Офіційний веб-портал
Чернігівської міської ради

Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія сайту
Знайти
29 травня 2017 р.

31 травня - прес-тур (Доповнено)

+5
+2

Фото № 1
Фото № 2
Фото № 3
Фото № 4
Фото № 5
Фото № 6
Фото № 7
Фото № 8

Прес-тур: «Як зробити в Чернігові дороги європейського рівня»

Організатори: КП «Чернігівводоканал» та прес-служба Чернігівської міської ради 

Місце та час збору: Чернігівська міська рада (вул. Магістратська,7), 31 травня 2017 року о 10 годині.

В середу, 31 травня 2017 року, КП «Чернігівводоканал» та Прес-служба Чернігівської міської ради запрошують усіх зацікавлених представників ЗМІ в прес-тур дорогами міста. Під час прес-туру буде продемонстровано технологію встановлення люку оглядового колодязя на проспекті Перемоги поблизу будинку №54. Спеціалісти КП «Чернігівводоканал» розкажуть про переваги нової технології та продемонструють їх на практиці. Юрій Іванов та Максим Слюта поділяться враженнями від спілкування з чеськими спеціалістами.

Проблему провалених колодязів можна вирішити

Ми всі хочемо жити краще. Мабуть, саме тому, питання: «А як у Європі?» можна почути на вулицях Чернігова все частіше. Ті, хто буває у закордонних турне, дивуються, чому, наприклад, дороги в Україні, при майже аналогічній вартості, в рази гірші, ніж у наших сусідів.

Суттєві нарікання з боку чернігівців не рідко стосувалися оглядових колодязів, які перетворювалися на провалля саме посеред проїзної частини, піддаючи ризику життя та здоров’я водіїв, пошкоджуючи автомобільну техніку.

Для усунення проблем, пов’язаних з дефектами дорожнього покриття через руйнацію оглядових колодязів, та задля попередження «раптового зникнення» кришок люків, КП «Чернігівводоканал» вже майже рік реалізує програму ремонту оглядових колодязів за новими технологіями, використовуючи при цьому люки європейського виробництва.

Станом на 26 травня 2017 року на автомагістралях міста спеціалісти КП «Чернігівводоканал» вже замінили 97 старих чавунних люків на люки європейського зразка.


У зв’язку з активізацією ремонтів дорожнього покриття, гостро постало питання ремонту оглядових колодязів та заміни люків на них. Так, тільки в планах на літо 2017 року передбачені наступні роботи у цьому напрямку:

–       Проспект Миру – відновлення 35 колодязів (31– ремонт горловин; 4 – заміна колодязів);

–       Вул. Пушкіна – відновлення 23 колодязів (20 – ремонт горловин; 3 – заміна колодязів);

–       Вул. Преображенська – відновлення 37 колодязів (12 – ремонт горловин; 25 – заміна колодязів);

–       Вул. Гетьмана Полуботка – відновлення 105 колодязів (60 – ремонт горловин; 45 – заміна колодязів);

Також проводиться обстеження вул. Шевченка від Красної площі до Красного мосту. Там у 2017 році також планується відновлення колодязів водопроводу та каналізації. Кількість колодязів ще не визначена.

Вітчизняні виробники змусили перейти на європейські стандарти

Перехід на європейські стандарти в плані будівництва та ремонту оглядових колодязів для Чернігівського водоканалу став вимушеною мірою. Про тогорічні поневіряння підприємства с закупкою люків було написано чимало. Нажаль, відсоток бракованих люків, вироблених в Україні, перевищив всі можливі та неможливі обсяги. Вітчизняні кришки люків розвалювалися прямо під колесами автомобілів, тому було прийняте рішення випробувати на дорогах Чернігова люки виробництва чеського концерну KASI.

У 2016 році КП «Чернігівводоканал» було закуплено 50 люків класу С250 (навантаження 25 тон). Різниця в якості між українськими та чеськими люками була наочна. Окрім того, люки з Європи мали ряд конструктивних переваг. Так, наприклад, наявність шарнірного з'єднання кришки та корпусу забезпечувала захист від викрадання. Для інспекції колодязя кришка відкривається на 120°, при відкритті на 90° – передбачене автоматичне блокування кришки з метою забезпечення безпеки праці. Трьохточковий пружинний запірний пристрій забезпечував захист від вибивання кришки із корпусу під колесом автомобіля, що було актуально для доріг Чернігова.

Прийшла нова технологія встановлення люків

Разом з новим люком до Чернігова прийшла нова технологія його встановлення. Так, замість цегли для виготовлення горловини люку почали використовувати бетонні кільця та доволі вартісну монтажну суміш. Використання швидко застигаючої суміші дозволяє використовувати бетонні опорні кільця для відновлення та будівництва колодязів – проникаючі в найменші щілини суміш перетворює кільця та сам люк на суцільну конструкцію, що, по суті було неможливим при використанні цементу. Той факт, що монтажна суміш  набуває своїх характеристик вже за 30 хвилин після використання, дозволяє відкривати рух транспорту фактично через ті ж самі 30 хвилин.

До мінусів європейських люків та нової технології можна було б віднести їх значну, у порівнянні з діючими на той час технологіями  та українськими люками, вартість. Так, сумарно, за вартістю матеріалів, комплект українського люку, цегли та цементу був у 2,3 рази дешевший за імпортний варіант. Але, якщо врахувати щорічну потребу в ремонті колодязів з українськими люками та технологіями, та кількість люків Водоканалу на дорогах Чернігова, економічний ефект від використання нових технологій був наявний.

Ще один немаловажний момент: при виконанні капітальних ремонтів дорожнього покриття, вирівнювання люків на дорогах дорожні служби виконували самостійно. Треба зазначити, що до осені 2016 року при виконанні ремонтів люки встановлювали на 3-4 дерев’яні прокладки, які зогнивали за рік і люк провалювався. Але це вже була проблема не дорожніх служб, а КП «Чернігівводоканал».

Закупівля люків – через «Prozorro»

КП «Чернігівводоканал» виконує закупівлю люків оглядових колодязів через систему «Prozorro». Так, 4 квітня на склади КП «Чернігівводоканал» надійшла перша партія зі 100 люків оглядових колодязів класу D400 для встановлення на магістральних вулицях Чернігова. Це – важкі люки виготовлені чеським концерном KASIз високоміцного чавуну з кулястим графітом. Вони мають захист від вибивання кришки із корпусу під колесом автомобіля та витримують критичне навантаження до 55 тонн. Характерною особливістю люків, що прибули до Чернігова є логотип КП «Чернігівводоканал», нанесений на кришці.

Інформація про нове придбання Водоканалу почала обговорюватись у соціальних мережах та ЗМІ.


Перше, на що звернули увагу чернігівці – логотип «Чернігівводоканал» на кришці люку. Дехто вважав, що варто було б розмістити на кришках люків більш привабливі картинки з історії нашого міста, ніж логотип комунального підприємства. Але, справа в тому, що ці люки було закуплено у зв’язку з масовим ремонтом автомагістралей міста, спеціально для доріг з інтенсивним рухом. При оформленні замовлення виходили з того, що найголовніше – якнайшвидше ідентифікувати люк на дорозі. Тому логотип Водоканалу – це найкращий варіант. Мабуть, не варто відволікати увагу водіїв на незвичайні люки, наносячи на них дуже незвичайні та привабливі зображення.

Про вартість нових люків

Ще одне питання, на яке не забули звернути увагу деякі журналісти – вартість люку. «Вартість одного люка без логотипа підприємства становить 186 євро. Із логотипом – дорожче», – пише один з чернігівських сайтів, під інформацією «Чернігівводоканал» про закупівлю люків. Нажаль, журналісти розмістили неперевірену інформацію! А варто було лише зателефонувати до інформаційної служби КП «Чернігівводоканал» та дізнатись, скільки ж коштує придбання.

Так, за домовленістю з чеською компанією, при замовленні 100 люків прес-форма для виготовлення логотипу та саме його нанесення входить у вартість люку. Закуплені 100 люків оглядових колодязів класу D400 разом з доставкою на територію «Чернігівводоканал» з урахуванням митної очистки вантажу та ПДВ, обішлись у 440000 грн. Тобто, один люк з логотипом коштує 4400 грн. з ПДВ, що значно менше, ніж вартість, вигадана журналістами сайту.


Разом з люками було закуплено 100 комплектів для монтажу (бетонні опорні кільця та суміші IZOLSAN HF). Середня вартість комплекту – 1484 грн.

Чи потрібні Чернігову дизайнерські люки

Наголосимо, що мова йде саме про люки, розташовані на тротуарах та у пішохідних зонах туристичної часини міста. Чому не варто встановлювати привабливі люки на проїзних частинах доріг ми вже говорили. Так от, на питання встановлення дизайнерських люків можна дивитися по-різному:

a)      залишити ті люки, що є зараз і не витрачатись на будь-які покращення;

b)      зробити щось нове та індивідуальне, пов’язане з історією нашого міста.

Наголосимо, що традиція встановлювати дизайнерські люки давно існує у багатьох містах світу. З недавнього часу, завдяки новим технологіям, люки з зображеннями гербів міст з’явилися і в Україні. То чому б і Чернігову, як туристичному місту України не долучитися до цієї традиції?





Під час спілкування з чеським виробником люків обговорювалися і варіанти з зображенням гербу міста. Непогано б виглядали у туристичній частині Чернігова і люки із

зображенням рози вітрів, зорієнтовані на місцевості.

Звичайно, на тротуарах та пішохідних зонах достатньо встановлювати люки класу навантаження А15 (5 тон). Ці вироби будуть значно дешевші, ніж ті люки, які Водоканал встановлює на міських магістралях. Але, все одно, це – кошти бюджету і перед прийняттям рішення варто зважити всі «за» і «проти».

 

Історичний факт

Перші чернігівські люки на колодязях водопроводу були з символікою міста. Про це ми дізналися, виявивши у 2016 році неробочий колодязь в самому центрі Чернігова – сквері ім. Богдана Хмельницького. При проведенні робіт було знайдено непрацюючий колодязь, люк якого, при більш детальному розгляді виявився одним з перших люків міського водопроводу. 



На пішохідній зоні біля перехрестя вулиць Шевченка і Мстиславській, при проведенні робіт з ліквідації неробочого водопровідного колодязя, ремонтно-будівельна бригада КП «Чернігівводоканал» виявила люк оглядового колодязя, який, зовні, особливо не відрізнявся від тих люків, які застосовують на підприємстві сьогодні.

Але при демонтажі люку звернули увагу на одну деталь: в центрі кришки було розміщено  герб Чернігова. Після того, як знахідка була очищена від шару іржі, герб нашого міста проявився більш детально. Звичайно, зовні він сильно нагадував нинішній герб обласного центру, але, по невідомим обставинам, був віддзеркалений.


Судячи з записів міського голови В.М. Хижнякова (публікація від 1880 р.), оглядові колодязі з чавунними кришками і на той час коштували чимало: облаштування у 1880 році трьох оглядових колодязів стало міському бюджету в 150 рублів.

 
За повідомлення інформаційної служби КП «Чернігівводоканал» 

Анонси та оголошення

Онлайн трансляції
Бюджет участі
Місто легенд
Створення ОСББ
Чернігів, купуй рідне!