліку змусить абонентів усунути витікання води та розпочати ощадливо використовувати гарячу та холодну воду.

 

4. Зніме соціальну напругу, яка може виникнути в Чернігові після застосування Закону України «Про комерційний облік комунальних послуг».

Верховна Рада України розглянула та схвалила у першому читанні Закон України «Про комерційний облік комунальних послуг», який може бути прийнятий вже навесні 2017 року. Відповідно до Закону, мешканці багатоквартирних будинків мають сплачувати за отримані послуги з водопостачання та водовідведення за будинковими приладами. При цьому різниця між показниками будинкових приладів обліку та приладів, встановлених у абонентів, буде розподілятись між мешканцями, що споживають послуги за нормативами у відповідності до кількості осіб, зареєстрованих у помешканні. Як свідчать приклади з встановлення будинкових лічильників газу, такий підхід вкрай негативно сприймається населенням. Встановлення квартирних лічильників за рахунок бюджету міста надасть можливість усунути негативну складову після прийняття Закону.

 

5. Підвищить показники бенчмаркінгу підприємств-надавачів послуг.

Бенчмаркінг – це процес пошуку стандартного чи еталонного економічно ефективнішого підприємства-конкурента з метою порівняння із власним та переймання його найкращих методів роботи.

Так, за результатами бенчмаркінгу, який проводився серед 14 водоканалів України оцінювався рівень встановлення приладів обліку у абонентів підприємств(див. Додаток №6). Нажаль, по місту Чернігову рівень встановлення приладів обліку у абонентів нижчий за середній по Україні та по країнах Західної Європи.

Ситуація по теплогенеруючих компаніях в рамках міжнародного бенчмаркінгу не досліджувалася, але навряд чи вона буде кращою за ситуацію на КП «Чернігівводоканал».

Анонси та оголошення

Онлайн трансляції
Бюджет участі
Місто легенд
Створення ОСББ
Чернігів, купуй рідне!