З першого дня нового року традиційно набуло чинності багато змін. Цього року новорічні зміни поширилися і на держреєстрацію бізнесу. Допоміг у цьому Закон України від 26.11.15 р. № 835-VIII, який виклав у новій редакції Закон про держреєстрацію юросіб, фізосіб-підприємців і громадських формувань («БТ», 2015, № 51, с. 5). Для приведення у відповідність до нового Закону Мін’юст оновив і документи, що подаються для держреєстрації бізнесу та внесення змін до реєстраційних даних.
Головне нововведення: про реєстраційні картки можна забути.
Їм на зміну прийшли заяви на реєстрацію. Причому одним документом тепер
затверджені форми заяви на проведення реєстраційних дій юросіб,
фізосіб-підприємців, а також громадських організацій, філій іноземних
організацій і навіть державної символіки. А старі форми,
затверджені наказами Мін’юсту «Про затвердження форм документів, надання
(надсилання) яких установлено Законом України «Про громадські об’єднання» від
14.12.12 р. № 1842/5 і «Про затвердження форм реєстраційних
карток» від 02.11.15 р. № 2140/5, скасували.
Цікаво, що номерів у заяв немає. Тому доведеться орієнтуватися за назвами. Також у наказі, що коментується, є відповіді на перехідні запитання:
• реєстраційні картки, подані до 01.01.16 р., розглядаються за правилами та у строки, що діяли на момент їх подання, тобто за старими правилами;
• до введення нових електронних сервісів виписки з ЄДР
видаються в паперовій формі на аркушах формату А4 без використання
спеціальних бланків, без проставляння підпису та печатки держреєстратора,
а установчі документи юросіб оприлюднюються на веб-сайті Мін’юсту.
Нагадаємо, що весь документообіг у сфері держреєстрації з 01.01.16 р. переведуть в електронний формат. Заявники отримають можливість вчинення реєстраційних дій і взаємодії з ЄДР через так званий персональний кабінет на порталі електронних сервісів. Також усі відомості ЄДР, крім (1) ІПН і (2) паспортних даних цих фізосіб, є повністю відкритими та загальнодоступними. З колишніх трьох форм видачі відомостей ЄДР (витяг, довідка та виписка) тепер передбачені тільки дві — витяг і виписка. Крім можливості доступу до такої інформації через портал електронних сервісів і через свій кабінет — до своїх документів з реєстраційної справи, можна отримати (як у електронній, так і в паперовій формах): виписку (для проставляння апостилю — у паперовій формі); витяг; будь-який документ з реєстраційної справи.
Наказ діє
з 13.01.16 р. Тому саме з цієї дати слід застосовувати нові
форми реєстраційних заяв.
БУХГАЛТЕРСЬКИЙ
ТИЖДЕНЬ, СІЧЕНЬ, 2016/№ 4