Офіційний веб-портал
Чернігівської міської ради

Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія сайту
Знайти
18 червня 2019 р.

Програма фінансової підтримки комунальних підприємств міста Чернігова на 2016 рік

Програма фінансової підтримки комунальних  підприємств міста  Чернігова  на 2016 рік


Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма 

Сфера дії даної Програми охоплює комплекс комунальних підприємств міста, діяльність яких спрямована на надання послуг по утриманню будинків, споруд та прибудинкових територій та їх санітарній очистці.

Комунальне господарство є однією з найважливіших сфер діяльності від ефективності роботи якої залежить життєдіяльність міста. Все інженерне обладнання міських шляхів та споруд на них, прибудинкові території та території загального користування, житлові будинки  потребують постійного і належного утримання, на що в свою чергу потрібні значні кошти.

Якщо розглянути сферу надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, то ситуація, яка склалася, має такий вигляд.

Діючі тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, встановлені  рішенням виконавчого комітету Чернігівської міської ради від 12.03.2012 року № 56, не покривають фактичних витрат комунальних підприємств «Новозаводське», «Деснянське», «ЖЕК-10» та «ЖЕК-13» Чернігівської міської ради на їх надання.

Ріст фактичної собівартості утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в порівнянні з затвердженим тарифом відбувається в основному за рахунок:

- росту мінімальної заробітної плати та нарахувань на неї  (в діючому тарифі передбачена мінімальна заробітна плата в розмірі 960 грн., на цей час – 1378 грн., а в Державному бюджеті на 2016 рік передбачене зростання до 1550 грн.);

- збільшення вартості енергоносіїв (в діючому тарифі врахована вартість електроенергії в розмірі 0,304 грн. без ПДВ за 1кВт год., згідно з  постановою НКРЕ її вартість в 2016 році збільшиться до 1,075 грн. без ПДВ за 1кВт год.)

Збитковість діючих тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій призводить до неспроможності житлово-комунальних підприємств своєчасно розраховуватись з виконавцями послуг, які є складовими тарифу, своєчасно сплачувати працівникам підприємств заробітну плату та податки.

Спостерігається стійка тенденція погіршення фінансового стану комунальних підприємств «Новозаводське», «Деснянське», «ЖЕК-10» та «ЖЕК-13» Чернігівської міської ради. Підприємства вимушені працювати в режимі скороченого робочого дня, скорочувати витрати на придбання інструменту, засобів прибирання тощо.

Також проблемним є питання фінансового стану комунального підприємства «АТП-2528» Чернігівської міської ради. Гострою проблемою у   функціонуванні   якого   на   сьогодні   залишається   вартість послуг на вивезення твердих побутових відходів (ТПВ), що входять до складу тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які не підвищувалися з 2008 року. Цей факт  негативно впливає на поточну діяльність підприємства  та дестабілізує його роботу і, як наслідок, призводить до зниження якісних і кількісних показників наданих послуг.

Собівартість послуги з вивезення твердих побутових відходів для населення багатоповерхових будинків на 97% більша  ніж затверджений тариф  (собівартість за 1м3 – 21,55 грн., тариф за 1 м3– 10,92 грн.), а собівартість послуги з вивезення твердих побутових відходів для населення приватного сектору на 66% більша ніж затверджений тариф        (собівартість за 1 м3 -26,29 грн., тариф за 1 м3 -  15,80 грн.).

Таким чином, комунальне підприємство перебуває у кризовому стані. Аналізуючи ситуацію на ринку товарів та послуг, спостерігається значне підвищення цін в порівнянні з 2008 роком, а саме: ціна на газ підвищилась на 250%; дизельне паливо – 300%; автозапчастини – 180%; електроенергія, водопостачання та водовідведення, теплопостачання – 150% і т.д., про що, в першу чергу, свідчить збитковість його роботи, а незадовільний фінансовий стан не дозволяє своєчасно модернізувати систему надання комунальних послуг територіальним громадам і забезпечити споживачів якісними комунальними та іншими послугами, що спричиняє погіршення технічного стану транспортних засобів.

Без належної фінансової підтримки неможливе ефективне функціонування комунального підприємства «АТП-2528» Чернігівської міської ради.

Вирішення вище викладених проблем комунальних підприємств можливе в разі перегляду рівня діючих тарифів на їх послуги. Але, зважаючи на те, що суттєве підвищення тарифів на комунальні послуги вкрай негативно вплине на соціальний стан громади міста, та враховуючи необхідність подальшого обслуговування житлового фонду, виникає гостра потреба у наданні комунальним підприємствам фінансової підтримки з міського бюджету.

Саме на вирішення цих проблем і спрямована Програма.

Анонси та оголошення

Онлайн трансляції
Бюджет участі
Місто легенд
Створення ОСББ
Чернігів, купуй рідне!