Офіційний веб-портал
Чернігівської міської ради

Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія сайту
Знайти
9 лютого 2018 р.

Про транспорт Чернігова - відверто і компетентно. Мер міста спілкувався з чернігівцями у прямому ефірі суспільного телебачення (ДОДАНА РОЗШИФРОВКА)


Фото № 1
    Чернігівський міський голова Владислав Атрошенко в прямому ефірі відповів на запитання журналіста і глядачів суспільного телебачення (Чернігівської регіональної дирекції НСТУ) щодо нинішнього стану і подальшої долі міського пасажирського громадського транспорту Чернігова.
Програма транслювалася в прямому ефірі вчора, 7 лютого, о 19:20.
Глядачі брали участь у діалозі, телефонуючи в студію.
Зараз відеозапис програми доступний для перегляду на відкритих інтернет-ресурсах:
   Youtube   Facebook




Ведуча:  

-        Добрий вечір. Тиждень тому журналістка бюро новин Суспільного у Чернігові запропонувала міському голові Владиславу Атрошенку проїхатися в громадському транспорті і на власні очі подивитися, на що скаржаться пасажири та пишуть петиції на сайт міської роди. Міський голова на нашу пропозицію пристав і вчора поїхав у рейд. Маршрутки обирали журналісти та інтернет-користувачі, які слідкували за цієї поїздкою наживо в інтернеті. Сьогодні Чернігівський міський голова Владислав Атрошенко у нас у студії і тема дня: «Чи стане Чернігівський громадський трансопрт більш доступним та комфортним». Я нагадую, що ми працюємо в прямому ефірі   ви можете задавати свої питання номер телефону (0462) 67-87-33. Доброго вечора, Владиславе Анатолійовичу.

Владислав Атрошенко:

 – Доброго вечора, шановні чернігівці, доброго вечора, пані Ольго.


– Перше питання: наскільки часто ви користуєтеся громадським транспортом?

– Дуже рідко, тому що я не так далеко живу від роботи, часто ходжу пішки на роботу і, крім того, є власне авто.


– Будь ласка, ваші враження і висновки від вчорашньої поїздки.

– Деякі тезові речі я хотів зазначити.

  Перше – за двадцять хвилин ефіру ніякі глибинні проблеми міський голова не розкриє. У цій студії, де зараз холодно і розруха, хоч я поважаю Суспільне телебачення, якому бажаю перспективи, розвитку, а вам всім наснаги, шановні журналісти. Що стосується моєї поїздки - це абсолютно не були якісь популістичні кроки. Мені є чим займатися на посаді і не дай Боже, якщо мені прийдеться здобувати рейтинги чи щось інше таким шляхом. Мене запитали журналісти, чи я готовий їхати з ними в маршрутках. І я сказав: «Поїду, будь ласка, збирайтесь». Тому це і час не був ранковий піковий, і це взагалі не було питання якоїсь системної роботи в громадському транспорті. Але я визнаю, що міський голова мусить це знати і бачити, оскільки стан громадського транспорту в Чернігові - це питання, яке тягне місто в усіх опитуваннях серйозних униз. Тому я вважаю, що міський голова мусить дивитися і бачити, що відбувається в громадському транспорті. Але шлях цей повинен бути  не тільки таким, щоб він їздив у громадському транспорті, а можна ці питання вирішувати більш системно, проводячи певні перевірки зранку при випуску техніки з парку, та при інших перевірках. І аналізуючи, крім того, скарги громадян і - особливо важливо - технічний стан (це безпека), і дотримання графіку в пікові часи (багато скарг, що не витримують графік саме зранку і увечері).


– Зараз ми можемо, до речі, побачити: годину тому наші журналісти зняли, як працює в годину пік транспорт у Чернігові. (Сюжет телеканалу)

  Я нагадую, ми чекаємо на ваші запитання ми працюємо наживо. Телефон студії 67-87-33, код Чернігова 0462, також в нас зараз ідуть трансляції на Ютуб та Фейсбук. І, будь ласка, покажіть ще нам скрін петицій з сайту міської ради. Буквально на першій сторінці чотири петиції: «3, 44, 35 – транспортний колапс кожного ранку та вечора», «35 маршрут як витримати», «підвищення безпеки  в міському пасажирському транспорті». Раніше було декілька петицій і в тому числі - про позбавлення перевізників ліцензії, в тому числі 30-й маршрут. Владиславе Анатолійовичу, якщо позбавити перевізника ліцензії, чи буде його ким замінити і хто цим має займатися взагалі?

- Наразі немає ким замінити існуючих перевізників. І стан справ у перевезенні в громадському транспорті не є таким, щоб ми перебирали перевізниками. Разом з тим, я ще раз хочу зазначити, що є шлях. Як міський голова я чітко бачу, які кроки повинні бути, яка послідовність, які пріоритети і що це буде займати в часі.


– До шляху ми повернемося, у нас є телефонний дзвіночок ми маємо його вислухати.

Питання від глядача: Доброго вечора. Я Дереновскій Олександр, у мене питання стосовно 39-го маршруту і тролейбусів.  39-й маршрут взагалі ввечері погано ходить і інтервал дуже слабенький. А увечері тролейбус №9, 3 слабенько ходить. Як ви ставитеся до цього, а то всі на приватні маршрути скаржаться, а на комунальний транспорт ніхто не скаржиться? 

– Справедливо. Повертаючись до шляху вирішення цієї проблеми: у першу чергу це оновлення тролейбусного парку, який складав за радянських часів 140 тролейбусів, потім став 120, потім 110, потім 90, а зараз 70. У нас нових низькопідлогових тролейбусів (умовно нових до 5 років) – приблизно 17 тролейбусів. Якщо б ми вивели парк нових тролейбусів хоча б до рівня 80 -90, очевидно, що ми б змінили маршрути. І ми бачимо сьогодні, що на третину, як мінімум, зростає виручка і люди з більшим задоволенням їздили би в них, якщо би була пропозиція. Тролейбус зручніший, комфортніший за маршрутки. І по відсотку перевезення пасажирів - ми би забезпечили значно більший відсоток, якби популярними затребуваними маршрутами здійснювали переміщення людей саме парком тролейбусів. Наступний крок - це те, що тролейбусний парк повинен мати мінімум, орієнтовно, 50 автобусів. Єдине, що формат міських автобусів повинен бути приблизно 30-35 посадкових місць. Не 12 або 18, як зараз це існує. Більшої місткості, а тоді вже ми б запропонували перевізникам: «Якщо ви хочете займатися цим бізнесом - будь ласка, ось вам формат автобусів, дотримання графіку руху, жорсткі вимоги по всім договірним умовам». Починаючи від зовнішнього вигляду, технічного стану, внутрішнього оздоблення, вигляду водія. Чи є скарги на поведінку водія і якщо ці скарги є доказовими – відповідальність, заміна одних перевізників на інших. Інший порушив – знов-таки, повинно бути реальне покарання, як кажуть, гривнею. От тоді буде відповідальність і більш чітка робота перевізників на маршрутах. Ось такий я бачу шлях.


– До позиції самих перевізників ми ще повернемося далі. А зараз у мене таке запитання. За останні два роки звільнилося двоє вами призначених начальники Управління транспорту. Ми попросили Юрія Горбаня прокоментувати своє звільнення, він категорично відмовився, але його попередник Олександр Бельський пояснив, чому пішов з посади. (Сюжет)

От і, власне, питання. Скажіть, невже так важко знайти начальника в Управління транспорту на таку посаду?

– А досі ніхто не погоджувався, я пропонував усім політикам, які критикують роботу міського транспорту, очолити транспортне управління – на сьогодні всі відмовлялися. Олександр Бельський - я з повагою відношуся до цього колишнього керівника. Він чітко сказав, що він ще є тренером по тенісу і заробітна плата його як тренера буде в рази більша, відповідальності менше, звинувачень на його адресу менше. Тому він прийняв це рішення. Очевидно, маючи сім’ю, маючи необхідність її прогодувати він прийняв це рішення. Так само я не хочу сьогодні давати якусь характеристику другому керівнику, оскільки людина написала заяву про звільнення за власним бажанням. Я знову з повагою ставлюся до нього, це колишній кадровий офіцер, він прийняв це рішення. Чи міг він краще працювати - думаю, що кожен на своїй посаді міг би працювати краще за певних обставин і певних вимог, у першу чергу до самого себе.


Запитання від глядачів:

– Доброго дня, це Катерина Володимирівна, в нас таке питання стосовно тролейбусу №6, чому він після 6-ї години взагалі не ходить?

– Катерино Володимирівно, доброго вечора. Я не можу, на жаль, відповісти, чому він не ходить. Це питання я повиненн буду з’ясувати в начальника ЧТУ. Розберемося з питанням. Якщо є графік і він порушується, я думаю, що ми зробимо все можливе за наявних наших технічних можливостей, щоби він виконувався.


– Я нагадую, що ми працюємо наживо, телефон студії 67-87-33. У нас є пряма трансляція на Фейсбуці та на Ютубі. І, власне, чому не ходить деякий транспорт – у нас зараз є позиція перевізника. Ми запитали в перевізника, який обслуговує велику кількість маршрутів у Чернігові. Чому йому не вдаєься виконувати умови меморандуму, підписаного між перевізниками та міським головою? Нагадаю, цей меморандум підписали минулого року в березні, під час попереднього підвищення ціни на проїзд. І поки не виконанні його умови. А це головні дві такі умови: належний стан маршруток та дотримання графіку руху. Перевізники не можуть вчергове піднімати ціну. (Сюжет) 

Сергій Леоненко каже, що ця ситуація характерна і для інших перевізників у Чернігові. Нарікають на те, що немає лізингових програм для закупівлі нового транспорту, немає пільгових кредитних програм. Чи є  у міської влади якась позиція для вирішення цієї проблеми?

– Розумієте, позиція міської ради зараз - це позиція матроса, який драїть свій кубрик, а цей кубрик знаходиться на кораблі і стан цього корабля, на жаль, є також складовою, яка впливає на загальну ситуацію. Тому сьогодні я вважаю, що ми повинні дати відповідь на питання, чому за 26 років незалежної України у нас кредити в банківській системі 20% і вище. Вони є непідйомними для економіки, для того, щоб прокредитувати у власній валюті - не в доларах, не в євро! - купівлю власного ж транспорту. Чому немає відповідних державних програм? Хоча вони є в Білорусі, наприклад, нашого сусіда, де є нарікання на демократію. Але підтримка власного виробника там набагато краща. Чому нам не брати з цього приклад? Ми залучаємо кредити міжнародного валютного фонду, а в нас 100 млрд доларів на руках в населення. Чому ми не робимо кроки для посилення банківської системи, для залучення внутрішніх коштів? Тому, відповідаючи на запитання «який шлях?» - це підйом економіки України. Це коли молоді люди, студенти не будуть виїжджати в Польщу чи світ заочі зі своєї України. Це коли молоді сім’ї будуть народжувати дітей по троє і більше, усвідомлюючи свою відповідальність за своє майбутнє. А не мріяти про те, що як би швидше дитину випхати за межі України. Оце і є шлях. Але разом з тим, я ще раз кажу: якщо є перевізники, є сьогоднішній день, а я є мер міста, я буду вимагати якість перевезень. Ми разом поїхали ц бачили той стан маршруток, який реально є. Ще раз кажу, ми не для популізму їздили, але так попалися ті автобуси в той час. Я впевнений, що вони є й набагато гіршими. Але там де ми їздили, в тих де ми їздили - чотири з мінусом. Мінімум 15 цих бусів перед цим проїхало повз нас, чотири були абсолютно нові. Тому не було, як кажуть, до чогось мати сильних претензій. Хоча загалом вони є.


– Ми ще раз повернемося до якості транспорту. Зараз у нас є телефонний дзвінок у студію.

Питання від глядачів – Доброго дня. У мене звати Катерина, я би хотіла не питання задати, а просто довести до відома міського голови. 33-й маршрут до 06:30 годин ранку взагалі не виїжджає. На ЗАЗ доїхати дуже складно на роботу, там дуже багато медичних закладів, лікарень їдуть медичні працівники, але вчасно не встигають на роботу. Я би дуже хотіла вас попросити можливо проконтролювати або якось довести до відома господарів маршруту, що водії порушують графік, вчасно не приїжджають, ми мерзнемо на зупинках і дуже не встигаємо на роботу і підводимо свої колег, яких потрібно змінити зранку.

– Катерино, я вас почув. Сьогодні, коли я йшов на цю передачу, я розписував документи і там були петиції та скарги людей на 25-й маршрут, 17, а зараз іще 33, а перед цим був 30-й, були нарікання і на 8-й. Практично напевно тільки на декілька маршрутів немає зауважень. Який реальний шлях – те, що я планую робити, і нехай чують це перевізники. Я особисто буду на кожному підприємстві на момент ранкового випуску техніки. Я хочу побачити реальний стан цієї техніки. Це раз. Друге - нам потрібно доробити GPS-систему з моніторами, окрім цього потрібно, щоб було голосове оповіщення про прибуття маршрутів, які зараз очікуються. І знову - це вандалізм, це кошти, для того щоб встановити табло на зупинку потрібно дві камери, які будуть спостерігати за табло і за збереженням тієї першої. Це одночасно і відсутність кваліфікованих людей, щоби все це гарної якості зробити. Але, тим не менш, ми будемо крок за кроком цим питанням займатися. Єдине, що потрібні розуміння і підтримка людей, тому що це серйозне питання. Потрібно розуміння людей, що потрібно платити податки, що потрібно платити за всі наші блага, які ми споживаємо, що воно є наше. Потрібно розуміння людей, що нам ніхто нічого не винен. Що от в нашому місті є бюджет і куди ми його розподілимо - от ті пріоритети ми і досягнемо. Все це в комплексі. У нас є перспективи, є величезний потенціал ми повинні бути єдиними в цьому, не чекати чогось від когось, не лаяти всіх підряд, поважати один одного і разом прагнути зробити наше місто кращим. І воно буде кращим.


– Владиславе Анатолійовичу, серед ваших предвиборчих обіцянок -достатня кількість автобусів великої місткості, середньої місткості, які в винятковому технічному стані обслуговують пасажирів, рівень задоволення містян роботою громадського транспорту (це я цитую з предвиборчої програми дослівно). Як ви оцінюєте зараз виконання цих от пунктів?

– Оцінюю дуже спокійно. Перед тим, як я пішов на посаду мера, я побував у Львові, у Вінниці, подивився роботу. І сьогодні, в принципі, в питаннях міського транспорту не потрібно винаходити велосипед, його вже винайшли до нас. Більш-менш нормальний велосипед, якщо не з круглими, то з овальними колесами, в цьому питанні вже винайдено в Вінниці. Рішення полягає в тому, що повинен бути оновлений парк тролейбусів. Цим шляхом підемо і ми. Зараз у нас підписані всі вимоги для отримання кредиту на оновлення тролейбусного парку. Є сума, і якщо до 160 тис євро буде один тролейбус, то вийде близько 40-ка тролейбусів. Другий крок - це буде купівля автобусів. Чому я цього кредиту в євро не боюся - тому що частинка українських запчастин у тролейбусі складає 10% у ціні, а в решти є тільки доларова або єврова ціна. Тому що це все імпортні запчастини. Приблизна ціна тролейбуса складає 155-160 тис. доларів. Звісно, що вона в часі трішки підростає і в доларах, і в євро: заробітні плати і на заході зростають, і складові також. Тому я сказав «приблизно». Але ми економитимо тоді на електроенергії, на ремонтах і запчастинах. У нас на новому транспорті витрати падають. Крім того, третя складова - збільшується виручка, тому що людина скоріше зайде в новий тихий, комфортний, низькопольний тролейбус, аніж у добиту до ручки маршрутку. Тому оці три складові будуть працювати на збільшення виручки і на окупність цих кредитів. На цьому напрямку кредиту я не боюсь. Я проти, або дуже обирежно ставляюся до політики «бери все що дають», вважаю, що треба розуміти, з чого ти повернеш. Але в даному контексті кредит вирішить проблему за більш швидший термін, ніж ми там можемо сьогодні за свої гроші 5 тролейбусів на рік купляти, що мало дуже.


– Ми маємо ще один дзвіночок. Питання від глядачів: Доброго вечора. Мене звати Світлана, я жителька міста Чернігова, живу в районі Бобровиця. Хочу представити своє глибоке незадоволення по поводу 17-го маршруту. Значить ось ці гнилі хліви, які чесно кажучи вже просто… тяжко назвати. Ви знаєте, настільки вже набридло, вечором не виїхати, не доїхати. Це все гниле, руйнується. Скільки це все може продовжуватися? Ми ж живемо і приходим в цивілізовані країни. Скільки буде продовжуватися це неподобство до людей. Ця вода постійно капаюча на голову, ці дірки. Це просто жах. Я дуже хочу, будь ласка, попросити посприяти в цьому питанні.

– Світлано, доброго вечора. Якщо ви чуєте, в принципі я відповідь на ваше питання дав раніше. Вона полягає в тому, що ми повинні оновити парк тролейбусів і докупити свої автобуси, в яких буде 30-35 посадкових місць. Ось тут був сюжет, такий один автобус ми бачили, жовтий новий більшого формату. А далі перевізників поставити уже в таку, не хочу грубо казати, позицію, де озвучити вимоги: так або ніяк. Ось і все. Але для цього потрібно мати достатній парк техніки, котрий перевозив би значний відсоток жителів. І щоб я не боявся, що якщо я сьогодні почну їх затискати, то вони в мене завтра зупинять перевезення. Я б такого не хотів. Тобто це таке питання, де свою силу можна демонструвати тоді, коли ти можеш альтернативно запропонувати інший варіант. На сьогоднішній день, на превеликий мій жаль, при наших фінансових можливостях… Хто там розповідає про великі кошти в міських бюджетах від децентралізації - це люди, які не розуміють взагалі про що вони кажуть. Розумієте? Рівень проблем, які сьогодні є у містах - він взагалі не співставний з нашими мізерними можливостями. Одна з яких проблем - це транспорт. І вартість цієї проблеми: помножте 160 тис. євро на 35 - грубо кажучи, це 5 млн.  Нам потрібно сьогодні купити хоча б 65 тролейбусів. Помножте 65 на 5 - ви отримаєте цифру 325 млн. А в нас це весь бюджет розвитку, який ми збираємо по крихтах. Здається, великі цифри, але якщо відняти від того закупку комп’ютерів, побілить-покрасить 96 шкіл та дитячих садочків перед новим навчальним роком (ті речі, які ідуть по статті бюджету розвитку, хоч і не по суті розвитком міста), в нас залишиться 200 млн грн, ось на все місто. Розумієте? Мені наболіло те, що сьогодні є посилання, буцімто в містах є гроші. Це єресь і велика дурість. Я ще раз кажу, що сьогодні шлях - це працювати, платити податки, піднімати економіку України. І тільки так можна досягти того, щоби пенсія не становила 50 чи 100 доларів у кращому варіанті, а щоб пенсія була 300-400-500 євро. Відповідно, щоб заробітна плата була 700-800-900 євро, нехай не так, як у Польщі, а хоча б як у Литві чи прибалтійських країнах. З чого б платився податок ПДФО в бюджет у відповідних цифрах, який би давав уже можливість оновлення і в т. ч. дорожньої інфраструктури. Адже це замкнене коло: сьогодні купити нові тролейбуси - вони зламаються через два роки, тому що по яких дорогах ми їздимо! А дорогу покласти нову - так під дорогами мережі, які логічно спочатку перекласти, а потім дороги. А якщо на це грошей немає навіть приблизно, то й починати копати немає сенсу.

Насправді оце ви мене запросили - я прийшов. Прийшов от так, як я і поїхав на маршрутці - на характер. «Поїдеш?» - «Поїду», «Прийдеш?» - «Прийду». Але тема сьогоднішньої нашої розмови - це дуже глибоке питання. Воно не з тих, які ми можемо за дві хвилини вирішити - ось так і все, - і перевізники вишикуються, і автобуси оновляться. Як я їх заставлю оновити автобуси? За рахунок чого? Ногами буду стукати перед ними? Тут питання з тих, де «Бажає душа в рай, але гріхи не пускають». Якщо я їх приберу сьогодні з маршруту – ну, не буде він їздити на маршруті, але що далі? Тому крок за кроком, тільки так можна вилазити з цієї ями. Працею, часом. І все буде.


– Тож чи буде більш доступний, якісний, комфортний громадський транспорт у Чернігові і коли?

– Все буде. І все буде в нас добре. Для цього потрібно всім працювати, всім платити податки. Наприклад, квартири є в нас, задаємо в оренду? Податки платим? Ні. Проїдьте по Олександрівці та інших районах: машини заїжджають, дим іде з труби  - а будинок не оформлений, в БТІ немає витягу, що він введений в експлуатацію. Людина податку на майно не платить. Розумієте? При всій повазі до вчителів, але репетиторством займаємось? Покажіть статистику сплачених податків з цього виду діяльності. І так же скрізь. Податок на землю: скільки людей в нас ухиляється! Розповідають, що вони люблять місто - але не платять просто банально податки. Нам ментально потрібно трошки змінюватися, нам треба усвідомити, що нам ніхто не винен, оце все наше і наша відповідальність. І ще раз кажу: все буде добре. Але тільки щоб ми гуртом ішли крок за кроком і розуміли, що це не відповідальність однієї якоїсь людини, а це спільна відповідальність. Разом з тим, і міський голова повинен працювати, не займатися невідомо чим, а розуміти, що він робить, для чого він обирався. Бути відповідальним і вимогливим до всіх: і до себе, і до своїх заступників, і до своєї команди, і в тому числі до перевізників. Перевізник також повинен розуміти, що можна зробити елементарні речі: не можеш ти купити нову маршрутку – хоча б зроби хімчистку в салоні, випери всі шторки, дірки прибери всі, адже все це технічно можливо за невеликі гроші. Оце все треба вимагати. І від цього я не відмовляюся.


– У нас закінчується час ефіру, нас дуже активно дивилися наживо в Фейсбуці і на Ютубі, було дуже багато телефонних дзвінків - кажуть мені, що ми всі просто не змогли прийняти. Тому що потрібно було відповідати вам також і на запитання. Ми цю тему не залишаємо. Це не тема дня, це набагато більше ніж тема дня. Ми до неї ще повернемося, а Вам сьогодні дякуємо за те, що завітали до нас у студію.

– Вам я також дуже дякую. Дякую,  шановні глядачі.

 

 

Прес-служба Чернігівської міської ради


Анонси та оголошення

Онлайн трансляції
Бюджет участі
Місто легенд
Створення ОСББ
Чернігів, купуй рідне!