Офіційний веб-портал
Чернігівської міської ради

Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія сайту
Знайти
23 лютого 2017 р.

КП «Чернігівводоканал» звертається з проханням узгодити графіки промивки будинкових мереж


Фото № 1

Керівництво КП «Чернігівводоканал» звертається до керівників організацій усіх форм власності, що обслуговують багатоквартирні будинки Чернігова з проханням терміново, до 01.03.2017 р. узгодити графіки промивки будинкових мереж з прив'язкою до графіків промивки магістральних водопроводів.

 Графік промивки водопровідних мереж м. Чернігова на 2017 рік https://water.cn.ua/news/grafik-promivki-vodoprovidnikh-merezh-m-chernigova-na-2017-rik_59

 Занедбані будинкові мережі псують питну воду в Чернігові https://water.cn.ua/news/zanedbani-budinkovi-merezhi-psuyut-pitnu-vodu-v-chernigovi_58

 Занедбані будинкові мережі псують питну воду

 Останнім часом кількість скарг на незадовільну якість питної води в Чернігові значно зросла. Перевірки показали, що вторинне забруднення води відбувається у будинкових мережах, які у своїй більшості вже давно не обслуговуються. КП «Чернігівводоканал публікує графіки промивки водопроводів міста на 2017 рік і просить організації усіх форм власності, які обслуговують будинки Чернігова, терміново узгодити графіки промивки будинкових мереж.


Будинкові мережі не обслуговуються

Останнім часом кількість скарг на незадовільну якість питної води в будинках міста суттєво зросла. Люди дзвонять до диспетчерської службі КП «Чернігівводоканал» та повідомляють про неприємний запах води та її підвищену мутність. Здебільшого кажуть, що вода з-під крану тхне дустом. Для того, щоб детально розібратися у ситуації, з метою відбору проб питної води за адресою скаржника кожного разу виїжджає лабораторія КП «Чернігівводоканал».

 Довідка

В зв’язку зі скаргою на якість питної води по проспекту Перемоги, 46 проведені відбір проби води в кв. № ХХ та лабораторні дослідження 15.02.2017 р.

 

Згідно даних лабораторних досліджень на час відбору проби виявлено перевищення нормативів ДержСанПіН 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» за органолептичними показниками, а саме: наявність стороннього запаху при 600С та перевищення каламутності. Під час перевірки якісних показників питної води внутрішньо будинкової мережі (на вводі та з лежаку) виявлене наявність стороннього запаху при 600С (до 3 балів при нормі – 2).

Хіміко-бактеріологічна лабораторія питної води КП «Чернігівводоканал»

 Спеціалісти стверджують, що сторонні запахи у воді (в т.ч. запах дусту) свідчать про застій води в мережах. Це явище здебільшого пов’язане зі зменшенням споживання води абонентами. Оскільки в магістральних водопроводах йде постійний розбір води, то, на практиці, вода до вводу в будинки не має стороннього запаху і повністю відповідає нормативам ДержСанПіН 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною». Саме в лежаку будинків відбувається застій води з появою неприємного стороннього запаху, який підсилюється під час нагріву води. 

Єдиним дієвим та безпечним для здоров’я способом покращення якості питної води в такому випадку є промивка будинкових мереж. Обслуговуючі організації мають виконувати промивку мереж не рідше, ніж двічі на рік – так передбачено законодавством.

Дивно, але як виявилося, диспетчер ОЖБК (а саме ця організація обслуговує будинок по проспекту Перемоги, 46), навіть не знала, що їхнє підприємство повинно обслуговувати будинкові мережі і виконувати промивку. Відповідаючи на запитання щодо запаху води, диспетчер повідомила, що, мовляв, «вони її навмисне підвонюють», замість того щоб записати заявку на позапланову промивку мереж.

Цікавим є і такий факт: на запит щодо обслуговування мереж будинку №46 по проспекту Перемоги, керівник ОЖБК повідомив, що планові промивки виконувались у травні та жовтні 2016 року. З його слів про це є й відповідні записи в журналі.

На практиці виявилося, що технічна можливість промивки мережі будинку №46 по проспекту Перемоги станом на початок лютого взагалі була відсутня! Тільки після того, як спеціалісти КП «Чернігівводоканал» разом з працівниками ОЖБК виконали доопрацювання будинкової мережі, вдалося розпочати її промивку. Але, навіть після першої промивки якість води в будинку не покращилася: відповідні показники хоча і зменшилися, але були поза межами нормативів. Це свідчить про те, що обслуговування будинкової мережі не проводилося дуже давно.

 Важливо!

Відповідно до законодавства існує чітке розмежування зон відповідальності за експлуатацію мереж. Так, КП «Чернігівводоканал» відповідає за постачання води до фундаменту будинку і її якість у магістральних водопроводах. Далі, від фундаменту до квартири абонента наступає відповідальність організації, яка обслуговує будинок. Адже саме в тарифи з обслуговування будинку та прибудинкових територій входить і обслуговування будинкових мереж, в тому числі, водопроводу та каналізації.

 Промивка мереж двічі на рік – закон!

Питна вода, призначена для споживання людиною, повинна відповідати таким гігієнічним вимогам: бути безпечною в епідемічному та радіаційному відношенні, мати сприятливі органолептичні властивості та нешкідливий хімічний склад.

Для підвищення якості питної води, вторинне забруднення якої відбувається після того, як вона потрапляє до трубопроводів, законодавством передбачено не рідше двох раз на рік проводити промивку усієї системи водопостачання.

КП «Чернігівводоканал» щорічно складає графіки промивки магістральних водопроводів та проводить її, повідомляючи про це населення Чернігова. Відповідні графіки промивки будинкових мереж з «Чернігівводоканал» мають узгоджувати і організації, які обслуговують багатоквартирні будинки. Після того, як промивається певна ділянка магістрального водопроводу, обслуговуючі організації повинні виконати і промивку будинкових мереж.

На практиці така промивка не виконувалася роками! В кращому випадку, працівники «жеків» зроблять відповідний запис у журналі, як ми бачили на прикладі ОЖБК. Зазначимо, що у даному випадку ситуацію, що склалася у будинку №46 по проспекту Перемоги було взято лише як приклад. За досвідом, стан будинкових мереж будівель, яким по 30-50 років залишає бажати кращого по всьому місту. І проконтролювати періодичність обслуговування мереж будинків у змозі лише громадяни, які в цих будинках проживають.

Мабуть, мешканцям будинків не зайвим буде поцікавитися у обслуговуючої організації, коли саме буде проводитись промивка та подивитись, як її виконують на практиці.

 Графік промивки мереж КП «Чернігівводоканал»

На початку року в КП «Чернігівводоканал» було затверджено графіки проведення промивки мереж на 2017 рік. По деяким вулицям промивка розпочнеться вже в березні. Дуже важливо, щоб організації, що обслуговують будинки, погодили графіки промивки будинкових мереж з Водоканалом та виконали їх.

Зазначимо, що станом на 22 лютого графік промивки будинкових мереж з КП «Чернігівводоканал» погодило лише КП «Деснянське». На що розраховують та чого очікують інші  – невідомо.

Керівництво КП «Чернігівводоканал» звертається до керівників організацій усіх форм власності, що обслуговують багатоквартирні будинки Чернігова з проханням терміново, до 01.03.2017 р. узгодити графіки промивки будинкових мереж з прив’язкою до графіків промивки магістральних водопроводів.

 









Графік промивки водопровідних мереж Деснянського району м. Чернігова в форматі pdf.

Графік промивки водопровідних мереж Новозаводського району м. Чернігова в форматі pdf.

 

За недбалість доведеться платити

Враховуючи значну кількість скарг населення на якість води в багатоквартирних будинках Чернігова, керівництвом КП «Чернігівводоканал» прийнято рішення щодо надання платних послуг пов’язаних з проведенням лабораторних досліджень питної води та робіт з промивки будинкових мереж, у разі, якщо організації, що обслуговують будинки, роботи не виконували, через що якість води у будинках погіршилась.

Так, вартість лабораторного дослідження води станом на лютий 2017 року складає понад 600 грн. Враховуючи, що дослідження треба робити за зверненням абонента та після проведення промивки, недбалість організації, обслуговуючої будинок, стане, як мінімум, у суму понад 1200 грн.

У разі проведення робіт, пов’язаних з організацією промивки будинкових мереж, вартість робіт буду обраховуватись за актом виконаних робіт. Але, враховуючи виїзд спеціальної техніки та кількість задіяних працівників, суми рахунків також будуть чималими.


За матеріалами Інформаційної служби КП «Чернігівводоканал»

Анонси та оголошення

Онлайн трансляції
Бюджет участі
Місто легенд
Створення ОСББ
Чернігів, купуй рідне!